terugkerende schimmelinfectie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zonnestraaltje1981, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hmmm heb nu al voor de 3e keer tijdens mijn zwangerschap een schimmelinfectie (en dat terwijl ik er daarvoor nog nooit last van heb gehad :( ).
    Volgens mij is het in de tussentijd ook nog niet echt weggeweest want ik heb steeds last van jeukende schaamlippen. De afscheiding is steeds een tijdje weg (3 weken ofzo) maar de jeuk blijft steeds.
    Ik heb nu 2x een gyno daktarin capsule gebruikt en een tijdje gesmeerd met miconazol creme.

Heeft iemand nog andere tips om ervanaf te komen?
    Of kan het wat anders zijn (heb alleen last van jeuk en btje afscheiding)?

Mijn huisarts stelde voor om anders een fluconazol tablet te nemen maar deze neem ik eigenlijk liever niet aangezien op de gebruiksaanwijzing staat dat ze deze niet moet gebruiken tijdens je zwangerschap.....

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sja, de gebruikelijke tips zoals, katoenen ondergoed en vaak verwisselen.

Wat ik zelf doe als ik eht voel opkomen is smeren met biodermal intiem, verzorgende creme. Meestal smoor ik het dan in de kiem en trekt het weer weg!

Eventueel wat langer doorsmeren met zalf of zalf icm capsules gebruiken. Een oraal middel zou ik ook niet graag nemen.... maarja als je baby straks spruw krijgt :(

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb er voor de zwangerschap wel wat last van gehad en pas weer en merk wel dat het nu veel hardnekkiger is dan normaal. duurde ook best lang voor het weg was.. maar kan helaas weinig tips geven.. sorry.. hoop dat die snel weg is.
    of.. trouwens... heb je nog sex? want als je partner besmet is dan besmet die jou telkens weer. en hij hoeft er geen last van te hebben terwijl die toch besmet is.

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mijn huisarts adviseerde lactacyd(als ik het goed schrijf) ik heb voor onder de douche wassen en doekjes voor in het toilet

5. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ja ik heb het ook. Ik las gister dat een vrouw ten einde raad iedere dag met natuurazijn spoelde.
    Dat lijkt me wel eens kunnen helpen, gezien het de zuurgraad weer wat herstelt. Ik wil ook niet dat m'n kindje spruw krijgt, want wat een ellende heb je dan weer om daar vanaf te komen! Dus nog een keer gynodaktarin en anders dat!!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb gisteravond voor het eerst een capsule gyno daktarin gebruikt... Halverwege de nacht begon het allemaal te lopen :(
    Er stond wel in de bijsluiter dat je een inlegkruisje kan gebruiken, maar daar krijg ik ook jeuk van dus ik dacht, ik doe dat maar niet.

Nou, uiteindelijk heb ik dus een maandverband in gedaan.... En wat stinken die capsules... jakkie ik verheug me nu al weer op vanavond want het moet 3 dagen achtereen....

Vonden jullie het gebruik ook zo viezig???

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Mijn huisarts adviseert juist om dat niet te doen, :(

Verder moet je het gewoon met water schoon houden. Je man moet inderdaad schimmelvrij zijn en je moet er zo weinig mogelijk aankomen. Verder is er niks tegen te doen.

Doe geen inlegkruisjes in, dat broeit teveel. Liever 4 keer per dag een schone onderbroek.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    voor sommige helpt lactacyd wel maar het kan ook jou zuurgraad zo veranderen dat je juist dan schimmel krijgt. ik kan er bijvoorbeeld niet tegen. mn moeder ookal niet.

9. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Voor dat ik zwanger werd had ik ook vaak last van schimmelinfecties. Toen gebruikte ik fluconazol, maar dat mocht ik absoluut niet meer gebruiken als de kans aanwezig was dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dus dat zou ik niet nemen.

Ik gebruik nu 3 daagse vaginaaltabletten van dakterin. Dat loopt er inderdaad weer uit, je hebt nog geluk dat het bij je 's nachts gebeurt ik zit er vaak op mijn werk mee. Daarnaast eventueel de creme van hetzelfde merk. Alleen wassen met water en niet te vaak. Katoenen ondergoed en als je thuis bent liever niets. Ondergoed op minimaal 60 graden wassen!
    En inderdaad je partner kan je telkens opnieuw besmetten dus daar moet je zeker naar laten kijken.
    Sterkte ermee!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat zijn de symptomen precies? Volgens mij heb ik het ook - maar de jeuk komt met vlagen en ik heb volgens mij niet meer afscheiding. De jeuk is af en toe niet te harden overigens. Maar is nu bijvoorbeeld alweer een paar dagen weg. Zijn je schaamlippen ook wittig uitgeslagen bij een schimmelinfectie trouwens?

Ik smeer(de) er sudocrem op, dat verlicht de jeuk wel. Maar ik kan dus beter even langs de HA gaan.. Ik vind het alleen zo genant!!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik mocht dat ook niet gebruiken van de ha. het enige dat van haar mocht was water en beslist niets anders.

ik heb er ooit heel lang last van gehad en toen bleek mijn vriend mij idd steeds opnieuw te besmetten. hij had totaal geen klachten en je zag ook niets. toen zijn we beiden behandeld en was het over.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kar76: het kan inderdaad dat je schaamlippen een wat wittig spul hebben. Symptomen zijn jeuk, branderig gevoel, evt roodheid en kapotte huid van het krabben. Afscheiding kan wit zijn, maar ook groenig of gelig en vaak met stukjes erin (blergh). Ik kon bellen en kreeg zo een recept, hoefde niet bekeken te worden, dus niet genant!

Gewoon bellen want oooohh wat een opluchting als je van die irritante jeuk af bent.

13. zonnestraaltje1981

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    thnx voor al de reacties!! 'k heb maar weer een gyno daktarin pil gebruikt. (bleh). Hmm afscheiding is minder maar heb nog steeds af en toe jeuk :(

Kar76: Wat je beschrijft lijkt wel op een schimmelinfectie. Ik heb momenteel ook jeuk met vlagen (vooral 's avonds...) en ook niet echt meer afscheiding dan anders.
    Ga gewoon ff naar de huisarts zou ik zeggen, ze kunnen zo ff een kweekje maken zodat je zeker weet dat het een schimmelinfectie is. De huisarts is het zeker wel gewend hoor dus zo genant is het niet...;)

14. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Wat ook helpt is 's nachts geen onderbroek aan te doen. Liefst ook geen pyamabroek, maar die mis je ws toch al niet met dit weer ;)
    Verder kreeg ik nog als tip om te voorkomen dat je lang met een nat bikinbroekje/badpak loopt (na het zwemmen op het strand bijvoorbeeld), omdat dat ook kan gaan broeien.

Mijn vorige huisarts raadde inderdaad Lactacyd aan en mijn huidige huisarts en vk raadden het juist af. Spoelen met azijn zou ik sowieso niet doen, dat lijkt me veel te aggressief.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Maar Zonnestraaltje, gebruik je er telekns maar 1 dan?
    Ik moest namelijk de kuur doen, 3 dagen achter elkaar.... misschien ligt het daaraan?

16. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Bij mijn zalf staat ook dat je die na het verdwijnen van de klachten nog een week moet gebruiken

17. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    die capsules werken alleen als je ze 3x achter elkaar gebruikt. ben er ook weer aan nu, gek genoeg meer last vanochtend na de eerste dan er voor maar goed. vorige keer duurde het ook een week voor het weg was. tijdens zwangerschap lijkt het veel hardnekkiger te zijn.

18. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Kar; de symptomen kunnen per persoon verschillen. Ik heb niet vaak echt last van jeuk maar dit kan zeker een symptoom zijn!
    Witte vlokjes tussen je schaamlippen, gelige afscheiding die niet fris ruikt en meer afscheiding zijn volgens mij de meest bekende symptomen.
    Vaak kom je er niet vanzelf vanaf en daarom is het belangrijk om langs de huisarts te gaan. Je hoeft je nergens voor te schamen tijdens je zwangerschap veranderd de zuurgraad van je vagina zo dat je er gewoon gevoeliger voor bent. Helaas ben ik er buiten mijn zwangerschap ook gevoeliger voor maar daar kan ik toch niets aan doen?
    Dus niet schamen, gewoon gaan zodat hij/zij je kan helpen!

19. zonnestraaltje1981

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Ik krijg inderdaad elke keer maar 1 gyno daktarin 1200mg capsule voorgeschreven en heb daarbij ook een aantal weken zalf gebruikt.
    Krijgen jullie er dan altijd 3 voorgeschreven? Ook gyno daktarin 1200 mg?

20. leonietjuh7

13 okt 2008
    96
    0
    0
    helpende thuiszorg
    Oldenzaal
    hallo,
    ik heb een vraagje, ik heb wel wat dikkere afscheiding en het "ruikt"ook, maar ik heb geen jeuk, kan dat dan ook schimmelinfectie zijn? Kan iemand daar op antwoorden?
    Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes!

Deel Deze Pagina