18 weken en nog steeds geen buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Essie28, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Is dat normaal? Ik heb alleen een kleine bolling maar smorgens dan is me buik echt plat..
    Ik wil zo graag een mooie grote buik

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bij mij begon de buik pas te groeien na 25 weken. Nu ben ik bijna 33 weken en nog steeds heb ik geen enorme toeter. Ik heb niet eens positiekleding en pas nog gewoon m'n eigen spijkerbroeken.
    Zolang de baby goed groeit zou ik me geen zorgen maken. Een klein buikje heeft ook zo z'n voordelen :).

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik heb heel lang haast geen buik gehad. Rond 26 weken pad echt goed zichtbaar.
    Baalde er ook van maar toen die eenmaal ging groeien was ik wel blij, heeft me niet al te veel in de weg gezeten.

4. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Bij mij begon hij pas echt te groeien rond 32 weken. En nu ben ik hem spuugzat haha en dat terwijl ik ook zo graag een bolle buik wou.

Ik zou zeggen...gewoon lekker genieten, die buik komt wel.

5. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik had geen buik tot de 21 weken. Toen een weekje vakantie en daarna kon ik mijn broeken niet meer aan. Maar dat mensen het echt zagen was pas bij 25+ weken en dan nog alleen als ik strakke kleding droeg. Nu 39+5 en een enorme buik. Even geduld dus

6. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik had ook geen buik tot 24 weken. De laatste drie weken een enorme groeispurt gehad en zit nu met een mooi bolletje :)

7. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    #7 Nathaliiej, 14 okt 2013
    Laatst bewerkt: 14 okt 2013
    ik had met 18 weken ook nog vrijwel niets.. t groeien begon rond de 22 a 23 weken ofzo.. Nu zit ie me fiks in de weg hoor

8. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Bij mij ging mijn buik ook pas groeien met 21 weken.. Heb geduld, komt vast goed!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste ging ik zelf in de spiegel rond de 18 wkn een bolling zien, maar als ik mijn kleren aan had zag je echt niets ;). Met 20 wkn gaan shoppen voor positiekleding en gemerkt dat het toch wel erg lekker zat ;) en met die kleding aan (die accentueert je buik!) ging je het opeens wel zien. En toen ging het hard, met 26 wkn leek ik al bijna hoogzwanger naar mijn idee, ha ha. Uiteindelijk is er een bijna 9-ponder uitgekomen :D.

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan heel normaal zijn hoor;).
    Heb bijna geen buik gehad, tot het einde in eigen kleding gelopen.
    Mijn buik was zo onzichtbaar dat de buren zelfs verbaasd waren dat we een baby hadden. Waar hadden we die toch vandaan?;):D

11. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Is heel normaal, ik heb een aantal vriendinnen met dat geluk.
    Liever dat dan dat ze met 6 weken al aan je zien dat je zwanger bent terwijl je eerst de 3 maanden wilt afwachten.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Snap wel dat je een mooi buik wilt kunnen showen maar een kleine buik heeft volgens mij ook voordelen hoor. Je hebt er minder "last" van. Mensen denken bij mij soms dat t niet heeel lang meer duurt voor ik met verlof ga, maar dat duurt nog wel ff. Mn buik zit soms wel een beetje in de weg, met alle liefde daar niet van.
    En ik ken nog iemand die was zo'n sportieveling dat ze zulke strakke buikspieren had dat ze zelfs bij week 30 nog maar een klein bolletje had. Maar het kind groeit wel, dus waar je organen dan blijven? ;)

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier ook nog niks... alleen als ik gestressed ben spant hij erg aan.

14. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ja hoor, ik had dat bij de eerste ook. Met 20 weken was er nog praktisch niets te zien, pas rond de 25 weken begon er iets van een bolletje zichtbaar te worden. De 2e zwangerschap ging het iets sneller maar nog steeds niet heel snel een echte zwanger buik :)

15. susy26

susy26 Niet meer actief

Rond de 21-22 weken kon je het zien, komt vanzelf goed, op t laatst heb je zoiets van, wanneer kan ik me schoenen zelf weer aan doen hihien dan heb ik t nog niet over het s`nachts slapen! Sucessss

16. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Haha ik ben dus niet de enige gelukkig!
    Ik ging even aan mezelf twijfelen want als ik die buikjestopic zie denk ik wtf ik heb nikss

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Nou hier pas deze week dat mensen het ook zien! Al draag ik al heel lang mijn eigen broeken niet meer, echt zichtbaar was het niet met kleren!

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Is toch best wel balen. Ik vind een dikke buik echt mooi! Dan geniet je meer van je zwangerschap.
    Ik heb geen buik geen kwaaltjes niks, daardoor heb ik helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben ofso.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Maak je maar geen zorgen hoor. Ik had in het begin ook totaal geen buik. Ik ben van mezelf ook wel vrij slank met een platte buik. Toen ik met 20 wk een pakje kocht en even met de verkoopster praatte, zei ze na een tijdje verbaasd: "oh, het is voor jezelf?!" :( Ik zwaar teleurgesteld, want ik vond dat je het zo langzamer hand toch wel kon zien.

Uiteindelijk ben ik 20 kg aangekomen, had ik een enorme toeter en waggelde ik langzamer door de straten dan ouderen met een rollator. :D

Overigens denk ik niet dat je meer geniet van de zwangerschap als je sneller een buik hebt. Ik denk dat jij juist meer van de zwangerschap zou kunnen genieten doordat je geen kwaaltjes hebt. Ik ben t/m week 25 misselijk geweest, heb meerdere keren behoorlijk bloedverlies gehad (eerst door een hematoom, later door een placenta die over de bmm lag), heb gordelroos gehad, ben twee keer in het zh opgenomen geweest, mocht al lang voor mijn verlof niet meer werken en moest de laatste maanden rust houden. Dit alles resulteerde in een ks. Door dát soort dingen ga je minder van de zwangerschap genieten. ;) Geniet van het feit dat je geen kwaaltjes hebt, dat je je goed voelt en dat je energie hebt om zelf de babyuitzet aan te schaffen en het kamertje in kunt richten. Daar zou ik me meer op focussen dan die buik.

Edit: Nu ik die laatste alinea nog een keer door lees, zie ik dat het heel negatief over kan komen, alsof ik vind dat je niet blij genoeg bent ofzo. Dat is niet zo hoor! Ik wilde je alleen helpen om juist naar de positieve dingen te kijken! En die buik komt echt vanzelf wel! Over een paar maanden kan je niet wachten tot je weer normaal je sokken en schoenen aan kunt doen! ;):D

20. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Dit had ik echt even nodig, ik moest even wakker geschud worden. Eigenlijk moet ik blij zijn inderdaad dat ik geen kwaaltjes heb en geen dikke toeter heb.
    En ik moet niet zoveel zeuren maar gewoon beginnen met genieten.
    Heb wel echt respect voor je hoor jij hebt veel meegemaakt..

dank je wel voor je bericht heeft me goed gedaan!

Deel Deze Pagina