Help! Ik moet weer bloedprikken! :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik ben inderdaad eerder bang voor flauwvallen dan voor het geprik zelf
    Ben nog nooit flauwgevallen hoor, maar ben zo bang het dan de volgende keer wel te doen. Vreet me zo op voor de tijd, dat ik al zo gespannen binnenkom en dan moet het nog gebeuren. Pfff!

2. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Ik had dat ook! 2 weken geleden nade eerste echo bloed laten prikken.. Ook aangegeven dat ik graag wilde liggen en m'n man voerde hele gesprekken als afleiding. Toen ze de magische woorden' zo het is klaar' uitsprak zei ik letterlijk: 'dit is het mooiste wat ik vandaag gehoord heb Hahaha, terwijl ik net ook heb gehoord dat alles goed is bij de eerste echo'
    Toen 3 dextro genomen en rustig opgestaan. Viel me achteraf idd 1000% mee!
    Komt goed!!!

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Die tip van "zorg dat je goed gegeten hebt" hangt af van waarvoor ze je prikken. Ik moet meestal nuchter zijn (bij mij nemen ze gewoonlijk de schildklier mee).

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo herkenbaar! Ik moest bij m'n eerste echo (7 weken) al bloedprikken, had er echt nog nooit over gelezen dat dat moest, dus ik zat echt van, wat? Nou, ik heb GEJANKT. :')

Het is niet zozeer het prikje, en duizelig/misselijk word ik ook bijna nooit, maar ik hoor altijd een soort slurpgeluidje wanneer het erin begint te lopen, nou dan kun je me opvegen, waaaaahh..

5. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Ik heb zelf geen prikangst en heb er ook geen problemen mee om zelf bloed af te nemen (werk), maar mijn man vindt het ook verschrikkelijk.
    Aan (bijna) flauwvallen kun je niet altijd iets doen.
    Geef het van tevoren aan in ieder geval.
    Neem iemand mee als het kan, en zodra je op je benen kunt staan lekker naar buiten en/of wat eten of drinken.

6. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    Ik heb altijd schrik gehad voor een bloedafname, de gedachte alleen al dat ze me moeten prikken BAH!!!

Maar dat is nu allemaal anders geworden.. Na 2miskramen en een curretage (operatie) waarbij ze een baxter steken, daarop volgenden weken van veel bloedafnames voor mijn hcg in de gaten te houden dus mijn arm is momenteel lam gestoken...

Ik voel er gewoon niets meer van, ik heb er ook geen schrik meer voor.. Wat is komt en uiteindelijk valt het allemaal wel mee!
    het is enkel het piepkleine prikje die je voelt bij het inprikken maar verder voel je helemaal niets! Veel succes en moed!

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hé meiden

Voor mezelf nu afgesproken dat ik morgenvroeg ga. Moet toch een keer en dan kan ik heerlijk de rest van de week zonder deze angst verder! ;)
    Duim voor me! :)

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Je kan het!!

9. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    En? Hoe ging het?

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben er ook erg bang van maar mijn ervaring is dat ik het in de zwangerschap veel beter kon hebben.
    Tips:

Geef het meteen aan. Ik mag vaak gaan liggen met mijn benen wat omhoog.
    Kijk de andere kant op.
    Blijf nog even 5min liggen.
    Vraag of ze je tijdens het prikken vragen wilt stellen waar je over na moet denken. (Afleiding)

Ik in de gehele zwangerschap aardig wat bloed moeten laten prikken, en waar ik normaal al gestrekt ga bij 1buisje ben ik nu alle keren blijven zitten..

Succes en onthoud; alles voor het kindje!

Deel Deze Pagina