schilklier problemen na de bevalling?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Sweetlakecity, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Hoi
    ik vraag me af wie er last hadden van schildklier problemen na de bevalling.
    Mijn kraamzorg dacht dat ik er last van had en moest het maar in de gaten houden.
    Ik twijfel nog steeds en denk zou het niet goed zijn?
    Ik geef bv en iedereen verwijt mijn gevoel daaraan.
    Voor de bevalling geen last gehad van schildklier ofzo, of misschien wist ik het niet.
    Waar hadden julie "last" van?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom denk je dat je last hebt van je schildklier?

3. Sweetlakecity

de kraamzorg zei dat dat het toen kon zijn.
    Ik heb het vaak heel koud. Moe. Duizelig. Emo wisselingen.
    Dikke keel. Geen trek in eten of soms heeeeeeel veel.
    Last van me lichaam en spieren.
    Hoofdpijn.

Dus ik zoeken op internet. Er zijn wel overeenkomsten maar toch...zal het toch aan de bv liggen die ik geef? Dat je energie pijl zo laag is?

4. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ik heb aan de zwangerschap van mijn oudste een traag werkende schildklier over gehouden. De symptomen die jij beschrijft kunnen daar mee te maken hebben. Bij mij heeft het een jaar geduurd voor ze er achter waren dat mijn klachten daar vandaan kwamen.
    Je kan bloed laten prikken om te kijken of het daar aan ligt.

Maar het kan natuurlijk ook heel goed dat het door je zwangerschap/bevalling/bv e.d. ligt.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, enige manier om erachter te komen is bloedprikken, lijkt mij. Dus dan ff afspraak maken bij je huisarts. Lijkt mij dat het wel handig is om het snel te weten: als het wel je schildklier is, kan er misschien wat aan gedaan worden?

6. Sweetlakecity

yup denk t ook.
    Zoals vandaag ging het goed.
    Op wat kleine dingen na en denk ik zou ik gaan...
    neee wacht het weekend weer af.

7. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Het komt wel vaker voor dat vrouwen na een zwangerschap tijdelijk schildklierproblemen hebben, dus als dat bij jou het geval is, kan er wat aan gedaan worden. Dus hoe eerder je weet dat het dat is, hoe eerder je ervoor behandeld kan worden. als je er mee blijft lopen, wordt het alleen maar erger.

in mijn geval is het helaas een blijvend probleem, ik zit de rest van mijn leven aan de medicijnen...

8. Sweetlakecity

heb jij ook een raar keel gevoel?
    Alsof er iets zit?
    Brokken ofzo? Ik slik soms wat lastig dingen weg lijkt wel.

9. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hier precies hetzelfde!! meid.... laat bloedprikken. bij mij heeft het een jaar geduurd voordat m'n (vervangend) huisarts eens echt luisterde naar m'n klachten (moe, steeds koud, nachtzweten, brok in keel, concentratie 0 komma nul enz) Voelde me ook echt niet mezelf (ik vergeet normaal niet zo gauw wat [-X en nu alles) het is steeds op de zwangerschap geschoven of de bevalling of de borstvoeding, toen was het weer de combinatie eerste weken werken en zorg combineren. NOU.... zo is er altijd wat om het op te schuiven maar ik voelde dat er wat mis was en jawel een traag werkende schildklier vanwege een ontsteking.

inmiddels ben ik drie weken thuis om bij te komen (ben zo lang doorgelopen dat ik oververmoeid ben geraakt) en ga volgende week weer voor de helft van het aantal uren aan de slag, een hele 12 uur werken, kijken of dit lukt zonder dat ik uitgeteld thuiskom :oops:

veel veel succes!!

10. Sweetlakecity

sommige mensen zeggen dat je na bv zo op je oude gewicht bent.
    Ik dus niet.
    Ik zie om me heen dat mensen die dat dus geven ook dus op hun gewicht zijn.
    Ligt dat er ook aan?
    Ik schrik best wel. Ik vermoedde het al maar zal maandag me prikafspraak maken.
    Ik eis gewoon die test voor bloed voor de schildkllier.
    In me zwangerschap had ik ook wel last van een soort brokjes in me keel.
    Was dat al een teken van?

11. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    dat brok in keel gevoel heb ik ook heeeel lang gehad ben het nu dus pas een beetje aan het kwijtraken.

ik ben tijdens de borstvoeding overigens wel al m'n kilo's kwijtgeraakt, ben ook niet zoveel aangekomen doordat ik aan het begin van de zwangerschap geen hap naar binnen kreeg niet vanwege de misselijkheid maar had gewoon geen honger.

ik ben na de bevalling ook heel vaak ziek geweest en heb veel last gehad van ontstekingen (keel, schouders, luchtwegen e.d.) na drie antibioticakuren in 6 maanden tijd was het toch echt zat, bedoel ben anders nooit ziek en nu met zo'n kleintje zou ik erbij gaan liggen kom op zeg......

12. Sweetlakecity

ziek voel ik me niet.
    Ook niet grieperig ofzo.
    Wel in me zwangerschap wel 3x terwijl ik maar 1 x per 2 jaar ziek ben.
    Heb wel als ik bv een half uur aan de telefoon met iemand zit last van keelpijn.

Ik vroeg me af hoe je ook wel eens goede dagen er tussen hebt.
    Of een goede halve dag.
    Want tussendoor voel ik me ook wel eens goed.

13. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

Jul 7, 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik heb juist een te snel werkende schildklier aan mijn zwangerschap overgehouden. Dit weet ik nog maar een paar weken. Ik merkte de problemen niet zo snel na de bevalling, maar ik zou ook even bloed laten prikken.

14. Sweetlakecity

ik ga woendag en vraag me waardes op.
    Er blijkt een soort van grijs gebied te zitten.
    Ze controleren dus me TSH toch?

15. mamatwan

mamatwan Actief lid

Jun 18, 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    yep, maar in mijn geval heeft mijn huisarts een uitgebreid bloedbeeld laten maken. dus bezinksel, tsh, vitames, lever/nierwerking en weet ik wat niet allemaal.

heb trouwens tussendoor best wel eens een dag dat ik denk van "goh.... het gaat" maar voel dan 's avonds echt letterlijk de energie uit me wegstromen en voel me dan net een leeggelopen batterijtje (hele zware armen en benen e.d.) :(

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik kwam in mijn zwangerschap bijna 35 kilo aan en was ook zo ontzettend moe , maar alles werd gewoon geweten aan mijn zwangerschap .. Toen ik bevallen was , hebben ze toch maar eens bloed geprikt en ik had ook een zeer traag werkende schildklier , deze heb ik nu nog maar ik heb er wel al vanaf het begin medicijnen voor en ik moet zeggen dat het nu wel gaat , maar ik moet om de zoveel tijd bloed prikken en is het dan weer te laag dan krijg ik een hogere dosis maar het kan ontzettend lang duren voordat je waardes goed zijn ..
    Ook heb ik nog steeds veel klachten , maar nogmaals ze zijn al minder dan net na de bevalling ..

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb last van me schildklier me huisarts heeft overleg gehad met de internist en als hij in sep nog veel te snel werkt krijg ik medicatie het schijnd vaak voor te komen met zwangerschappen enzo.
    Ik ben nu 54 kg kwijt gerekend op de laatste dag van me zwangerschap. Nu geeft dat niet hihi want was wel wat te zwaar maar hoop dat het nu zo blijft

18. Sweetlakecity

ik heb er dus wel goede dagen tussen zitten met wat energie. MAar ook wel goede momenten maar het leven blijft wat zweverig enzo.
    Herkennen jullie dit ook?
    Ik heb in me zwangerschap ook een bloedtest gedaan en me waarde was toen goed van TSH 1,71.
    Pff hoop me gewoon snel beter te voelen. Kan wel janken zo.

19. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat zweverige gevoel heb ik nu nog hoor , terwijl ik toch vrij goede waardes heb nu . Maar waar ik wel heel veel last van heb nu is dat als ik smorgens wakker word het net is alsof er een olifant op mijn borstkast heeft geslapen , net alsof mijn borstkast gebroken is of zo heel vreemd , herkennen jullie dat ook ? En hartkloppingen heb er zelfs eens mee in het ziekenhuis gelegen en dat kwam allemaal van de thyrax af zeiden ze toen ..

20. Sweetlakecity

ja wel een drukkend gevoel alsof je slecht kan ademen.
    heb zelfs toen pauline 2 weken was gebeld naar de huisartsen post.
    Alles was goed. Bloeddruk goed en hartslag. Terwijl die maar bij mij erg laag is. Toen wel 48 slagen per minuut. Ik had alleen een boze huisarts want ik mocht niet bellen! Grrrr ik kon haar wel door de telefoon trekken. Had echt het gevoel dood te gaan :(
    Hartkloppingen heb ik dus niet. Wel in de zwangerschap gehad. Heeel erg!

Share This Page