waneer beginnen ovutesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nyncke, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Wanneer kan ik nu het beste beginnen met ovu testen?
    Ik heb na het stoppen met de pil 2 keer een normale cyclus gehad en daarna niet meer.
    Ben sinds mn laatste ongi aan het tempen. En weer begonnen met de etos zwanger worden tabletten.

Wie kan mij helpen. We willen zo graag ons eigen wondertje

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Normaal zou ik zeggen vanaf een dag of 10 na je eerste dag van je menstruatie. Maar dat lijkt me een beetje kostbare zaak worden als je zó'n groot verschil hebt in je cycli. :-k
    Bij temperaturen weet je natuurlijk pas achteraf wanneer je eisprong is geweest, maar zou je je lichaam niet wat tijd gunnen om zichzelf weer te worden voordat je ovulatietesten gaat gebruiken (en in die tijd 2 à 3 keer per week jeweetwelwat-ten)?
    Veel suc6 en ik hoop dat het snel raak is!

3. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Hoi nyncke,

Tja, lastig.... het kan overal tussen dag 10 en dag 35 zijn als je cyclus zo verschillend is als de jouwe. Ik zou gewoon doorgaan met tempen, en (net als Marrie28 zei) 2-3x per week klussen.
    Voordeel van tempen is ook (bedenk ik me nu) dat je dan na 2-3 cycli kunt zien welke fase nu zo lang duurt, en daarmee kun je misschien naar huisarts of gyn. Dan heb je in elk geval wat in handen, een aanknopingspunt.

Ik hoop dat je cyclus snel een beetje regelmatig zal worden. Raar he, dat je zo naar je ongi kunt verlangen als het maar uit blijft :(

4. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ik zit met dezelfde vraag en vind het ook erg lastig!
    Zou dus eigenlijk ook niet zo goed weten wat ik je zou aanraden. Temperatuur je nog wel deze ronde?

Ik begin met ovulatietesten (heb er 15 besteld via deze site) wanneer ik merk dat ik meer slijm verlies... en via temperaturen kan ik achteraf zien wanneer mijn eisprong is geweest.

Deel Deze Pagina