help... ik snap er niks meer van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door joellenn, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    hij is 20 en k word nu over 2 maande en paar dagen 18 ... en ja we weten de dingen die we niet meer zouden kunne doen ... en ja we weten het gewoon zeker het geld is er voor ... en ja opstap gaan we nooit we zijn meer ouderwets laat ik het zo zegen we doen veel leuke dinge maar dat kan ook met een kleine en we weten het heeel zeker we wone nu een jaartje samen en hebben 3 jaar een relatie

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zoals ik al zei meid; als jullie er heel goed over hebben nagedacht, ook (en vooral) over de nadelen op zo'n jonge leeftijd, en jullie zijn er zeker van, laat dan niets in je weg staan.

Ga je goed inlezen op internet.

Maak een afspraak bij een verloskundige. tegenwoordig hebben ze van die baby-wens besprekingen en kun je naar ze toe gaan en vertellen ze je alles over zwanger worden en kun jij (jullie) jouw vragen stellen.

Als 1e tip wil ik je meegeven: zodra je met de pil stopt (om dus echt zwanger te worden) begin dan met slikken van foliumzuur. Dit zijn tabletjes die je kunt kopen bij elke drogist of apotheek.

3. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    dus als ik vandaag stop kan ik wel over paar dagen zwanger raken? als ik het goed begrijp...
    en die tabelete ja daar heb k welles van gehoord.. maar die moetje tog pas slike alsje zekerweet datje zwanger bent en dat weten we dus nog niet haha maar bedankt voor de adviese

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee...
    Kijk, dat bedoel ik.
    VOORDAT je echt gaat beginnen met zwanger worden en stoppen met de pil...ga je eerst inlezen en ga naar zo'n gesprek met een verloskundige.
    Je weet namelijk niet eens dat je al foliumzuur moet slikken vanaf het moment dat je zwanger wilt worden.
    Weet je wel waar het voor is?
    Meis, alsjeblieft.....doe het voor jezelf en je a.s. kindje: ga eerst jezelf eens verdiepen in het zwanger worden en wat daarvoor nodig is en stop DAN pas met de pil. Ga naar zo'n infogesprek met een verloskundige...
    SERIEUS!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Zwanger worden?
    Slik eerst foliumzuur!

Extra foliumzuur is belangrijk als je zwanger wilt worden.

Foliumzuur verkleint de kans dat je baby wordt geboren met een ernstige aandoening. Heb je een kinderwens en wil je zwanger worden? Slik dan extra foliumzuur.

Op deze website (zie de link onderaan) vind je informatie over foliumzuur.

Extra foliumzuur zorgt dat een ongeboren kind zich goed kan ontwikkelen.

Begin vóór de zwangerschap met foliumzuur slikken.

Slik elke dag een tablet foliumzuur.

Blijf foliumzuur slikken tijdens de eerste 2 maanden van de zwangerschap.

Foliumzuur koop je zonder recept bij een drogist of apotheek.

http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    MamaKitty heeft goede adviezen, volg die aub op! En denk heel erg goed na!

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Joellen, je schrijft dat je bent gestopt met de pil omdat jullie een baby willen, maar je schrijft ook dat je je strip twee weken moet afmaken? Goed, voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat je inderdaad bent gestopt met de pil. Je moet echt foliumzuur gaan slikken, zoals hierboven al aangegeven wordt.
    Fijn dat je je best wilt gaan doen om duidelijk en begrijpelijk Nederlands te schrijven.

8. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    dus als k het goed begrijp ...
    de kans betsaat dat ik al zwanger ben maar ik heb niks van dat foliumzuur gahd ... en tog zwanger geraakt Mischien? moet ik dan nog dat foiumzuur gaan slike... als ik weet dat k zwanger zou zijn...
    maar ik zeker eens naar zo'n gesprek gaan om meer erover te weten thanx voor je antwoorden

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    En nog even voor de duidelijkheid: je wilt een test LATEN doen? Waarom koop je niet gewoon zelf een thuistest? Je huisarts gaat je ook gegarandeerd vragen of je zelf al getest hebt hoor!

10. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja das waar maar ben best bang om die test zelf te doen k zou de heleltijd blijven kijken en zenuwachtig zijn haha

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nogmaals.....probeer aub normaal nederlands te schrijven want ik moest dit bericht dus weer een paar keer lezen...

Anyway.....als je aan de pil was denk ik niet dat je zwanger bent. Dat schrijf ik ook nergens.
    Geef eerst eens antwoord op deze vragen:
    - ben je nog aan de pil?
    - wanneer ga je stoppen met de pil?
    - wanneer ben je gestopt met de pil?
    - wanneer was je laatste menstruatie?

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb even alles gelezen, omdat ik geïnteresseerd raakte.

Meid, het staat er toch duidelijk: slik foliumzuur VOORDAT je zwanger bent (als dat gaat, want sosm word je er door overvallen). Maar jij wilt bewust zwanger worden, dus moet je vanaf nu foliumzuur slikken.

En wij kunnen niet bepalen of je al zwanger kunt zijn. In het algemeen: de kans is klein, want je slikte de pil tot voor kort. Maar iedereen weet als het goed is, dat een klein percentage snel na het stoppen, of zelfs tijdens de pil zwanger raakt. Het KAN dus wel. Een thuistest is heel betrouwbaar en geeft meteen duidelijkheid.

Lees nog eens goed het advies van MamaKitty, en neem even een stap terug. Eerst weten hoe je hele lichaam werkt, wat er nodig is en hoe alles gaat: dan pas echt beginnen. Je hebt geen biologische klok die je achterna zit. Een maandje extra kan toch wel?

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tis heel simpel.

Wat jij het beste kunt doen in mijn ogen is:

-Nog een maandje aan de pil blijven.
    -Naar een infogesprek gaan van een verloskundige over het hoe etc van zwanger worden
    -alvast foliumzuur gaan halen en slikken
    -Je inlezen op internet of in boeken/tijdschriften
    -Over een maandje stoppen met de pil, wanneer je veel meer weet over zwanger worden en zwanger zijn
    -DAN er lekker voor gaan
    -als je DENKT dat je zwanger kunt zijn een thuistest halen (kruidvat of apotheek bijvoorbeeld) en die ZELF doen.
    -Zwanger? Bel je huisarts ff en een verloskundige.
    -Niet zwanger? Nog even wachten tot je ongesteld word.

14. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    goed...
    me laatse ongi durf ik even niet te zegen ...
    ik zou 1 oug weer ongi moeten worde.... maar goed trug na het begin..
    ik ben gestopt met de pil om ongi te worde me strip was dus afgelopen en toen heb ik 2 dagen later sex gehad en hij is klaar gekomen in mij
    dus ben k die week hellemaal niet ongi geworde na die week ben k weer begone met de pil en moet nog 2 weken slike en dan moet ik weer ongi worde dus wil ik morgen een test doen en kijke of ik zwanger ben zo niet ik stop vandaag met de strip? zo dat ik als ik niet zwanger zou zijn wel zwanger kan worde? met die foliumzuur dan wat ik moet slike en ik zal eerst zo'n gesprek gaan voeren om meer te weten hoe en wat over zwanger worde en zwanger zijn ( te weten .)

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    En weer heb ik moeite met je nederlands...

Ik vroeg naar een datum....ik kan zo aan de hand van je verhaal geen datum eruit halen etc etc...
    Dus dit zegt me allemaal niets.
    Maar ik denk dat als je aan de pil bent er niets aan de hand is.
    Waarom denk je dat je zwanger bent?

En nee, je stopt nu niet met de pil, je slikt hem netjes door tot de strip leeg is, dan wacht je je ongi af en DAN kun je ervoor gaan.

Als je morgen wel gaat testen en hij is positief, dan moet je wel meteen stoppen met de pil, want dat is niet goed voor je kindje dan.

Dus: morgen testen.....test positief; dan stoppen met de pil en als een gek foliumzuur gaan halen en slikken. Test negatief: lekker de pilstrip afmaken en je ongi afwachten.

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    correctie: als je morgen wel positief test, moet je direct stoppen met je pil! Dus niet vandaag stoppen en morgen testen.

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Volgens mij lees je echt niet goed hoor (ook al zo'n probleem van de jeugd - zit in onderwijs...)

Jij kunt elk moment nu een test doen, want als je zwanger bent, zou dat nu te zien moeten zijn.

Je kunt in principe stoppen met de pil wanneer jij dat wilt. Je hoeft geen strip af te maken. Maar wij adviseren nog even door te gaan, zodat je je eerst helemaal goed kunt voorbereiden (foliumzuur slikken, informatie opvragen, etc.)

Dus: doe een test, ga foliumzuur slikken en bereid je goed voor!

Ben je volgens de test al zwanger: dan meteen stoppen met de pil, foliumzuur gaan slikken en Verloskundige bellen voor een afspraak.

Lees goed en laat het even indalen AUB!

18. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    nou we wille het natuurlijk en mijn ongi is altijd optijd alleen deze keer niet en ja we hoopten mischien dat er een klein kansje in zat maar goed ik zal morgen eens een testje halen en zo'n gesprek aanvragen en dan zie ik het wel verder ik laat morgen wel wat weten en iedereen bedankt voor de adviezen

19. joellenn

joellenn Lid

13 aug 2008
    19
    0
    0
    horica
    heerlen
    ja ik zal morgen gaan testen ik hoop het zo hahaha
    maar we zullen het zien bedankt meide

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Laatste bericht:

je ongi lijkt altijd op tijd, maar als je aan de pil bent, heb je nep-ongi's, die opgewekt worden door de stopweek. Daar valt dus niets uit op te maken...

Deel Deze Pagina