Pffffffff. Op 8 dec was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus is altijd tussen de 5 en 6 weken. Op donderdag 22 december had ik bruin/bloedverlies en voelde ik dat mijn hormonen veranderden. Dit heb ik vaker voor een eisprong. Dit hield tot zaterdag aan. Zondags had ik vruchtbaar slijm. Zondag en dinsdag geklust. Woensdagavond heel veel vruchtbaar slijm en harde steken in mijn onderbuik. Donderdag een ovulatietest gedaan (beetje laat maar had ze eerder niet) en deze was bíjna positief, het streepje was maar iéts lichter dan de controlestreep. De kramp en steken waren weg en afscheiding s avonds weer normaal dus ging er vanuit dat ik mijn eisprong had gehad. Afgelopen maandag en dinsdag kreeg ik lichte kramp in mn baarmoeder. Dinsdagochtend doorzichtig, licht rekbaar slijm met wit. Rest van de dag normaal wit. Woensdag slijmerig wit en voelde alsof ik ongesteld werd. Donderdag (gisteren) (7dpo dus) slijm met bruin, geen rekbaar slijm. Iedere dag ovulatietest gedaan voor de zekerheid maar negatief. Vanmorgen bloed met veel doorzichtig slijm en nu beetje roze bij afvegen Ik begin nu zo te twijfelen of ik me heb vergist en nu pas mijn eisprong?! Of klinkt het meer als een innesteling? Mijn baarmoeder voelt alsof ik echt ongesteld word. Maar ik weet 10000% zeker dat ik niet 2 weken geleden al een eisprong had..
Helaas kun je dat alleen met zekerheid zeggen als je hebt getemperatuurd of inwendige echo's / follikelmetingen hebt gehad. Anders kun je dat niet zo stellig beweren, sorry. Kan van alles zijn. Ik hoop dat het voor jou met een innesteling te maken heeft. Maar je cyclus kan ook een keer afwijken en bijvoorbeeld korter zijn. Zelfs bij een zeer keurige cyclus van 28 dagen kan wel eens een afwijkende cyclus optreden. Het lichaam is geen robot wat dat betreft. Mocht het een innesteling zijn, dan zou je over een paar dagen een licht streepje moeten zien op een zwangerschapstest. Vanaf innesteling maak je namelijk HCG aan.