Weinig bevruchtingen ICSI, wel goede zwaadkwaliteit

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Eva2023, Dec 4, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva2023

Eva2023 Nieuw lid

Dec 4, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn met vergelijkbare ervaringen die deze wellicht met mij willen delen.

Korte samenvatting van mij: in de afgelopen 3 jaar ben ik al 4 keer spontaan zwanger geworden, hiervan zijn er 3 in een miskraam geëindigd en de laatste keer helaas in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Door de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en operatie zijn de eileiders niet meer goed doorgankelijk en hebben wij het advies voor IVF/ICSI gekregen. Nu heb ik vorige maand de eerste ronde doorlopen. Het zag er allemaal positief uit, want er waren 22 eicellen aangeprikt. Hiervan waren er helaas maar 9 rijp en daarvan zijn er maar 2 (!) bevrucht. Ze hebben ICSI gedaan (doen ze hier standaard, ben in Duitsland onder behandeling) en het zaadkwaliteit van mijn man is bovengemiddeld goed. Aangezien ik altijd binnen een halfjaar op de spontane manier zwanger werd, hadden we niet verwacht dat het aantal bevruchtingen zo laag zou zijn. De gynaecoloog kan hier helaas geen antwoord geven waardoor het komt. De terugplaatsing is niet gelukt en het andere embryo heeft dag 5 niet gehaald, dus ik moet binnenkort een nieuwe ronde in.
    Zijn er mensen met vergelijkbare verhalen? Moet ik er vanuit gaan dat dit in een volgende ronde ook zo laag zal zijn? Is er iets wat wij zelf kunnen aanpassen/verbeteren? Is het gewoon "pech"?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik ben ook in Duitsland onder behandeling en wij hebben al 4 puncties gehad.

De eerste 2 rondes waren ook heel slecht.
    Ronde 1: 10 eicellen, 3 bevruchtingen en maar 1 verse tp
    Ronde 2: 8 eicellen, 1 bevruchting en 1 verse tp

Daarna hebben we calciumactivatie laten toepassen op de eicellen en hebben we weer 2 nieuwe rondes gedaan;

Ronde 3: 11 eicellen, 7 bevruchtingen en 4 embryo's
    Ronde 4: 21 eicellen, 11 bevruchtingen en 8 embryo's

Heeft de arts je verteld over calciumactivatie? Mogelijk heeft dit voor jullie ook wel goed effect. Het is niet zo dat het altijd helpt maar in jullie geval is er weinig te verliezen, net als toen bij ons.

3. Eva2023

Eva2023 Nieuw lid

Dec 4, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Dankjewel voor je reactie.
    Ben jij ook bij C&C onder behandeling? De arts heeft mij hier nog niet over verteld, maar ik heb over 2 weken nog een telefonische afspraak staan, dus dan ga ik hier zeker naar vragen. Bedankt voor de tip!

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ja klopt, ook bij Cuypers.
    Ik zou er idd zeker over beginnen en hopelijk kunnen ze met een goed plan komen voor de volgende ronde

Eva2023 likes this.
  5. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Oh trouwens.. Ben je bekend met omega 3 en ubiquinol? Deze supplementen kunnen je eicelkwaliteit aanzienlijk verbeteren. Ik heb deze 2 ook geslikt bij de laatste 2 rondes

6. SamaMari14

Sep 28, 2023
    68
    19
    8
    Female
    Hi @Eva2023, wij hebben precies dezelfde uitkomsten gehad met onze ICSI behandeling - behalve dan dat ik nog nooit zwanger ben geweest en mijn vriend geen top kwaliteit heeft, hadden we dezelfde uitkomsten. Er bestaat zoiets als een AOA behandeling bij ICSI, daar heb ik over geschreven in dit topic.

Bij ons is ook door meerdere gynaecologen gezegd dat het ook gewoonweg 'pech' kan zijn en dat een volgende ICSI gewoon een goede opbrengst kan opleveren qua bruikbare embryo's, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Share This Page