Help!! :( Ik snap het niet meer.. :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Flowergirl23, Jun 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames!

Ik ben nu 36 weken en 1 dag zwanger.
    Met de 20 weken echo hebben ze gezien dat de kleine ongeveer 2 weekjes verder liep.. Maar mijn suiker gehalte was steeds in orde. Dus ze hebben er verder niks mee gedaan.
    Met 34 weken moest ik een groei echo laten doen.. Daar bleek dat de kleine inmiddels alweer 4 weken voorliep op de groei.
    Maar nog steeds waren mijn suikers goed (steeds getest in de avonduren)

Ik moest toen toch maar weer een suikertest doen, Maar dan door middel van suiker water drinken. (nuchter in de ochtend)
    Daar hebben ze dus wel zwangerschapsdiabetes in gevonden.

Dus daar begon mijn gezellige bezoekjes van ziekenhuis in en uit.
    Ik moest toen langskomen bij de gynaecoloog..
    Die vertelde mij dat hij me met de diabetes niet langer wil laten lopen dan 38 weken.. Dit ook in verband met de groei van de kleine.

Dus nouja oke, Ik moest afgelopen 2 dagen mijn suikerwaardes bij houden, en zoiezo een dieet volgen.. Nu blijven mijn waardes netjes en hoef ik geen insuline te prikken. Zolang ik het dieet maar blijf aanhouden.

Gyno wilde zelf ook nog een groei echo laten doen.. Dus ik gister naar een echoscopiste..
    Daar blijkt zelfst dat de benen op 41.5 weken lopen.. :O
    Dus ik vraag wat gaat er nou gebeuren?
    Want als de gyno me niet verder wil laten lopen dan 38 weken zou ik inmiddels nu graag wel iets willen weten.

Nou dat kon ze me niet vertellen en ik moest vandaag maar op het zwangeren spreekuur komen.
    Kom ik daar, Stel ik weer die vraag, vertelt ze mij dat het niet nodig is om me eerder in te leiden omdat ik geen insuline spuit.. :S:S

Niet erg dat ik 3 keer op een dag een andere arts zie.. Maar ik snap er nu niks meer van!
    Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen maar verder hoef ik nu niet meer naar het ziekenhuis, buiten de diabetes om, en mag ik onder controle blijven bij de verloskundige.

Oh en dan moest ik vandaag ook nog bloedprikken omdat ze te lui zijn om in me dossier te kijken!! want ze wilde me bloedgroep weten.. Die weet ik niet uit me hoofd.. maar staat zeker weten in me dossier want dat had de verloskundige allang getest en die dingen hebben ze gekopieerd van me...

Ik snap het allemaal niet meer hoor! Ik krijg een beetje van het kastje naar de muur gevoel.. Elke keer een andere arts of specialiteit... Niet erg.. Maar als ze nou ook ff met elkaar overleggen ofzo zou ook lekker zijn... ik hoor nu elke keer iets anders...

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Vervelend meid.
    Sowieso zou ik dit aankaarten bij je verloskundige. duidelijk het verhaal uitleggen en aangeven dat je wil weten waar je aan toe bent.
    Lijkt me ook dat het niet "gezond" is om eventueel zelfs overtijd te lopen met een kindje dat nu al erg groot wordt geschat.
    Het moet er immers ook nog uit ;)

Misschien kan de vk dan bellen met je gyn. Wil je zelf wel liever eerder ingeleid worden? Dan zou ik daar gewoon op staan!

Sterkte!

3. Flowergirl23

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Nou dit is mijn eerste kindje.. en mischien raak ik ook gewoon gestressed...
    Maar idd bij het idee dat de kleine nu al op 7 pond is geschat en zo groot is.. en ik dus nog wel ff moet draait mijn maag toch wel ff om..

Hoeveel groter gaat ze nog groeien vraag ik me dan af.

Heb geen zin om een bevalling from hell te moeten doorstaan omdat hun niets bespreken met elkaar.
    En het lijkt mij dat ze toch liever doen inleiden dan een keizersnede op het laatste moment omdat ze er niet meer uitpast op de normale manier..?! :(
    En ik hoef echt niet perse eerder ingeleid te worden hoor.. Maar echt gerust gesteld raak ik ook niet.. Dan vertellen ze dat zo zo flink is.. Maar ik mag dr ver ff op me gemak uitdragen... :(

Oh en de verloskundige praktijk was de hele middag dicht.. en om nou noodnummer te bellen lijkt me iets overdreven... Neem aan dat ze morgen ook gesloten zijn eigenlijk....

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad met de verloskundige overleggen. Ze snappen ook wel dat dit erg onduidelijk is en dat je er niet op zit te wachten dat je strakjes misschien nog wel door mag lopen tot 42 weken en een 12 ponder eruit moet persen. (beetje overdreven natuurlijk :p)
    Gewoon vragen om duidelijkheid en eventueel een groeiecho met 38 weken en besluit om niet langer te lopen dan 39 of 40??

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou het ook even met je vk goed bespreken en vooral je zorgen e.d. uitspreken. Voor hun kan het de normaalste zaak zijn om het allemaal maar af te wachten maar voor jou niet natuurlijk. Dat wordt nog weleens vergeten vind ik.
    Overigens wil een groot kindje niet perse zeggen dat het ook een zware bevalling wordt hoor, er zijn dames hier die glansrijk een 10 ponder gebaard hebben maar ik vind wel dat ze het in de gaten mogen houden.

6. topper12

topper12 Niet meer actief

He bah, wat vervelend,voor je! Het kan ook zijn dat je kindje lange beentjes heeft en daardoor verder voorloopt. Ons kindje liep qua beenlengte ook 2 weken voor en de buikomvang een week achter. En ja hoor na de geboorte bleek ze inderdaad lange benen te hebben :D dus hopelijk valt het mee en lopen de benen in verhouding gewoon nog meer voor dan de rest en krijg je een topmodel of basketballer in spe ;) ik hoop dat je in ieder geval snel wat meer duidelijkheid krijgt!

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Pff, wat vervelend zeg. Zeker omdat je, als de gyn het niet verder wil laten lopen dan 38 weken, je al over 2 weken zou gaan bevallen. Kan me voorstellen dat je daar toch zekerheid over wil hebben. Zou toch proberen je vk zo snel mogelijk te bereiken en het er eens goed over te hebben. Want of dit nou je 1e, 2e of 3e kindje is, van zo veel wachten en verschillende meningen wordt je onzeker :S. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt! x

8. mam van drie

mam van drie Actief lid

Mar 29, 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Hoi,

Vervelend dat je niet goed wordt ingelicht in het ziekenhuis.Ik heb zelf ook zwangerschapssuiker, ze hebben het bij mij ontdekt met 17 weken.
    Er werdt eerst ook een dieet gedaan en dat helpt bij mij helaas niet maar ik spuit dus wel suiker, en nu hebben ze bij mij aangegeven dat je als je suiker hebt niet langer loopt dan 38 weken. Ook mede doordat de baby te groot kan zijn, mijn baby liep met 20 weken echo precies op schema vorige week maar je weet niet hoe het gaat, als je je niet prettig voelt , vraag dan second opinion bij ander ziekenhuis desnoods.En geef heel duidelijk aan dat dit je eerste kindje is en dat je gewoon niet weet wat je moet verwachten en dat je erg bang en onzeker wordt van het heen en weer gestuur. Ik wens je veel sterkte de laatste weken en ik hoop dat het voor jouw genoeg blijft om een dieet te volgen. Maar vraag goed naar goed na wat er nu precies gaat gebeuren en een bevalling met een zware baby kan ook heel er goed gaan, mijn laatste dochter was heel zwaar 4270 en ze hebben mij die zwangerschap niet op suiker getest maar gaven steeds aan dat ik een kleine baby kreeg.

Veel succes en stel zoveel mogelijk vragen, daar zijn ze voor.

9. Flowergirl23

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik denk gewoon dat ik al die tijd wel al suiker heb gehad, Maar doordat ik ging testen in de avond dat op dat moment net mijn suiker in orde was..
    En na een heel flesje suikerwater in de nuchtere ochtend dat ze het toen pas gezien hebben.
    Want ze loopt al die tijd al zover voor.
    Nu is mijn vriend ook wel lang.. Dus om die benen maak ik me niet zo heel erg druk.. Maar 6 weken vind ik wel erg veel, de rest loopt gemiddeld 4 weken voor.. En daar maak ik me drukker om.. Als ze nu al zo flink is, Maar ze laten dr lekker doorgroeien zonder dat ze bekijken of ze er dan ook nog normaal uitpast (want dat is mij gezegd dat ze dat ook nog zouden doen, maar is niet gebeurd) Heb ik het idee dat als het zover kom, ik loop te persen voor niks, en het toch een keizersnede moet worden.

Wat vinden jullie? Wachten tot maandag met bespreken met de verlos? want dan moet ik er toch heen.. of Morgen meteen bellen?

Share This Page