Sinds ik zwanger ben verlies ik best veel afscheiding. Vanochtend verloor ik in een keer veel waterige afscheiding, en dit was ook bruin/rozig. Vandaag de hele verdere dag af en toen een beetje verloren wat bruinig is. Inmiddels is het gelukkig niet meer roze en het lijkt minder te worden. Toevallig had ik vandaag een afspraak voor een echo in het ziekenhuis staan, en daar kwam niets bijzonders uit, alles zag er heel goed uit en de gyn zei dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar stiekem doe ik dat natuurlijk toch wel een beetje, vooral ook omdat ik de hele dag ook een beetje een zeurend gevoel in mijn buik heb Zijn er meer meiden hier die dit hebben (gehad)?
Misschien wat oud bloed van de laatste keer dat je gemeenschap gehad hebt? Weet niet of dat kan, maar zo lang het wat bruin/oud bloed is kan het volgens mij geen kwaad. Als je blijft twijfelen (over)morgen misschien toch even bellen
Heb het al verschillende keren gehad, laatste keer afgelopen maandag, na bellen gyn een echo maar er was weer (gelukkig) niets aan de hand. De gyn vertelde me dat mijn baarmoedermond een klein beetje naar buiten stulpt waardoor hij heel snel bloed, zou al kunnen van een keer hard hoesten. Niets aan de hand dus...maar ik herken je gevoel, ook al weet ik dat alles goed is nu, toch blijf je een beetje onrustig na bloedverlies (rood of bruin). Ik moet wel zeggen dat ik gewoon elke keer bel als ik me ongerust maak, en dat hebben ze ook aangeraden, bij bloedverlies of veranderde afscheiding gewoon even bellen. Maar als er geen harde buiken bij zijn is het eigenlijk bijna nooit iets om je zorgen over te maken. Misschien stelt dat je een beetje gerust? Sterkte!!
Ik heb al bruinverlies sinds het begin, ben nu 26 weken. Echo gehad en de gyn zei dat er een slipje van de placenta in de buurt van de baarmoedermond komt, maar het is maar de vraag of dat de oorzaak kan zijn. Ik ga maandag voor controle naar de gyn. Inmiddels ben ik er aan gewend en er lijkt nu zelfs een cyclus in te zitten net als met menstruatie Eens per ca. 4 weken verlies ik een paar dagen wat donkerbruin en roze/bruinig, dan vaak 1x een drupje rood (dit moet ik doorbellen aan de vlos zodat ze dat kunnen noteren op de zwangerschapskaart) en dan gaat het weer een tijdje door met beige. Het is er elke dag, ik zit helaas vast aan de maxi inlegkruisjes. Ik maak me er verder absoluut niet meer druk om, want het kindje groeit als kool en ik voel hem bewegen. Toen ik nog niets voelde heb ik wel een paar extra afspraken bij de vlos gehad om even te luisteren, dat stelt toch wat gerust. Mijn vlos zei dat het soms voorkomt en in bijna alle gevallen wordt er geen oorzaak gevonden en een prima gezond kindje geboren.