Wel LH piek maar geen eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Koosje, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey meiden,
    Even het volgende: gisteravond zijn mijn mannetje en ik naar de gyn geweest, ik ben 37 (bijna 38) en we zijn na 7 rondes na mijn miskraam nog niet zwanger. Hoewel wat snel mochten we naar de gyn en daar zijn we wel blij om: ik denk wel dat alles goed is (is immers al een keer spontaan gelukt) maar toch goed zeker te weten..Hadden een erg aardige gyn en hij startte toch maar voor alle zekerheid de nodige bloedeonderzoeken op en sperma onderzoek man. Prima! Omdat ik steken in mijn linkerlies had die maar niet overgingen maakte hij ook nog een inwendige echo en toen bleek dat hij in mijn eileider een rijp eitje zag liggen (2.4 cm, net zo groot als vlak voor de eisprong) terwijl ik precies een week geleden heb een ovulatietestje heb gedaan en er toen 2 vette strepen te zien waren waarop wij diezelfde avond goed geklust hebben, net als 2 dagen ervoor trouwens. De gyn begreep zelf ook niet precies wat het kon zijn, hij dacht aan een ei dat niet gesprongen was (persisterend follikel). Later thuis gekomen dacht ik er natuurlijk veel aan en dacht ik dat het misschien ook zo zou kunnen zijn dat er twee eitjes gerijpt zijn en maar 1 gesprongen? Maar dat is volgens mij onwaarschijnlijk, er kunnen wel 2 eitjes rijpen (op mijn leeftijd zeker) maar dan springen ze volgens mij beiden wel of niet (?).
    De gyn kon met een week na eisprong niet zien of er een bevrucht eitje was, maar het zou volgens hem wel kunnen. Ik baal vd onzekerheid.....zeker omdat we vandaag ons 1-jarig relatie'jubileum' hebben en lekker willen doorzakken in de kroeg....durf ik toch niet zo goed.....zijn er meer meiden voor wie dit verhaal bekend voorkomt?
    Groet,
    Koosje

Deel Deze Pagina