Hoi, In september 2011 ben ik gestopt met de pil (9,5 jaar gebruik Diana- 35), omdat we graag zwanger willen worden. We hebben toen gewacht tot ik voor het eerst weer uit mezelf ongesteld zou worden. Dat heeft 8 weken geduurd, waarna we serieus begonnen zijn om een kindje te gaan maken. Nou wil het nog niet echt lukken, aangezien we alweer met de 4e poging bezig zijn. Ik heb echt nog moeten 'ontpillen' en mijn cyclus lijkt nu gelukkig steeds regelmatiger te worden (56 dagen, 42 dagen, 35 dagen, 36 dagen). Aangezien het wel net lijkt of in mijn omgeving iedereen meteen de 1e keer zwanger raakt (natuurlijk helemaal super voor hen, maar nou niet echt motiverend voor mij...), zou ik graag ervaringen willen delen met meiden die ook meerdere pogingen gedaan hebben om zwanger te worden. Kun je dan ook aangeven hoelang je welke pil gebruikt hebt en hoe je cyclus eruit ziet? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Hoi leeuwtje, Ik zit in derde ronde. Ik heb 7 jaar pil geslikt, microg. 30/50 Cyclus kun je in mijn handtekening zien. Omdat je graag wil zie je ook oevral zwangere vrouwen erg frustereend
Geen pil, wel mirena spiraal. Nooit ontpilt en direct een cyclus van 28/29 dagen maar na 16 rondes toch nog echt niet zwanger. De meeste vrouwen raken binnen een jaar zwanger. Dus ik snap dat het je niet snel genoeg kan gaan, maar dat het nog niet echt wil lukken is na 4 rondes misschien een beetje voorbarig
Ik heb 14 jaar mercilon geslikt en zit nu in ronde 6. Wij hebben er een jaar voor uitgetrokken, als het dan nog niet is gelukt gaan we naar de huisarts.
hey leeuwtje, ik heb zo'n 11jaar de microgynon geslikt (lichte pil). Ben in okt gestopt en sindsdien nog maar 1x ongi geweest. Zit nu waar te wachten op 2e ronde en weet ik veel hoeveel zw testen verder nog niks te bekennen. Wel een paar keer spotting gehad; bruin/roze/rood verlies alleen bij afvegen waarvan ik dacht misschien innestelingsbloed.... maar nog geen positieve test dus. Ik vind jou cyclus nog vrij nestjes na stoppen met pillen. Ik wou dat ik ze zo had . Ik kan zo gewoon niet verder! Voel jij je eisprong goed? Zodat jullie ook gericht aan de klus kunnen?
Hoi, Ik heb 15 jaar de pil geslikt, microgynon30. In juni gestopt, na 71 dagen ongesteld. Nu inmiddels in ronde 7. Ronde 4 was het raak, maar helaas MK.
hier gestopt sinds juni 2011 heb 5 jaar microgenon 50 geslikt en dit is alweer ronde 8? geloof ik.. frustratie idd ik snap het maar ja je moet gewoon geduld hebben denk ik dan.. (wat helaas niet mijn sterkste punt is)
Wat fijn dat er meteen al zoveel reacties zijn! Inderdaad, omdat ik heel graag zwanger wil worden, zie je ineens overal om je heen meiden die wel meteen zwanger raken. Ik probeer ook heel geduldig te zijn, maar soms is dat heel moeilijk. Vooral als je weer ongesteld blijkt te zijn... Ik weet dat het langer kan duren en dat 60% van de vrouwen pas binnen een half jaar zwanger zijn en 80 % binnen een jaar, maar wel fijn om ervaringen te delen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen met het idee dat we niet de enige zijn? @Zwangerwens: Wat frustrerend dat je cyclus nog steeds niet op gang wil komen. Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer ik een eisprong heb? Mijn man en ik beginnen ongeveer 2 weken met 'klussen' nadat ik ongesteld ben geweest en doen dit om de 2 a 3 dagen totdat ik weer ongesteld word. Dus het is een beetje op de gok en laat ons er niet 'te veel' mee bezig zijn.
Misschien kun je ovulatietesten gaan gebruiken of gaan temperaturen om je cyclus te leren kennen. Dan kun je ook wat gerichter klussen. Hier aanbeland in ronde 14 na 15 jaar de marvelon/mercilon pil gebruikt te hebben. Gestopt in oktober 2010 en werd meteen regelmatig ongesteld. In het begin om de 30 tot 32 dagen. Nu om de 28 29 dagen. Na 3 menstruaties begonnen met klussen. In het begin ovulatietesten gebruikt en getempt. Nu temp ik alleen nog maar.
het is moeilijk maar probeer wat geduld te hebben, je bent nog niet zo heel lang bezig. en die verhalen waar het snel lukt worden ook meestal veel verteld vind ik. hier in 2008 gestopt met de pil en na 22 rondes was ik zwanger, helaas bleek dat een missed abortion te zijn en heb ik een curettage gehad. daarna binnen 1 maand aangeteld. blijkbaar wist mn lijf hoe het moest zeg ik altijd maar. nu na onze dochter afgelopen oktober gestopt met de pil en begin februari ongesteld geworden.. zit nu inmiddels op dag 35 en ik denk dat ik gisteren mn eisprong heb gehad dus dat wordt een cyclus van rond de 50 dagen dus echt super is het nog niet...
ik heb de mirena gehad, in okt 2011 verwijderd en zitten nu in ronde 6... ook voor mij kan het niet snel genoeg gaan!
Ik zit in de 34e ronde en heb 7 jaar de microgynon gebruikt. In de tussentijd meerdere vriendinnen al zeker 2 kindjes gekregen, overal altijd bij anderen het leuke nieuws... erg frustrerend... maar goed we blijven lachen en we blijven hopen.
Heb geduld. Je bent pas net bezig dus ik zou het echt een beetje proberen los te laten. Ontpillen kan best lang duren en je cyclus is al redelijk aan het verkorten, dus ik zou er positief naar kijken hoor.
Hoi, jeetje meiden wat kan het lang duren zeg het is echt net wat al gezegd wordt bij iedereen lijkt het altyd maar zo snel te lukken, maar wat staan op deze site een verhalen zeg!!!! Wij zijn nu pas sinds 2 maanden serieus ah klussen,en hopelijk zit het ons mee Iedereen heel veel succes!!!!!
Nu ik inderdaad reacties lees van meiden die al echt heel lang bezig zijn, voel ik me net een zeur... Mijn 4e poging is dus nog niets vergeleken met anderen. En ik maar aangeven dat ik het moeilijk vind om geduldig te zijn, petje af voor jullie hoor! Voor die dames die al veel langer bezig zijn om zwanger te worden, heel veel sterkte!!
Hoi Leeuwtje, Er niet teveel mee bezig zijn gaat moeilijk worden denk ik, dat begonnen mensen in mijn omgeving ook te roepen, maar als je zelf in deze situatie zit en je ' ik wil een baby knopje' staat aan, gaat deze niet meer zo makkelijk uit Ik heb 11 jaar de pil geslikt (ook de Diana) maar na het stoppen wel meteen regelmatige cyclus (enorm veel zw testen gedaan maar nog nooit positief ) Dure hobby overigens Deze maand ben ik begonnen met ovulatie testen (dit durfde ik eerst niet omdat ik bang zou zijn dat ik overstuur zou raken als ik ook voor die test steeds negatief zou zijn) Tja.... Nu bleek dat mijn ovulatie ruim een week later valt dan van te voren berekend! Wie weet helpt je dit? Heel veel succes!! Liefs ongeduldje
Hoi, Ik ben in dec. 2010 gestopt met de pil. Ik had meteen een regelmatige cyclus. In Mei was het al raak, maar jammer genoeg kwamen we er na 11 weken achter dat het mis was gegaan. Nu zijn we alweer 10 cyclussen (van 25, 26 dagen) verder en nog niks. Ik ben elke keer heel verdrietig als het weer niet gelukt is. Ik gebruik elke x de ovulatietestje, dus weet ongeveer wanneer mijn eisprong is. Het klussen word steeds minder leuk. We zijn 5 weken geleden nog een keer bij de gyn. geweest, ze heeft naar de baarmoeder en eistokken gekeken, het zag er allemaal goed uit gelukkig. Het klinkt misschien stom maar ik vind het allemaal zo oneerlijk. Heel veel mensen die ik ken zijn allemaal naar een paar maanden zwanger en daar gaat het wel goed bij. Zelfs een aantal die ik ken die ook hun problemen hebben gehad, zijn nu al een tijd zwanger. Ik word er erg ongelukkig van, ik wil deze periode graag afsluiten, door weer zwanger te worden. Ik ga deze maanden maar eens temp. misschien dat ik er wat aan heb.
Ik heb 11jr de microgynon 30 geslikt, gestopt 29september 2011 en een regelmatige cyclus, zie handtekening, zit nu in ronde 5,en ik gebruik ovulatietesten om mn ei te vinden, zit nu op wachtbankje 23/24 Maart NOD. Liefs...
In december 2010 mirena spiraal eruit na 2 jaar en daarvoor 10 jaar de diane pil geslikt....na 14 rondes zwanger, na 9.5 week miskraam met curettage en nu weer in de eerste ronde...waarvan we dus ook al sinds december 2010 in het zkh lopen..Ik begrijp je ongeduldigheid want je wilt het nú maar het is heel normaal dat het niet in één keer raak is!! dat is meer uitzondering ...veel suc6 !!!