Pcos, clomid en ik kan niet terecht voor echos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosavise, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik heb een vraagje en wil dit eigenlijk ook even van me afschrijven.

Ik heb pcos en heb in november Clomid voorgeschreven gekregen van de fertiliteits arts. Helaas heb ik in de maanden erna geen menstruatie gehad en ben ik er nog niet mee kunnen beginnen. We zijn ook pas verhuisd en ik heb besloten om mij in het ziekenhuis wat hier 3min vandaan ligt aan te melden.

Ik kwam aan bij de balie en zei tegen de mevrouw dat ik mij graag wilde aanmelden, want als ik deze maand ongesteld zou worden ik graag met de clomid wilde beginnen en mijn echos daar wilde laten doen. Dat was prima zei ze. Ik hoede alleen mijn dossier en een verwijzing van het vorige ziekenhuis door te laten sturen.

Zo gezegd zo gedaan. Mijn arts had alles doorgestuurd. Nu kreeg ik een brief dat ik pas 25maart terecht kon voor mijn eerste afspraak. Ik heb meteen gebeld en gezegd dat ik dat te laat vond. Aangezien ik mijn menstruatie voelde naderen en dan ook gewoon wilde beginnen.
    De balie medewerkster van de gyn zei tegen mij dat dat geen probleem was, want dat ik gewoon nog voor de echos terecht kon ik t vorige ziekenhuis en dan vanaf de 25e daar verder kon gaan met mijn behandeling.

Toch maar even gebeld naar de arts in t vorige ziekenhuis om dit te checken. Hier was niets van waar. Het kon helemaal niet aangezien mijn dossier natuurlijk daar lag.

Ik hing op, liep maar het toilet... En ja hoor..... Ongesteld. ( dit was vrijdag 21-2)

Meteen heb ik naar het ziekenhuis hier gebeld en gevraagd of het toch mogelijk was om zondag met mijn clomid te beginnen en echos daar te krijgen aangezien het dus niet mogelijk was om dit nog in t vorige ziekenhuis te doen. Dit wist zij niet en ze zei dan ook dat ik maandag ochtend maar even moest bellen.

Maar, maandag is het de 4e dag van mijn cyclus.. Terwijl ik de 3e dag ermee zou moeten beginnen.

Ik moest van mijn fertiliteits arts een half pilletje clomid pakken van dag 3 tot 7. En dit heb ik dus vandaag ook maar gewoon gedaan.

Ik word er zo boos van dat ze mij verkeerde info hebben gegeven.
    Blij dat ik eindelijk ongesteld was en kon beginnen was ik dus niet echt. Want ik weet gewoon totaal niet waar ik aan toe ben!?

Morgen vroeg moet ik dus terug bellen.. Wat moet ik dan doen? Gewoon eisen dat ik echos krijg? Want dat ik allang genoeg heb gewacht en gewoon ermee ben begonnen?

Als ik in maart pas mijn afspraak heb en in april pas met de clomid kan beginnen, heb ik het al een half jaar in de kast liggen! Eind mei ga ik voor 3 weken naar Amerika om mijn moeder te bezoeken die daar woont. Dus in die maand kan ik ook geen clomid pakken..

Pff ik moest dit even kwijt.. En heb eigelijk een paar tips nodig wat ik nu precies moet zeggen als ik morgen ben!?

Moet ik maar weer ja en amen zeggen.. Of denken jullie dat ik gewoon moet eisen dat ik bloed kan laten prikken de 9e dag en als dat goed is de 10e dag met echos kan beginnen?

Ik wil gewoon zo graag en nu heb ik deze cyclus eindelijk de kans.. Ik wil niet weeeer wachten....

2. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Heb hier geen ervaring mee, maar ik zou toch op men strepen staan als ik jou was!

Veel succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je mag met Clomid beginnen op dag 3, 4 of 5. Het komt dus niet extreem precies. Eerder of later beginnen kan niet, omdat het dan zeker geen effect meer heeft.

Verder is het zo dat wanneer je overstapt van ziekenhuis alle onderzoeken opnieuw gedaan worden. Je krijgt opnieuw een intake bij de gyn, er volgen nieuwe echo's en bloedonderzoeken, je krijgt een nieuw behandelplan. Het is nooit zo dat het tweede ziekenhuis verder gaat waar het eerste ziekenhuis gebleven was. Ziekenhuizen nemen niet elkaars uitslagen en behandelplan over. Als je overstapt, moet je je er van bewust zijn dat je van voren af aan moet beginnen en dat het allemaal tijd neemt. Dus je zult geduld moeten hebben. Wil je dat niet, dan moet je bij je oude gyn blijven. Dat is helaas de normale gang van zaken.

Je kunt dus niet van je nieuwe ziekenhuis eisen dat zij zonder je te kennen, zonder intake of eigen onderzoeken laten beginnen met Clomid en de daarvoor nodige echo's doen. Zo werkt het helaas niet. Op zich ook wel logisch, aangezien een arts eerst wil weten wie zijn/haar patiënt is en wat er aan de hand is.

De kans is dus groot dat je voor eind mei misschien nog niet met Clomid begonnen bent of misschien hooguit één ronde kan doen. Maar ook dat is eigen keus, vind ik. Je kunt niet van een ziekenhuis eisen dat ze zomaar met een behandeling starten alleen omdat jij in mei drie weken naar Amerika gaat. Hou er rekening mee dat je pas in juni echt van start kunt.

Succes!

4. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas heb ik deze ervaring ook. Ben ook overgestapt ivm verhuizing en alles (onderzoeken bij mij en mn man) werden opnieuw gedaan. Ik heb 3 maanden moeten wachten op een een nieuwe afspraak...

5. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Ik ben het eens met jippie dit omdat ik zelf ook in het ziekenhuis werk en weet dat artsen elkaars behandelplannen idd niet overnemen.. Ze willen zelf onderzoeken doen en hun expertise erop loslaten.
    Het is niet leuk maar helaas werkt het wel zo

6. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik neb net gebebeld en kan terecht op 9 maart.
    Ik kon niet verder gaan met de clomid. Maar iniedergeval 2 weken eerder de afspraak.

@ jippie, tero en linsy: bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad moeten misschien alle onderzoeken opnieuw. Heel zeker wisten ze het niet. De ene wel en de ander niet.

Nou ik ben weer gekalmeerd ;)

Tnx

Groetjes

Deel Deze Pagina