Hallo dames, Ja hoor, daar ben ik weer maar maak me weer een beetje zorgen. Heb sinds gisteren of eergisteren (weet t niet meer zeker) een drukkend gevoel als ik bijvoorbeeld op de wc zit, en soms ook op de bank tussen mn benen. Het voelt een beetje alsof er iets op drukt in de schede, en alsof het wat openstaat en gezwollen is. Nu heb ik anderhalve week geleden steken in mn schaambot gehad, en in mn clitoris. Voelde heel vreemd. Dit is nu weg, maar vind het toch wat vreemd. Is ook mn eerste zwangerschap, dus weet niet wat en wanneer ik iets moet verwachten. Ik heb even gezocht op internet, en er stond dat het indalen kan zijn begonnen. Maar is dit niet erg vroeg met 27 weken? Heb morgen een groei echo bij de gyn, dus dan zal ik het zeker even navragen. Maar hoop dat jullie al een beetje advies of ervaringstips hebben. Groetjes Emma
Ik ben 28 wkn...heb dat beurse gevoel ook....is je bekken wat aan het verweken is, zodat de bevalling straks wat mKkelijker gaar dootdat je wat meer ruimte kreeg....heb et toen ook tegen mn vk gezegd, bij mij speelde ook mee dat ik lichamelijk ff iets te veel deed en wat rustiger aan moest gaan doen...succes morgen
Die druk "daarbeneden" en dat beurse gevoel heeft inderdaad met je bekken te maken. Mijn gyn zegt dat je daar weinig aan kunt doen behalve trainen en als het teveel pijn gaat doen dan hulp in kunt schakelen van een bekken therapeut.
Heb er ook last van en idd alsk teveel heb gedaan, tja t hoort erbij zullen we maar zeggen, maar prettig is idd anders
Ben het vergeten te vragen, heb gelukkig ook geen last meer ervan. Wel heb ik een vraag over de groei echo. De echo was gemaakt, we hebben zelfs prachtige 3D foto's meegekregen van ons zoontje! Dat ze dat doen in het zh zeg. Maar ik kreeg niet de uitslag, en had die dag ook geen afspraak daarvoor. De echoscopiste zei dat ze simpelweg geen bevoegdheid heeft om de uitslag te zeggen, maar maak me toch wel wat zorgen. Zou er iets aan de hand zijn?
Dat is wel heel vreemd zeg! Nu laten ze jou in een soort onzekerheid zitten. Ik zou morgen gewoon blijven bellen tot je t weet! Wat een raar gedoe zeg.
Kan heel goed dat ze de uitslag niet mag geven, ze is waarschijnlijk echoscopiste en geen gynaecoloog. De beelden moet de gyneacoloog dan bekijken en die geeft dan de uitslag. Althans zo ging het bij een kennis van mij, hopelijk is bij jou ook alles gewoon goed.
Ik vond het ook vreemd, maar de gyn zal het wel doorgeven denk ik. Ik ga morgen gelijk bellen hoe en wat!
Nou dames, net de uitslag gehad van de groei echo. Hij loopt 3 weken voor op groei, hij weegt al 1,3 kilo! Ze gaan me dinsdag testen op zwangerschaps suiker, en als ie zo door blijft groeien halen ze hem met 36-37 weken. Ach, liever te groot dan te klein zeg ik maar