De eerste twaalf weken waren fantastisch! Geen enkele innige omarming met de wc-pot, enkel honger als een paard overdag... kortom, ik weet dat vele zwangeren met mij willen ruilen. Al heel vlug had ik een dikke buik, maar ik kwam niet in kilo´s aan. Maar nu komt het...vandaag 13 weken en ben op een week tijd meer als 1 kg afgevallen! Mijn eetlust is sinds 2 weken ook niet meer zoals in het begin. ´s Morgens kan ik normaal ontbijten, maar ´s avond krijg ik geen hap door mijn keel, niet omdat ik misselijk ben, gewoon dat ik helemaal geen honger heb! Nu maak ik me toch zorgen dat er iets niet juist zit! Herkent dit iemand?
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Met 13 weken zwangerschap ben je vaak helemaal niet zoveel aangekomen en als je dan een aantal dagen wat minder eet, is afvallen ook zo gebeurd. Probeer er gewoon goed op te letten dat je voldoende maar vooral ook gezond eet. Eet anders wat meer brood, fruit, drinken als melk/optimel, etc. En als je blijft afvallen, zou ik even contact opnemen met je vk.
Brood is het enige wat me ook echt smaakt. Ik eet groeten en vlees, van aardappelen heb ik een afkeer op dit moment. Elke morgen drink ik 1/2 liter melk. Fruit is afhankelijk per dag. De ene dag eet ik 3 stukken fruit, de andere dag niks, de dag nadien maak ik fruitsla voor 2 dagen, daarna misschien weer niks. Donderdag mag ik terug voor een echo, dus zal zien van de gyn vertelt.
Gewicht is niet meer belangrijk in de zwangerschap. Tenzij je heel veel afvalt natuurlijk!! Ik ben in het begin ook een paar kilo afgevallen omdat mijn eetlust zo raar was. Ben inmiddels bijna 34 weken zwanger en nog maar 4 kilo aangekomen. Had ik bij mijn eerste ook, toen kwam ik uiteindelijk 10 kilo aan. Geen zorgen maken dus, het zit vast goed.
Ik ben alleen maar afgevallen sinds mijn zwangerschap en was een paar weken geleden 'eindelijk' 1kg aangekomen maar die is er al weer af. De vk en nu ook de gyn zeggen zolang je kleine goed groeit hoef je je geen zorgen te maken
Hoi Hoi, Als je gewoon gezond eet dan hoef je je geen zorgen te maken hoor...mits het natuurlijk heel veel word dat je afvalt maar dat houden ze wel in de gaten! Ikzelf ben bij mijn eerste zwangerschap eerst 4 kilo afgevallen en toen 4 aangekomen en zat dus aan het einde van mijn zwangerschap op mijn begin gewicht en daar is nooit wat over gezegd! Na dag na de bevalling was ik 8 kilo lichter als voor de zwangerschap en nu weer precies hetzelfde alleen ben ik nu 4 kilo afgevallen en tot nog toe niets bij gekomen. Dus zal nog minder gaan wegen na de bevalling ben ik bang....ze houden het bij de vkpraktijk wel even extra in de gaten ook dat het kindje niet te klein is....maar ja we schelen natuurlijk wel een aantal weken....waarschijnlijk zal je je vanaf de 14e week ook weer wat anders gaan voelen en misschien wel weer trek hebben in eten waardoor je heus wel aan zal komen...maar het hoeft niet en dan zou ik me er ook niet al te druk om maken! Groetjes Lysanne
Maak je maar niet teveel zorgen, je kindje pakt wat ie nodig heeft, desnoods ten koste van jou. Die komt niets te kort. Wat je zelf betreft: eet nu lekker wat je smaakt. Gaat brood er makkelijk in, eet wat meer brood, misschien ook s avonds. Aardappels staan je tegen, laat je die staan. Als het te gortig wordt qua gebrek aan vitamines en mineralen, kan je ervoor kiezen vitaminepillen te slikken. Dan krijg je sowieso de goede stoffen binnen.
Hartelijk dank voor de geruststellingen! Het is gewoon zo dat men meestal van het cliché uitgaat indien men zwanger is, ook op de weegschaal kilo´s ziet bijkomen.
Oh maar daar heb je nog tijd genoeg voor hoor Ik was bij mn eerste tot 18 weken -3 kilo, en met 42 weken 20+ (durfde niet meer op de weegschaal op een gegeven moment ) Ik hoop voor je dat het niet zo erg wordt hihi.