Help! Allereest, sorry voor weer een dieettopic Maar ik heb echt hulp nodig! Ik ben een borstvoedende moeder die maar niet afvalt. Ik word er echt depressief van, ik vind mezelf zo vreselijk lelijk 3 jaar terug woog ik zo'n 67 kilo en was daar eigenlijk heel blij mee, maar na een miskraam en mijn zwangerschap ben ik ontzettend aangekomen en het wil er maar niet vanaf. Ik weet echt niet wat ik fout doe. Kunnen jullie meekijken naar wat ik eet overdag? Misschien zien jullie wat ik fout doe. Ik moet er ook bij zeggen dat ik het heel moelijk vind om hier gevarieerd te eten, ik woon in Turkije en mis gewoon dingen die in Nederland zijn en heb gewoon moeite hier iets te vinden wat ik echt lekker vind. Ik geef nog zeker 8 keer borstvoeding per dag. Ik weet dat je niet mag lijnen als je borstvoeding geeft, maar een beetje afvallen zou toch moeten kunnen. Verder wandel ik zo'n 4 keer per week 45 minuten in heuvelachtig gebied, maar ik vind dat dus moeilijk om vol te houden omdat ik echt een hekel heb aan wandelen hier. Fietsen is hier geen optie en geld voor de sportschool heb ik niet. Zouden jullie kunnen kijken naar wat ik zo eet op een dag en wat ik fout doe? En misschien hebben jullie tips. Ik ben vegetarisch trouwens. 07:00 Turkse yoghurt met muesli en honing 10:30 4 crackers met kaas, olijfboter, komkommer/tomaat 13:30 2 boterhammen met pindakaas OF 3 crackers met kaas, boter en komkommer. 17:00 een paar rijstewafels (soms zo, soms met wat pindakaas) of een cracker met kaas 20:00 Bulgur/zilvervliesrijst met groenten (courgette/aubergine/snijbonen). Aadappelen met groenten (broccoli/bloemkool) ook soms, maar niet zo vaak omdat ik nogal fan van jus ben en dat toch echt wel vet is 23:00 Fruit (peer, pruim en een wortel) Ik ga nogal laat naar bed (tussen 1:00 en 2:00), dus moet echt wat eten om een uur of 11 anders ben ik echt te hongerig en kan ik niet slapen. Ik voed 's avonds ook nog 2 keer en 's nachts ook. Bij het avondeten schep ik vaak nog een tweede keer op omdat ik echt altijd zo'n honger heb. Nou ja, zoals ik al zei vind ik het echt moeilijk overdag wat te vinden om te eten, dus vaak eet ik alleen maar crackers. Misschien moet ik mijn fruit over de dag gaan verspreiden ofzo? Tussendoor drink ik veel water. Daarnaast ook 2 x thee met een beetje honing. Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft!! Alvast bedankt
Hoi! Ik zou de yoghurt, kaas, boter, pindakaas en honing sowieso niet doen. Dat zijn echte dikmakers. Daarnaast zou ik de vier crackers om half 11 sochtends niet doen en in plaats daarvan zou ik fruit eten. Het fruit van 23:00 zou ik schrappen want dat is te laat.
Wat bij mij altijd goed werkt is heel veel bewegen. Hoeft niet eens zo intensief zijn: wandelen naar de winkel en gewoon een rondje om of veel fietsen. Veel in beweging en dan val ik sneller af. Wat betreft voeding; daar heb ik weinig kijk op. Kaas lijkt me wel vet (op de crackers) maar misschien is dat wel helemaal niet zo?
Ik vind 4 crackers en daarna weer 3 nogal veel. Ik zou die van half 11 vervangen door 1 cracker met mager beleg en een stuk fruit. Veel water drinken. Fruit van 11 uur savonds weglaten en misschien om Half 7 avondeten?
Wat betreft beweging zou je iets van home fitness kunnen doen, bijvoorbeeld de 30 day shred (op Youtube). Verder vind ik dat je best veel eetmomenten hebt maar als je nog 8 keer per dag voed is dat ook wel logisch. Wat meer mager beleg kiezen (geen pindakaas en geen volvette kaas) zal misschien ook nog wel wat helpen, en de honing uit je thee laten.
Als eerste zorgt het stresshormoon dat je niet afvalt. Je hebt nog veel hormonen in je lichaam en die zorgen ervoor dat je veel trek hebt. Door borstvoeding krijg je trek, geef daar aan toe en eet veel gezonde dingen zoals stukken groente en noten. Verder zou je dagelijk muziek kunnen aanzetten en kunnen dansen of bewegen op de muziek. Er zijn best veel filmpjes op internet te vinden. Op die manier kan je lekker bewegen in je eigen huis in je eigen tijd. Geef jezelf de tijd en wees een beetje lief voor je lichaam. Na 9 maanden zwangerschap en nu nog borstvoeding heeft je lichaam die liefde wel verdient. Ik denk dat ontspanning het meeste zal helpen om af te vallen. Veel sterkte
Ik denk dat eten om 8 uur mss normaal is bij julie? En idd wat hier boven staat vermeld je eet of vet of suikers. Probeer idd je beleg te vervangen. En na een avond maaltijd enkel nog water drinken na 8 uur in de avond gaat je spijsvertering veel trager zowiezo eten is al slecht om die tijd maar dan ook nog 3 stuks fruit is echt funest. Probeer je fruit idd over je dag te verdelen als tussendoortjes dan verbrand je ze ook weer.
In plaats van turkse yoghurt (turkse yoghurt is echt een dikmaker!), kun je beter magere yoghurt nemen. En dan met alleen muesli, zonder honing. Tussendoor 4 crackers vind ik ook wat veel. Misschien beter 1 of 2 crackers met mager beleg? Sandwichspread, plakje vega ham, wat jam etc. Als je de pindakaas dun smeert kan 't prima, want is ook gezond. Maar als je een redelijk laagje hebt, zit je al snel aan 100 kcal per boterham, wat echt veel is voor beleg. Dus ook hier, misschien: sandwichspread, vega ham, slankie kaas. Tussendoor zou ik dan 1 of 2 stuks fruit nemen, in plaats van weer een 'brood-product'. Later avondeten en dan nog iets van een vleesvervanger erbij? Vult 't ook wat langer.. Een gebakken ei, vega burger, wat bonen etc. Succes!
Is sandwich spread mager? Ja dan ga ik snel een pot halen heb er zn zin in maar dacht dat dit vet was
Ja paula toen ik op dieet was at ik elke dag3 crackers sandwich spread De sandwich spread komkommer heeft t minste calorieen! 24 per cracker
Denk dat het wat dat betreft wel lastiger is aangezien TS in Turkije woont en je daar niet echt mager broodbeleg zoals sandwichspread, vegetarische vleeswaren etc kan vinden. Je zou lor peynir kunnen kopen, dat is wel een stuk magerder. En volgens mij hebben ze ook wel yoghurt met minder vet.
Je eet te weinig en dan val je niet af. Vervang de crackers door gewoon volkorenbrood. Van crackers ben je minder lang verzadigd. En door de borstvoeding verbruik je veel energie. Pak als tussendoortjes meer groente en fruit. Desnoods maak je lekker een smoothie. Je moet ook wat meer melkproducten pakken. Desnoods door bv een plakje extra vleeswaren op je brood. Je hebt voor de borstvoeding wat extraveiwitten nodig. Probeer elke dag minimaal tussen de 1400 en 1600 kalorien binnen te krijgen. Je zult zien dat je dan afvalt. Ik heb diversen klanten gehad die te weinig aten en die door meer te eten afvallen. Je lichaam staat nu op de spaarstand en slaat die beetjes eten wat binnen komt nu op omdat het lichaam anders honger lijdt. Zorg voor 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Rauwkost is ook een tussendoortje. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. (Ps. ik ben Gewichtscoach)
Het is een fabel dat je niet laat mag eten. Het gaat om de totale calorie inname per dag. Als je laat naar bed gaat, kan ik me voorstellen dat je rond 23.00 nog iets eet. Je moet dat alleen niet als 'extra' pakken. Vb. Of je nou om 18.00 een zak chips eet of om 22.00. Daar wordt het niet ongezonder van....
Ik denk dat je en nog te vette producten neemt, zoals die Turkse yoghurt, te weinig beweegt en te weinig slaap krijgt. Je gaat erg laat naar bed, staat vroeg op en bent nog twee keer in de baan met bv. Mensen met chronisch slaaptekort komen eigenlijk altijd aan, dus geen wonder dat jij niet afvalt dan . En qua bewegen: zumba in huis of lekker een opbouwschema om hard te lopen en wandelen af te wisselen? Kun je enorm veel calorieën mee verbranden. En als je echt nog helemaal geen conditie hebt, begin gewoon eens met Nederland in beweging elke dag meedoen via uitzending gemist. Is maar een kwartiertje, maar in combinatie met al het wandelen, is het toch mooi een begin. Succes!
Ik weet niet of het al gemeld is. Maar heb ook wel eens gehoord als je te weinig slaapt krijgt je ook niet afvalt.
Mijn man lukt het ook niet om af te vallen en hij heeft al best wat tips gekregen. Hij eet veel kwark en magere yoghurt. Minder brood. Veel groente en fruit. En veel water drinken eventueel met citroen of munt erdoor. Pindakaas is met mate prima want daar zitten goede vetten in. Veel, heel veel bewegen, je krijgt waarschijnlijk meer binnen dan je verbruikt. Mn man is dus niet aan het diëten maar anders aan het eten. Sussec ermee, en vooral geef het de tijd.
Probeer je kcal meer en beter te verdelen over heel de dag dus vanaf 8 uur sochtends elke 2-3 uur wat en probeer minder te eten naarmate het later word op de dag. Ik denk persoonlijk als je volledige BV geeft dat je te weinig eet (te weinig eten val je niet van af en kan je zelfs van aankomen)
doe daar maar wat bij als je volledig BV geeft, ALs je bv weight watchers doet mag je wel 14 punten extra ofzo als je BV geeft dat is zowat de helft van wat je normaal aan punten mag dus omgerekend zouden dat ongeveer 500/600 kcal zijn (minimaal) dat is ook wat het kost om moedermelk de hele dag aan te maken, dus moet je zeker rekening mee houden. Je moet je BMR uitreken (op basis van je gewicht, lengte e.d.) en daarbij dus ongeveer 500 kcal bijtellen voor je BV, je activiteiten kcal erbij tellen, bij de ene ligt ie hoger dan de ander en dan in totaal 400 eraf ongeveer als je gezond wilt afvallen) en uiteraard is bewegen ook een belangrijke factor, hoeft geen sporten te zijn maar wandelen e.d. kan al erg helpen, je moet je metabolisme omhoog gooien en dat lukt alleen door genoeg te eten!
Wat een tips, dankjewel! Beleg vind ik hier inderdaad heel moeilijk, ze hebben hier dus weinig wat ik lekker vind. Zo vind ik sanwichspread echt lekker, maar dat hebben ze hier dus niet Naar die lor peynir en magere yoghurt zal ik eens kijken! Brood vind ik hier dus ook niet lekker, de normale boterhammen zijn hier van die fabrieksdingen die al 3 dagen in de winkel liggen, vandaar dat k altijd (vezelrijke) crackers eet. Ik ga mijn fruit wat meer spreiden over de dag en wat meer komkommer/wortels eten misschien. Vroeger naar bed zal echt heel moeilijk worden, ik weet dat het beter zou zijn. Ik krijg in de ochtend nog wel 2 extra uurtje slaap (ik doe zoon zijn dutje mee ). Ik ga het proberen! 30 shreds ga ik ook weer eens proberen, ik heb het een paar maanden terug zelfs gedownload, maar nooit aan begonnen
Ik heb beide keren dat ik bv gaf (en geef) geprobeerd rustig af te vallen. Voor 1 jaar was dat hier een onbegonnen zaak. Ik voedde nog te vaak denk ik, het lukte gewoon niet om minder te eten en geen honger te hebben. Na een jaar is het beide keren wel gelukt.