Hoi, as maandag heb ik mijn 2e echo, hartstikke spannend natuurlijk hoe deze zal zijn. in augustus heb ik mijn eerste echo gehad, toen was ik 6 weken en 3 dagen en nu ben ik 11 weken en 1 dag. De eerste echo was mooi, het hartje klopte en zag er volgens de gynaecoloog goed uit, hij verwacht ook geen bijzonderhede dus ik kon over 5 weken terug komen, wat ik dus veel te lang vind duren. Ik wil positief blijven denken maar vind dat zo ontzettend moeilijk, ik heb geen kwaaltjes, geen zere borsten, bijna geen misselijkheid, niet extra vermoeid enz en dat maakt mij allemaal erg onzeker. Ik heb een portie nuchterheid nodig om deze dagen door te komen, help... Het heeft ons veel moeite gekost om zwanger te worden, mijn man heeft een lichamelijke handicap (dwarsleasie) en ik PCOS, ik denk dan ook dat daar de angst vandaan komt.
Hallo, Worteltje. Kan me goed voorstellen dat het extra spannend is als het zo'n moeite heeft gekost zwanger te worden. Maar op zich heb je volgens mij nog geen reden tot zorgen. De vorige echo was prima. Ik lees ook niet dat je bloed verliest. Dat je geen klachten hebt dat zegt helemaal niets, daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Er zijn genoeg mensen, zoals ik hier lees en ook wel om me heen hoor, die zonder wat voor klachten dan ook een gezond kind ter wereld brengen. En je bent al 11 weken. Al een heel stuk uit de gevarenzone dus. Wil niet zeggen dat er helemaal niks meer mis kan gaan, maar de kans wordt nu toch wel steeds kleiner. Tot nu toe geen probleem, dus probeer er van te genieten, zonde van de tijd toch anders. Succes maandag, hoop dat je wordt gerustgesteld, laat je weten hoe het ging? Meeuw
Ik kan dat wel beamen hoor... Veel zwangeren zijn onzeker en willen het liefste elke dag een bevestiging van hun zwangerschap. Na een medisch traject (neem aan dat dit bij jullie ook het geval was) blijkt dit toch nog een tikkeltje anders te voelen. Niemand kan deze onzekerheid van je wegnemen...je zutl in de loop van je zwangerschap steeds meer vertrouwen krijgen. Zeker als je de uk gaat voelen! Succes meid! Heb vertrouwen!
ik ben zwanger door de medische malle molen zeg maar, dus vandaar dat het misschien zo moeilijk is om er nu van te kunnen genieten. maar bedankt voor je lieve woorden, deze had ik wel eventjes nodig. ik hoop dat het snel maandag is en dat ik dan een positief bericht krijg. gewoon vervelend dat je niet weet wat er in je eigen lichaam gebeurt, je voelt er nog niets van en dus ook geen kwaaltjes. bij elke beweging of hap die ik eet denk ik na of het eigenlijk wel kan...
worteltje, ik voelde ook nauwelijks kwaaltjes. in het begin was ik daardoor onzeker maar later ben ik daar des te meer van gaan genieten. ook omdat ik zag dat andere meiden wel degelijk last er van hadden en dat het heel vervelend kan zijn. goed ik heb lang niet zoveel moeite hoeven doen om zwanger te raken als jij, maar ik was in het begin wel onzeker. op een gegeven moment heb ik die angst naast me neer gelegd; ik weet niet waarom en hoe maar dat ging vrij gemakkelijk. nu snap ik dat het voor jou een ontzettende domper kan zijn aangezien je er veel moeite voor moet doen om het weer voor elkaar te krijgen om zwanger te raken. maar toch hoop ik dat je iets aan mijn berichtje hebt. bespreek je angst wel met je partner....tenminste, benoemen hielp mij wel erg. sterkte en ik zie jou een mooie zwangerschap tegemoet gaan
hey meis hier ook een hartje onder je riem.ik weet wat het is om zo onzeker te zijn hoor.ik had ook geen klachten die kreeg ik met 12 weken pas.en meid als de gyn zei dat het goed zit zit het ook goed hoor ik ben ook nog steeds ongerust ik ben blij als ik die &$%*#(@ 20weken echo heb gehad dan word het voor mij denk ik pas genieten
Hoi Hoi, Nou ik heb gelukkig weer goed nieuws, nadat mijn zenuwen weer uitvoerig zijn getest kregen wij goed nieuws. Alles gaat prima, hartje klopte mooi (ik schoot er helemaal vol van) armpjes en beentjes zitten er aan. Ben nu op van de spanning maar erg gelukkig. Bedankt voor jullie portie nuchterheid, dat heeft mij er wel door heen gesleept de afgelopen dagen. En nu ga ik lekker genieten van het kindje in mijn buik. BEDANKT!
Heeeel goed worteltje......dat is geweldig nieuws.....een hele fijne zwangerschap verder gewenst! Meeuw