niet passen in wandelwagen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stamboom, Aug 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Even een vraagje voor de toekomst: Milan is nu 14 weken en is al 62 cm!! Zijn zus (die met dezelfde lengte geboren is) was dit pas met 5 maanden! Mijn vraag is nu: hij zal niet zolang passen in de wandelwagen en de maxi-cosi, hoe doen/deden jullie dat als hiij op vrij jonge leeftijd al niet meer hierin pasten?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje paste met 4.5 maand niet meer in de bak. Ik heb toen de wagen op de platste stand gezet en een dikke handdoek erin. Het was toen hoogzomer dus geen voetenzak.

Als het niet meer past, houd het op. Ik heb wel de eerste tijd niet tever gewandeld en niet over teveel hobbels, want de bak ving veel op.

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon zat ook met 4,5 maanden in de wandelwagen, paste niet meer in de bak. Had de wandelwagen in de ligstand, en dit ging prima. Zo kon hij ook meer zien en vond het prachtig ;)

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Mijn zoontje (ook Milan en ook 14 weken, grappig he!!) past sinds 2-3 weken al niet meer in de bak. Ik ben overgegaan op het zitje. Ik moet wel zeggen dat ik de bak van de quinny buzz echt klein vind. Die van de mura (die heeft een vriendin van mij) is veel groter. Milan is overigens ook 63 cm.
    Achteraf vind ik dat toch wel echt een groot nadeel van de buzz, hoewel als ik het grote zitje in lig stand zet, hij eigenlijk zeer comfortabel zit en veel meer kan zien. En dat vind ie super!!!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Welke wagen heb jij overigens??

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro paste al met net 3 maanden niet meer in de bak, daarnaast vond hij het ook maar niets. Het is een heel zoet kindje, maar in die bak huilde hij steeds. De wandelwagen kon in lig-stand dus ideaal. Wel voetenzak gekocht, ook al was het zomer, maar dan kan de bovenkant er af en heb je een lekkere zachte ondergrond.
    Jayro vindt het heerlijk en ik kan zo uren met hem wandelen, hij ziet veel meer en af en toe mag hij dan ook iets rechterop. Valt hij dan in slaap dan zet ik hem weer helemaal plat.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza was met een week of 10 al zo lang en heeft hier nog vrij lang in de wagenbak gepast: we hebben een tweedehandse quinny: de oudere wagens hebben vaak wat grotere bakken. Mgelijk dat je er eentje van iemand kunt lenen?
    Met de MC is het juist andersom: de nieuwere MC's zijn groter en Thirza past daar momenteel nog met gemak in, (Twee weken geleden 72 cm). Overigens gaan ze ook steeds wat langzamer groeien he? :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij is juist de nieuwe bugaboo groter dan de oude versie. In ieder geval paste Tobe daar met 4,5 maand nog wel in (ik denk dat ie een kleine 10 cm over had) maar we zijn toen wel al overgegaan naar de zitting (of hoe je dat ding al noemt). Die konden we horizontaal zetten, dus dat leek me ook prima.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik vraag het me ook af, Julian was met 9 weken al 60 cm, 8 cm gegroeid in 1 maand!! en hij groeit maar door...wij hebben de bugaboo

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    hihiihihi iedereen reageerd op de vraag over het wandelwagen gedeelte dus dan zal ik maar reageren op je maxi cosi vraag :D

rayn gaat vandaag voor het eerst mee naar opa en oma in zijn nieuwe autostoel :D officieel had ie er nog zker 3 maanden in gemoeten maarhet past gewoon niet meer , hij zit er zo krap in !
    Het leuke is dat we nu een autostoel hebben die geschikt is vanaf 0 maanden omdat ie ook in ligstand kan EN tegen de rijrichting in geplaatst kan worden ! echt een mega dingetje en hij was niet duur :D

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Vertel eens welk merk dat is? Kan ik ff googlen...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mamamakka: hebben jullie ook de maxicosi dan? Want de nieuwe maxicosi, die wij dus hebben, past hier nog wel. Misschien niet echt super, maar zeker zonder jas gaat het nog goed. In de lengte sowieso.

13. raspberry

@Mamamakka: hoe groot is Rayn dan wel niet? (Hoe spreek je z'n naam uit trouwens?) Thirza past namelijk nog steeds... en is dus inmiddels de 72 cm en de 8 kilo voorbij.
    Nou scheelt het wel dat het zomer is: als ze dikke kleren aan zou moeten, zou het al wat minder fijn worden, maar aangezien ze goed stevig zit, gaan wij tegen die tijd over op de Priori.

@Merijn: hmm, als ik al die nieuwe wagens zag steeds en dan de onze ernaast, scheelde dat echt veeeeel! Ons oude tweedehandsje was dus echt veel groter! :)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ rozemarijke: zou goed kunnen hoor! Ik geloof dat bugaboo op moment de grootste bak heeft (de oude kinderwagens daar gelaten). Bij de bugaboo is de oude versie kleiner, maar blijkbaar hebben andere merken hun bak juist verkleind :) Wat eigenlijk wel gek is want ik heb juist het idee dat baby's tegenwoordig langer/zwaarder zijn dan een tijd terug. Ik heb de bugaboo eens opgemeten, en volgens mij was deze 70cm lang? Weet het niet meer zeker...

15. voske

voske Actief lid

Nov 15, 2007
    228
    0
    0
    ons mannetje was ook zo groot, is nu al 72 cm en heeft al die tijd toch gewoon in de bugaboo bak gelegen. We hebben hem nu net in de wandelwagen gezet en dat vindt hij ook leuk.

In de maxicosi zit hij nog steeds. Zijn voeten steken wel uit, maar dat kan niet anders, volgens mij is het veilig tot zijn hoofdje uitsteekt, of heb ik dat verkeerd?

16. raspberry

@Merijn: ja, ik zou ook denken dat de bakken juist groter zouden moeten worden, want je hoort steeds meer over steeds grotere kindjes... Oudere mensen roepen nog wel eens dat Thirza zo ontzettend groot is, maar als ik dan hier op het forum hoor, is ze bepaald geen uitzondering!

@Voske: ja, klopt: ze hoeven pas uit de MC zodra het koppie boven de rand uit gaat steken.

Wat me wel op een andere vraag brengt: als ik de MC vastzet in de gordel, wil Thirza tegenwoordig met haar sterker wordende beenspieren, de gordel nog wel eens lostrekken, door het vele bewegen... Nu heb ik er wel wat op gevonden, draai hem nog even bovenlangs en dan gaat ie wel zo vast dat ze hem niet los kan krijgen, maar vond het wel een beetje gevaarlijk! Ben ik de enige met dat probleem?

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje paste met 4 maand al niet meer in de bak gelukkig kon de buggyzit wel helemaal plat

18. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro is ook de 72cm en 8 kilo al voorbij maar zit toch echt krap in zowel de oude MC als de nieuwere versie hoor.
    Het kan nog wel, maar ook qua breedte zit hij gewoon bijna klem zeg maar.. Lengte valt nog wel mee.. Volgens mij is hij nu 74cm en hij zit nog zeker zo'n 5cm onder de bovenkant.

19. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Klarinet: ik heb ook een quinny, maar die wagenbak is nog wel groter dan de buzz. Hij past er ook nog wel even in, maar zeker niet als zijn zus tot 7 maanden! Vindt het wel jammer dat we inmiddels als we op visite gaan het campignbedje moeten meenemen, hij wil niet zo graag meer in de wandelwagen slapen.
    Wat de maxi-cosi betreft: wil niet graag een nieuwe autostoel opvolger kopen, hebben er al 1 van zijn zus. Hoop dat hij zo lang in de MC kan tot zijn zus in een nieuwe autostoel kan. En idd. mettertijd zal het groeien wat minder snel gaan.

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    jamie is ook al met een maand of 3 overgegaan naar de gewone wandelwagen, deze zette ik dan helemaal op ligstand! ik moet zeggen dat ze in de maxi cosi wel gewoon heel lang in kunnen hoor. jamie is nu 9 maanden en past er nu nog makkelijk in. zijn benen steken wel iets voorbij, maar zolang zijn hoofd er goed in zit is het veilig!

Share This Page