help ,ik weet het echt niet meer !

Discussion in 'Miskraam' started by prissys, Jun 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prissys

prissys Lid

May 28, 2007
    28
    0
    0
    den haag
    ik denk dat het een heel lang verhaal word maar ik hoop toch dat julllie even de tijd nemen om het te lezen,
    wij waren anderhalf jaar bezig om zwanger te worden ,en met behulp van clomid was dat dus eindelijk gelukt
    op 23 mei gingen we naar het ziekenhuis voor een binnewaartste echo van mijn eierstokken,en op eens daar was het waar we al anderhalf jaar
    van gedroomt haden we waren zwanger !
    de tranen liepen over me wangen van blijdschap,

de gyn zei dat het nog echt heel pril was 1 weekje ongeveer (aan de hand van de opmeting van het vruchtzakje)
    ,maar feliciteerde ons toch ,
    er was alleen een vrucht zakje te zien met daar in een eidooier (zoals zei dat noemde) en dus nog geen vruchtje .
    ik moest een week later terug komen voor nog een echo,

op donderdag 1 dag voor we naar de gyn moesten had ik sávond's ineens een klein beetje bloed verlies,gelijk in paniek me moeder gebeld ,
    maar die wist natuurlijk ook niet hoe dat kon en zei ik ga morgen wel mee naar de gyn dan vragen we het even ,

de dag erna bij de gyn ,ze zei dat ze mischien een reken foutje had gemaakt
    en dat ik mischien verder zou zijn dan we dachten,op de echo was nog steeds een vruchtzakje te zien alleen aan de opmeting bleek dat ik 6wk5dg,had moeten zijn alleen was er alleen maar een vruchtzakje te zien en dus nog geen vruchtje of een hartje te zien,(is het niet wat vroeg voor een hartje ?)

ook omdat ik al bloed verlies had gaat de gyn er van uit dat het niet goed is en dat ik dus een miskraam krijg,
    heb de dagen er na dus nog steeds bloed verloren maar elke keer maar een klein beetje en het is bruinig van kleur ,het is alleen met het afvegen en dus niet op me maandverband,

het is inmidels een paar dagen verder en heb nog steeds bloed verlies en nog steeds is het bruinig ik heb ook geen krampen in me buik,
    nu ga je dan toch over van alles en nog wat na denken ,

de opmeting van het vruchtzakje van de laatste echo klopt niet die gaf aan dat ik 6wk6dg moet zijn m,aar dan zou ik enkele dagen voor me clomid gebruik al zwanger zijn geweest ,
    aangezien de ei sprong veel eerder was dan dat ,kan dit dus niet. dus ik ben korter zwanger dan de echo aangeeft ,
    en heb vanmorgen een zwangerschaps test gedaan die was nog steeds positief.
    wat ik ook niet begrijp is dat ze de eerste echo zegt je bent net een weekje zwanger en de week er na zegt ze ineens dat ik 6wk6dg ben dan kan toch niet zo snel gegroeid zijn ?zoals jullie aan me banner zien is dit de datum die ik zelf uitgerekend heb

ben zo verschikelijk in de war heb alleen maar huil buien omdat de gyn toch heeft gezegd dat het mis is ,en aan de andere kant lees je dan weer verhalen van vrouwen waar bij het kindje pas met 8 weken te zien is :( :(
    wat moet ik doen ?

begrijp dat het een lang vehaal is om te lezen ,maar ik zou graag wat advies van mensen willen hebben,die mischien een beetje het zelfde hebben mee gemaakt
    alvast heel erg bedankt voor jullie aandacht
    groetjes priscilla

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hallo meis,

ik zou als ik jou was nog een echo aan vragen voor over 2 weken ongeveer. Al is het maar om voor jezelf zekerheid te hebben. Je hoort vaa dat veel vrouwen bloedverlies hebben de eerste paar weken maar zolang het geen stolsels zijn is er vaak niks aan de hand.

Dus meis ik zou zeggen bel gewoon je gyn of huisarts op en vraag nog een echo zodat je dan meer zekerheid hebt!

ik hoop dat alles goed zit meis!

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    hey meis wat vreselijk allemaal! Eindelijk zwanger na al die tijd en dan moet je dit te horen krijgen.

Naa rmijn idee heb je gelijk met de berekeningen vna de zwangerschapsduur, dan zou je zeker nu pas bijna 6 weken zijn, en dan zou je nog geen harjte kunnen zien.

Of het vruchtzakje al zo snel wel verder kan groeien, dat weet ik ook niet eigenlijk.

Ik zou gewoon nog eens een echo aanvragen, zodat het nog eens gecheckt word hoe het nu zit!

Meis zoalgn ej maar een klein beejte bloedverleis hebt is er nog alle hoop, wel moet je gewoon nog een echo maken, nu heb je geen zekerheid en deze onzekerheid is ook helemaal neits1

Heb ej nog wel een afspraak voor een nieuwe echo staan, of moet je afwachten?

<Meid ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, en dat alles natuurlijk goed is met jullie kindje!

4. prissys

prissys Lid

May 28, 2007
    28
    0
    0
    den haag
    ik heb aankomende donderdag weer een echo ze heeft dan belooft om met nog iemand er naar te gaan kijken ,
    ik ben alleen zo bang dat er dan nog geen hartje te zien is ,omdat het gewoon nog te vroeg is om dat te kunnen zien
    ,maar de gyn had het al over tabletten of curettage als ze donderdag nog niets ziet ,hoop echt dat er donderdag gewoon een hartje te zien is
    het voelt alleen alsof donderdag nog jaren weg ,is die onzekerheid daar word ik echt helemaal gek van.
    :(
    groetjes priscilla

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid
    hoop voor je op een hartje
    maar als je banner goed is kan het zijn dat je nog geen hartje ziet...
    maar ik zou niet te snel opgeven hoor!
    dikke knuffel

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    hey meis, fijn dat je donderdag al een echo hebt! Als je een hartje zal zien, geweldig, maar omdat het misschien nog erg vroeg is, kan het zijn dat het idd nog niet zichtbaar is...

ALs dat zo is, zou ik gewoon duidelijk maken dat je zelf nog niet verzekerd bent van het feit dat het echt niet goed is, en dat je voorlopig nog geen curretage of pillen hiervoor wilt.

Dan kun je ev nog een extra echo aanvragen voor later, en anders gewoon zeggen dat je zelf de mk afwitl wacten, mocht het dan wel geod zijn, dan is dat de volgende keer dan wel te zien!

Heel veel sterkte meid, en ga niet alleen van het negatieve uit he, niet opgeven hoor@

7. prissys

prissys Lid

May 28, 2007
    28
    0
    0
    den haag
    hallo voor de mensen die hebben mee gelezen,
    het is niet goed heb vanmorgen weer een echo gehad
    en er was toch echt niks te zien ,het vruchtzakje had nog steeds de zelfde afmeting als vorige week ,dus dat heeft ook voor me gevoel bevestigd dat
    het er echt niet meer is,volgens de gyn heeft er wel een celsplitsing plaats gevonden er is alleen geen embryo uitgegroeid :(,
    heb nu tabeleten mee gekregen om de miskraam op te weken ,
    moet wel eerlijk zeggen dat ik het vrij goed heb opgevangen allemaal
    had er deze hele week al een beetje rekening mee gehouden ,
    het is niet dat ik het niet verschikelijk vind hoor ,maar ik heb nu zoiets dat het er voor m'n eigen gevoel zo snel mogelijk weer uit moet ,zodat ik weer verder kan .klinkt raar maar zo voel ik het echt ,
    ben ontzetend verdrietig en heb nu zoiets waarom kan het bij andere mensen wel goed gaan en ik ,die er anderhalf jaar voor heb moeten vechten bij mij gaat het weer mis ,waarom :cry:
    bedankt voor de eerdere reactie's
    groetjes priscilla

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Och jeetje meis, ook al heb je er iets rekening mee gehouden, het is altijd een enorme klap.
    Ik had dat trouwens ook hoor, dat ik het zo snel mogelijk kwijt wou. Vond het een vreselijk gevoel om er mee rond te blijven lopen.
    Heel veel sterkte en laat je emoties gewoon gaan.
    Niet opkroppen, maar gewoon de vrije loop laten.

9. Niet meer actief

Hé meis,

Wat een toestand allemaal zeg. Ik vind het echt heel naar voor je. En ik snap het heel goed dat je het nu kwijt wilt en verder wilt kunnen gaan.
    Ik hoop dat je wens voor een kindje nu straks toch gauw en goed uit mag komen.

liefs mara

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    heel veel sterkte meis!

Share This Page