Sinds dat me zus in het ziekenhuis ligt ben ik in huis gekomen om Daan te verzorgen en leuke dingen mee te doen. Er is natuurlijk een hoop verandert maar het lijkt wel of hij door de afgelopen weken zijn draai erin heeft gevonden. we gaan op vaste tijden naar mama vaste tijden eten en vaste tijden naar bed. Het huilen en aanhankelijk is nu weg maar het slapen is een drama eerst sliep hij gewoon door maar dat is nu 1 groot drama geworden. Het naar bed gaan geen probleem je legt hem neer en hij slaapt maar dan midden in de nacht begind het gespook . het begind met wat kreunende geluiden die steeds harder worden tot huilen wat door merg en been gaat. ik heb al van alles lopen proberen en me zwager ook maar het laten huilen helpt niet. met me zus doorgenomen hoe zijn slaapritueel gaat bij haar maar dat heeft ook geen resultaat. Wie heeft er nog meer tips?
hoi daan is dus het kindje van je zus als ik het goed begrijp? hoe oud is ie misschien is het een sprongetje een tandje of dromen maar dat ligt een beetje aan zijn leeftijd?!
dan denk ik dat het de 15 maanden sprong is... mijn meis heeft die nog net gehad is nu 1 jaar maar hoor hier al veel dames over die leeftijd! misschien even met zoek functie kijken op 15 maanden sprong! bij een sprong geven ze vaak de tip om er aan toe te geven knuffelen etc maar of dat bij de 15 maanden zo ook is ff googlen! veel succes en sterkte
Wat lief dat je nogsteeds voor hun kind zorgt! Ik denk niet dat het nog iets te maken heeft met het feit dat zijn moeder in het ziekenhuis ligt, dit zou hij ook doen als je zus gewoon thuis was en dan zou zij dit topic op internet hebben geopend...
lucas heeft ook vaak dat hij snacht wakker word en het begind ook met zachtjes jammeren en daarna gaat hij hard huilen. dus ik doe zodra hij begint te jammeren ga ik er gelijk heen geef zijn speen en loop weer weg. dan slaapt hij gewoon weer door, laat ik hem jammeren en gaat hij over op huilen dan is hij klaar wakker en kan niet meer slapen. nou is lucas wel een heel stuk jonger maar michien heb je er wat aan. ik heb een babyfoon naats me staan dus hoor gelijk als hij begint met jammeren. liefs diane
In de laatste weken van mijn zwangerschap had Sam dit ook (zij was toen ook bijna 1,5), ik gaf haar dan bij uitzondering gewoon een fles met warme melk. Daarna viel ze wel (eindelijk) in slaap. Hoelang doet Daan dit nu al? (het niet doorslapen?) Misschien komen er wel vervelende rotkiesjes door? En Tweeling, denk dat de 15mnd sprong misschien al paar maanden geleden is geweest bij Daan?
Ligt het niet gewoon aan de veranderde situatie? Zijn moeder in het ziekenhuis, een veranderde thuis situatie, meer stress in huis door de hele situatie. Lijkt me niet heel erg vreemd dat Daan niet meer door slaapt. Hij krijgt onbewust heel veel mee over de gehele situatie, hoe goed iedereen ook zijn best doet. Daarnaast is het voor een kind van 1,5 heel moeilijk nog te bevatten dat zijn moeder niet meer thuis is, maar in het ziekenhuis ligt en dat er een broertje of zusje op komst is. Wij hebben hetzelfde gehad een aantal maanden voordat wij gingen verhuizen. Ons zoontje sliep tot die tijd altijd `s nachts door. Totdat wij drukker waren en er meer stress in huis was door de naderende verhuizing. Na twee nachten in ons nieuwe huis sliep hij weer `s nachts door. Succes en sterkte!
hier sluit ik me bij aan. Hoe goed jij ook de 'normale' situatie probeert na te bootsen hij merkt natuurlijk hoe dan ook het verschil. Vind het trouwens hartstikke lief dat je dat doet voor je zus. Ik denk dat zoals je het nu doet goedis, leg alles elke dag eventjes uit. misschien een foto van fleur vlak bij zijn bedje ophangen ofzo. Elk kind is onlosmakelijk verbonden met zijn of haar moeder en fleur heeft nu natuurlijk stress net als je zwager. Daan zal alles oppikken. veel aandacht en doorgaan zoals je al bezig bent. succes!
Daan is altijd al niet een super nacht slaper geweest. Vandaag gaan we een mooie foto maken van Daan met mama en dan hangen we die bij zijn bedje is wel een heel goed idee. Kijken of dat dat helpt. Dit zijn de laatste dagen dat ik overdag hier ben dan is het alleen maar 's avonds zit echt aan het einde van me vak dagen. Me zwager gaat met bijzonder verlof of zoiets dus dan veandert er weer een hele boel papa opeens een hele dag thuis maar we zullen zien. Zal het zometeen wel missen al die leuke dingen doen haha
Weet idd van fleur dat ze aardig tobt met het slapen van Daan. Maar ik lees dat hij wel een tijdje heeft doorgeslapen? Misschien dat het er anders aan toe gaat als met mamma? tanden/ kiezen? ontwikkelingssprongetje? Ach, met die kleintjes weet je het nooit met slapen.