Onze wijkverpleegkundige heeft hier geen probs mee Maar de cb arts zei dat het bloedsuiker gehalte te laag kan worden als je je kindje zo lang laat slapen Want hij geeft het zelf aan Slaapt van 20:00 tot 8:00 uur Wisselt wel eens als hij een minder goed dutje heeft gedaan smiddags Wat vind jullie ervan? Hij krijgt altijd gelijk als hij wakker word zijn flesje
Volgens mij mag dat met 3 maanden echt wel hoor, of hij moet heel licht zijn...Iris kreeg op die leeftijd nog een late fles om 23u en sliep meestal tot 9.30u...is ook een hele tijd.
Ook hier al heel vroeg slapertjes gehad van 12 uur of nog langer. En ze hebben er nog nooit last van gehad.
volgens mij mag dat als ze ook boven een bepaald gewicht zijn weet het niet zeker... mijn zoontje is nu 5 maanden krijgt nog een late fles om 23.00 en slaapt ook door tot 9.30...
Onze joey is nu precies 7000 gram () Ik wil echt graag weten hoe zwaar je dan als beeb mag wezen Hij is ook niet duf als hij zo lang heeft geslapen Ik vind het best eng als ineens het cb een probleem maakt van iets waar wij nog niks van hebben gezien Mijn man sliep vannacht niet eens goed,was bang dat joey in coma raakte... Ik werd steeds wakker in de nacht... Het is toch wat...
Onze kinderarts, werkzaam in een kinderziekenhuis, gaf toen onze dochter drie maanden was aan dat ze twaalf uur zonder voeding mocht 's nachts. Helaas voor ons is dat toen niet voorgekomen, inmiddels wel trouwens. Dochter woog toen rond de vijf kilo.
Als je kindje alert wakker wordt is er niks aan de hand, wordt hij suf wakker dan moet je hem korter laten slapen. Ik geloof dat het een uur slapen per pond gewicht was, als je kindje 7 kilo weegt is er volgens mij niks aan de hand hoor! Er zijn zoveel kindjes van 3 maanden die 12 uur slapen, heerlijk toch, die van mij deed dat toen nog niet.
Ohh dus hij mag zelfs als hij wil 14 uur slapen... Hij is niet duf enz is lekker aan het giebelen en gillen als we in zijn slaapkamer komen Onze kleine gekkie! Bedankt meiden het doet me goed (stomme stress vannacht...)
mijn meisje sliep vanaf de eerste nacht al door.. natuurlijk niet meteen 12 uur, maar met drie maanden zat ze daar wel.. en nu nog steeds..
zoals ik het begrepen heb kan een kindje bewusteloos raken omdat de bloedsuiker spiegel te laag kan worden als hij meer dan 10 uur slaapt. hier hebben ze het ook liever niet. maar zeggen ze erbij sommige kinderen kunnen er wel tegen je zult dus zelf goed op moeten letten of hij goed allert wakker wordt. aan jou de keuze of je dat risoco wil nemen. misschien kan jou kleintje er wel goed tegen.
Ik had/heb t zelfde 'probleem'. Ons meiske slaapt al een tijdje door.. En nu sinds een paar weken geen 'late' fles meer. Wat maakte dat ze, als ze om 8.30uur wakker werd, maar op 4 flessen uitkwam op een dag en dat ze langer dan 10uur zou slapen.. Heb toen de laatste fles verhoogd, zodat ze iig toch genoeg voeding krijgt op een dag. Ze krijgt nu 3 keer 150+5 en dan de laatste 180+ 6 Ze woog 2 weken terug 5160 gram en is vandaag 12 weken oud. Het CB (de wijkverpleegkundige) vertelde: Ze geeft zelf aan dat ze dit nodig heeft, ze eet voldoende/groeit goed dus ik zie geen probleem. Idd zolang mevrouw allert blijft natuurlijk.
Het klopt inderdaad dat de bloedsuikerspiegel van kindjes te laag kan worden omdat hun lichaam dit nog niet zelf kan regelen. Maar dat geld voornamelijk voor kindjes die niet zelf wakker worden als ze honger hebben. Daarbij kan de bloedsuikerspiegel te laag worden en daardoor kunnen ze een hersenbeschadiging krijgen. Onze kleine meid sliep met 3 weken ook al door en met 6 weken al 12 uur per nacht. Het CB moet er voor waarschuwen, want dan hebben ze het in iedergeval gemeld. En daar zijn ze voor, om ons voor te lichten en op die manier gevaar te voorkomen. (maar ze gaan wel uit van het gemiddelde en daarnaast zijn ze supervoorzichtig, want als ze iets niet melden en er gebeurt wel wat met je kindje, dan ben jij boos dat ze er niks over gezegt hebben natuurlijk) Maar als je kindje goed eet en ook zelf aangeeft dat hij honger heeft en niet suf wakker wordt steeds, dan kan het prima hoor. Sommige kinderen hebben hun slaap erg hard nodig. Als ik de kleine meid wakker maakte tussendoor om een fles te geven, dan dronk ze vrijwel niks en was ze erg boos, want ze wou liever slapen. Dan is het wel duidelijk toch.