Ik doe de opleiding voor verpleegkundige in het ziekenhuis en in het farmaceutisch kompas staat dat het gebruik van metoclopramide oftwel primperan wordt afgeraden. Ik heb van VSM granules gehaald de lijn heet Puur mama. Het is 100% natuurlijk en helpt redelijk. Succes ermee!
'dank je wel voor de reactie. ik heb 1pil gehad van dit medicijn en ik zal het ook niet meer slikken, de vk raadde het ook af namelijk. ik probeer nu zonder medicijnen verder te gaan en hopn dat het met kleine beetjes eten onder controle blijft.
Misschien dat je (als het echt nodig is) om emesafene zetpillen kan vragen. Deze mogen wel tijdens zwangerschap gebruikt worden. Kwebbel
Primperan wordt aan zwangeren voorgeschreven door artsen als andere middelen niet meer helpen. Het wordt ook voorgeschreven aan personen die zeer misselijk worden van vb een chemokuur. Primperan mag dan geen eerste keus zijn vanwege de suffigheid die eventueel KAN optreden en de ster werkzaamheid, het wordt dusdanig veel afgeleverd in de apotheek aangezien dit bij extreme misselijkheid vaak het enige werkzame middel is. Even ter vergelijking: aspirine is ook geen eerste keus boven paracetamol,maar kan net wel even voor een individu beter werken ( al kleven er meer nadelen aan). Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je voorschrijvend arts, meteen dit middel aan je heeft voorgeschreven.
@jingles, mijn arts heeft gelijk dit medicijn voorgeschreven! omdat ik gisteren moest werken heeft mijn moeder urine gebracht naar de ha voor de blaasontsteking, toen heeft ze nog gevraagd waarom ik dit medicijn had gekregen. de asistent heeft nog nagekeken en zij dat er geen nadelige gevolgen bekend zijn. Maar ze zei beter geen medicijnen gebruiken Nu krijg ik een antibiotica dus zal eerste even goed de bijsluiter lezen voor ik het ga gebruiken. Ik begrijp ook niet waarome ha arts het voorschreven heeft.