Pyjamapapjes allemaal zoet?

Discussion in 'Voeding' started by FashiOn, Jul 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Ik hoor/lees overal over pyjamapapjes dat ze heel erg zoet zijn, maar zijn er ook varianten waar geen suiker inzit? Als mijn zoontje 6 maanden is wil ik hem misschien een pyjamapapje voor het slapen geven maar liever niet met zoetigheid erin.

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Bij de natuur winkel krijg je Biobim, Is zonder suiker en toevoegingen, meerdere varianten.

3. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Oke, dankjewel voor je reactie. Is dat in elke reform/natuurwinkel te koop?

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

die van neslé zijn allemaal veel te zoet. je zou inderdaad bij de natuurwinkel kunnen kijken of anders een gewone pap. er hoeft niet persé pyama voor te staan hoor.da's gewoon voor de comersie bedacht.

5. adi

adi Niet meer actief

Bambix heeft ook verschillende papsoorten zonder suiker, alleen zijn die niet kant en klaar en moet je ze zelf mengen met zn melk.

Vanaf 6 maanden kun je Fijna granen van Bambix geven, daar zit ook geen suiker in.

6. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Bedankt Adi en Blub: Ik heb gekeken naar de Bambix fijne granenpap op de site en ze bevelen aan voor het ontbijt, zou het 's avonds dan ook goed zijn..?
    Ik ga ook bij de reformwinkel kijken wat ze daar hebben.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

idd de fijne granen zijn beter dan die mierzoete pyamapapjes. je mag het ook gewoon savonds geven.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou niks van die kant en klare papjes geven, ik ben eigenlijk ook niet voor het verzwaren van de fles, maar als je het doet zou ik gewoon de granenpap van bambix geven.

9. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Bedankt:) Kan die fijne granen ook door de fles(weet niet hoeveel erin zou moeten) ?
    Anders geef ik 's ochtends de granenpap en voor het slapen rijstebloem

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

Dec 18, 2007
    1,108
    0
    0
    Brabant
    Hier krijgt Job elke ochtend z'n fles met 210+7 en 4 volle koffieschepjes fijne granen van Bambix erbij. We hebben een difrax-s fles met een papspeen. Het gaat prima! Binnenkort willen we pap uit een bordje gaan geven. Dan is de verhouding wel anders.

Liefs

12. fafje

fafje Niet meer actief

je zou eentueel eerst es kunnen kijken hoe je kindje het doet op een normale fles opvolgmelk ( neem aan dat je met 6 mn overstapt op nr 2)....slaapt je kindje nie door, kan je idd die fijne granen ofzo geven...en dna niet teveel...3 schepjes ofzo!

ik gaf het sochtends uit een bordje 6 scheppen

13. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    bambix fijne granen kan zowel voor ontbijt als avond, ondanks dat er duidelijk 'ontbijt' op het pak staat. Maar het ligt wel zwaar op de maag, dus zou het zelf 's avonds niet geven.
    Pap is sowieso eigenlijk bedoeld als goede start van de dag.
    Hier geven we een papfles van 180+6 melk en 3 eetlepels pap met Avent papspeen (I/II/III speen) en dat gaat prima.

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Ik wil het even hebben over het verschil tussen Bambix en het pyjamapapje van Nestlé. Je kunt niet zomaar op het pak kijken naar hoeveel suiker erin zit, want die van Nestlé is kant-en-klaar en bij die van Bambix moet je nog melk toevoegen waar natuurlijk ook suiker in zit. Heb je ooit geproefd hoe zoet opvolgmelk is? Baby's hebben best veel suiker nodig, omdat dit hun primaire bron van energie is. Zelf heb ik me er nooit druk om gemaakt en het pyjamapapje afgewisseld met Bambix: zo kon hij aan verschillende structuren en smaken wennen.

15. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties:) Ik ga denk ik toch voor een fijne granenpap van Bambix of uit de natuurwinkel. Dat opvolgmelk zoet is wist ik niet.. Maar het lijkt mij ook niet goed om elke dag een pyjamapapje met een bepaalde smaak te geven, ik weet niet of baby's daaraan gaan wennen.

16. adi

adi Niet meer actief

Is net zo zoet als kunstvoeding nr1. Heb je die ooit geproefd? Er zit geloof ik iets van 6% suiker in kunstvoeding.

17. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Oh oke, dat wist ik niet.. Nee heb het nooit geproefd.

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    hier krijgt ze ook pap voor het slapen. ze is éindelijk van de late fles af (net een week) dus we durven niet echt te minderen met de pap. Ik heb de gewone pap van bambix, smaakt gewoon naar brinta zeg maar.
    Maar heb ook van die lepeltjespap geprobeerd (proefzakje) jeetje dat smaakte gewoon naar koek, niet te geloven. waarom zou dat je aan je kind willen geven?
    vanochtend had ze appeltjespap (ook proefzakje, nood bij mijn moeder) en tuurlijk vond ze het lekker, maar toch raar, waarom zouden we dat aan onze kinderen willen geven en waarom zijn al die proefzakjes van die troep? haha

19. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje moest steeds spugen van die appeltjespap...denk ook omdat t zo zoet was..

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb lang niet alle papjes geprobeerd die er zijn, maar één ding hebben ze wel gemeen: ze smaken allemaal zoet.
    Die kant en klare uit een pakje vond ik smerig, en dochterlief lustte het ook niet. Ik vroeg me echt af of die nog wel goed was, al was de tht-datum nog lang niet geweest.
    Dan de papjes die je door melk heen roert: ook zoet van smaak. Is geen suiker aan toegevoegd, maar de granen zelf leveren ook suikers en dus zoetigheid.
    Kleine kinderen hebben natuurlijk wel een en ander nodig aan brandstof, en of je het te veel vindt of niet moet je zelf beoordelen.
    Pap hoeft in elk geval niet, een kind komt niks tekort als je het niet geeft.

Share This Page