Bijna 9 maanden en heel slecht eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Feilo09, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hi moeders,

mijn dochter is aankomende vrijdag 9 maanden en eten gaat sinds een paar weken erg slecht en het lijkt steeds slechter te gaan :(

Melk heeft ze nooit echt lekker gevonden maar ze kwam altijd wel aan de 500 ml per dag. Nu is dat amper 300, gister zelfs maar 200. Fruit gaat ook stukken minder en avondeten eet ze 4 hapjes en weigert daarna verder te eten. Brood daarentegen gaat er prima in, yoghurt ook wel.
    Ze heeft dus wel trek maar niet in de dingen die ze eigenlijk hard nodig heeft. Best frustrerend dus.

Kan dit een fase zijn?

2. adi

adi Niet meer actief

Het kan idd een fase zijn.

Waar je iig op moet letten is:
    - heeft ze voldoende plasluiers?
    - houd voor een paar dagen bij hoeveel melk/ zuivel ze in totaal binnen krijgt op een dag. Dat is nog steeds haar belangrijkste voeding;
    - als ze in totaal (melk + yoghurt) minder dan 500cc binnenkrijgt, kun je kijken of ze een bordje pap wil.

Voor de rest niks aandringen, blijven aanbieden enz.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier nog zo een, alleen gaat het hier alleen om de flessen, groente en fruit gaat prima. Ik hoop inderdaad dat het een fase is, want 300cc melk op een dag lijkt mij zo weinig. Ik haal allemaal trucjes uit om die pepti toch naar binnen te krijgen zoals door het fruit doen etc.

4. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik denk inderdaad ook dat het een fase is, mijn dochter is 9mnd en die wil de laatste week ook geen warm eten en brood gaat ook moeizaam!

Mijn dochter heeft daarnaast ook erg last van haar doorkomende tandjes, en ik heb het idee dat ze daardoor ook minder trek heeft aan eten, misschien dat jou dochter daar ook last van heeft?

Probeer het niet te dwingen want dat werkt hier alleen maar tegen.
    Ik zou wel haar voedingsschema eens opschrijven en dan laten zien bij het cb, misschien dat zij nog tips voor je hebben.

Succes!

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Gisteravond heeft ze helemaal niets gegeten :(
    We probeerden warm eten, yoghurt, fruithap en een broodje, maar ze moest er helemaal niets van weten.

Ik zal het inderdaad bij gaan houden. En heel hard hopen dat dit een fase is die snel over gaat ;)

Ze heeft trouwens ook last van haar tandjes, dat zal er ook wel mee te maken hebben ja.

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier eet ze ook zooo slecht! Haar voortandjes zijn net door..
    Gisteravond in eerste instantie maar 20 CC van haar avondfles!!! Na een half uur heeft ze nog 90 cc gedronken.

Net een broodje. Normaal eet ze die gretig op maar nu niet eens de helft. Haar flesje heeft ze ook maar 70 cc van gedronken..

(had er ook al een topic over geopend)

Moeilijk he! Ik kan er echt van in de stress raken gewoon hahahaha

7. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde sinds een week.
    Alleen met het brood en warm eten.De eerste paar happen gaan er wel in maar daarna spuugt ze het gewoon uit.
    Fruit en yoghurt gaan er wel in,vorige week is er wel een tandje doorgekomen dus misschien dat er nog wat aan komt?Of een fase inderdaad.

Deel Deze Pagina