HELP!! Ik weet het even niet meer :((

Discussion in 'Zwangerschap' started by sanntje, Oct 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Hoi meiden...

Ik moet even van me af schrijven en ben benieuwd naar wat anderen zeggen/ weten/ ideeën/ tips...
    Even mijn verhaal:
    Ik ben zwanger :D jeeeeej, hartstikke leuk en voel me super goed wat betreft zwangerschap. Kans om zwanger te worden was wat aan de lage kant ivm schildklierproblemen.
    Nu begin ik volgende week op mijn nieuwe werk. Dat ik nieuw werk heb heeft ons er niet van laten weerhouden voor onze kinderwens te gaan, ik heb tenslotte problemen met mijn schildklier, daardoor lagere kans zwanger te worden, we zijn er gewoon voor gegaan!!
    Nou zie ik hier opzich geen problemen in, als ik goed functioneer op mijn werk ben ik er echt niet zo bang voor dat ze straks mijn contract niet verlengen of zoiets.
    Nu ga ik gister door mijn rug :( ZOVEELSTE keer alweer (spitaanval). Zo juist bij de dokter geweest die natuurlijk niets kan ivm prille zwangerschap en hij denkt dat ik maandag echt niet kan gaan werken.
    Hoe moet ik dit nu toch gaan doen? Ik kan me in deze tijd, deze economie toch niet in mijn proefperiode ziek gaan melden?? Ze zien me al aankomen, en dan paar weken later ook nog ff erbij zeggen dat ik zwanger ben, en net voor het einde van mijn tijdelijk contract wel weer terug kom...
    Ik weet dat ik recht heb op een uwv uitkering, maar hoe zit het nu dan? Stel dat ik mijn proefperiode niet door komt door mijn rug? Heb ik dan alsnog recht op die uwv uitkering? Ik snap er helemaal niets meer van... maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben...
    pfffffff zo zit genieten er niet bepaald in :( Tis meer huilen huilen en nog een huilen...

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Jeetje meis, wat ontzettend balen voor je dit! Dit wil je toch niet??

Ik kan je helaas geen advies geven mbt uitkering enz. Daar weet ik te weinig van af.

Ik wil je wel even een hart onder de riem steken! Ik hoop voor je dat je snel hersteld en toch maandag aan de slag kunt!

Sterkte!

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

das idd balen...

Ik weet niet hoelang jij hiervoor gewerkt heb je moet in een jaar lang zoveel weken gewerkt hebben en dan kan je uwv aanvragen.... maar ik zou gewoon ff uwv zelf bellen en de situatie uitleggen en die hebben gelijk het antwoord want uwv veranderd nog wel vaak van regels en dat soort dingen...

4. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Ik zou ook uwv even bellen; dan weet je meteen waar je aan toe bent. Want die stress is ook niet goed voor je beebje.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik weet niet hoe zwaar je nieuwe baan lichamelijk is. Maar ik zou het even aankijken. Je hebt nog bijna een week om bij te komen met je rug. Slik Paracetamol, dat mag je wel. Neem dan 3-4x2tabletten per dag. Dan bouw je een spiegel op en werkt het op zich best goed. Zeker als alternatief omdat je niets anders mag. Doe deze week rustig aan en kijk hoe je je aan het eind van de week voelt. Misschien gaat het wel een stuk beter :)

Sterkte!

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    ach meis,
    wat een lastige situatie. ik kan je ook niet helpen, dus dan maar een dikke digiknuf :)

sterkte!

7. Tilia

Tilia Lid

Oct 8, 2012
    18
    0
    0
    Ik snap dat de stress meteen op je af vliegt. Maar je hebt nog even om jezelf weer op de been te krijgen, paracetamol en een warm bad of een goeie hete douche erop dagelijks om te helpen ontspannen. En niet stil zitten, blijf bewegen, anders wordt het stijf en de meer jij het in beweging zet des te sneller je rug beter wordt. En dan kan een paracetamol de scherpte vd pijn er wat af halen voor je. Verder zou ik die maandag gewoon naar je nieuwe baan gaan, laat zien dat je het probeert, dan zien ze wat er aan de hand is en zal er veel meer begrip zijn voor je. Het UWV zou ik wel bellen en vragen waar je allemaal recht op hebt. Dan heb je altijd een stok achter de deur voor jezelf. Het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen, echt! Maar ga vooral niet bij de pakkeneer zitten okay?! Toitoi meis!!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hè getver,vervelend dat je dat juist nu moet overkomen!! (je rug)
    Ik denk inderdaad dat het niet goed komt als je je ziek meld in je proefperiode.
    Bij ons wordt het contact niet gegeven en heb zelf al meegemaakt dat de eerste reactie was dat ze dan helemaal niet meer hoefde te komen.

Maar goed,daar heb je niks aan.
    Je moet nu vooral even aan je rug en zwangerschap denken hoor,dit is pure onmacht en kun jij niks aan doen.
    Stel even bij "UWV" in een ander topic de vraag over de uitkering.
    Daar kun je terecht met al je vragen!

Stel je vraag aan het UWV webcareteam - Zwangerschapspagina

Succes!!

Share This Page