Hoi allemaal, ik ben net blij zwanger (5 wkn) en van alles natuurlijk aan het uitzoeken. Ik begrijp dat lever niet goed is, want daar zit dus teveel vitamine A in. Maar hoe zit het dan met rundernieren? Want daar zit voornamelijk veel ijzer in, ook wel vitamine A maar minder dan in lever.. Veel mensen vinden het vies, maar ik vind rundernieren af en toe zooo ontzettend lekker en heb er al een paar dagen trek in... Kan iemand mij uit de brand helpen??
Volgens mij is al het orgaanvlees in zekere.mate onverstandig. Je hebt nog geen verloskundige denk ik hè? Misschien weet je huisarts het En anders de site van het voedingscentrum Succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Vitamine A Te veel vitamine A kan schade aan het ongeboren kind veroorzaken. Zwangere vrouwen mogen daarom niet meer dan 3000 microgram vitamine A per dag binnenkrijgen. Het gaat om vitamine A uit dierlijke producten en supplementen. Omdat in lever veel vitamine A zit, is het beter dit tijdens de zwangerschap niet te eten. Zwanger | Voedingscentrum hier staat dat namelijk van dei vitamine a... Ik zal gewoon je huisarts ff bellen vragen of dat verstandig is ja of nee...
Wat de dames al zeggen, Orgaanvlees wordt afgeraden. Bij twijfel bel inderdaad je Huis arts of zoek een verloskundige in de buurt die in ieder geval je vragen vast kan beantwoorden.
Dankjewel voor alle reacties. De meningen zijn verdeeld onder de verloskundige en de huisarts. Dus ik hou het op veilig en zal uitkijken naar de dag dat ik weer mijn eigen lichaam heb.