Ik heb deze wereldtip ook van dit forum en wil hem nog een keertje promoten Ik was op zoek naar voedingszakjes om ruimtebesparend kleine porties te kunnen invriezen. Maar de zakjes van medela enz zijn al vrij duur (vaak rond een tientje voor 20 stuks) en dan komen er ook nog verzendkosten bij. Diepvries- of ijsblokzakjes vind ik zelf niet zo prettig, maar een betaalbaar alternatief was ik nog niet tegengekomen. Na enig zoeken las ik dat er zakjes zijn van Vaculess. 100 (!) zakjes voor zes euro! Op vaculess.com kun je ze bestellen, maar komen er wel verzendkosten bij. Maar Kruitvat verkoopt ze ook. Op de site staat bij welke vestigingen, het zijn er aardig wat. Je kunt er een adapter bij kopen om er direct in te kolven, maar dan moet je er volgens de gebruiksaanwijzing ook de fles bij kopen. ik heb eerst geprobeerd of ik het zakje gewoon over mijn brede Avent Via systeem kon doen en de kolf past zo ook prima. Ik weet niet of het met flesjes ook werkt, ik denk dat je dan het volle zakje er niet meer uit krijgt, tenzij je maar een beetje wilt kolven. De Via bekers zijn natuurlijk lekker breed. Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan, geld besparen = altijd fijn!
Oh, bedenk me net, je moet ze dichtmaken met van die plastic clips die je o.a. bij Ikea kunt kopen. Vast ook wel bij de Blokker of gewoon die van de Kruidvat. Bij de Medela zakjes zit er een ziplocksluiting op, maar bij deze niet. Vandaar waarschijnlijk dat ze goedkoper zijn.
heeft er ook iemand ervaring met dit flessysteem, hier wel een foldertje, en denk er sterk overna, want hier een dametje met supersterke zuigkracht.. flesjes met 5 min leeg als gevolg krampjes. ligt duidelijk aan de flesjes want aan de borst heeft ze er geen last van
Ik gebruik de calma speen van medela. Daar moet hij echt moeite voor doen net zoals aan de borst. Misschien een idee?
Ken de zakjes, moet wel zeggen dat ze soms lekken bij het ontdooien, dus in een bakje leggen is aan te raden. Verder ideaal. Sluitingen te koop bij de ah 10 voor 1,50 geloof ik.