help ik weet het eventjes niet meer!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Claudia7, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia7

Claudia7 Lid

13 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben sinds april 2011 ontslagen (ik was hier al 4 weken zwanger, maar dat wist ik nog niet, pas na mijn ontslag ben ik hier achter gekomen.)
    Tijdens mijn werkloosheid heb ik allereerste een ww uitkering geprobeerd aan te vragen, maar ben hiervoor afgewezen omdat mijn ontslag opstaande voet was.
    Daarna heb ik een bijstand uitkering aangevraagd maar ben hiervoor ook afgewezen omdat ik inwonend ben bij mijn vriend die een fulltime baan heeft en ong. 2000 euro bruto verdiend.
    Hij heeft een koophuis, en betaald dus zijn eigen rekeningen, plus de boodschappen. Hij probeert mijn CZ premie iedere maand te betalen, maar heeft niet altijd genoeg over. Dus loop ik 2 maanden achter.
    Ik ben dus echt afhankelijk van hem, en dat is niet wat ik wil.

Ik ben in de tussentijd wel vaak op zoek naar een baantje, tijdelijk, fulltime, of parttime,. kan alles wel gebruiken op dit moment, ik loop zwaar in de min op mijn banksaldo, (wat helemaal niet eens mag want ik heb geen limiet erop staan, maar omdat er automatische incasso zijn van mijn telefoon rekening en van mijn autoverzekering en belasting, is dit dus in de min komen te staan).

ik ben a.s zondag alweer 5 maanden zwanger, en wordt of afgewezen door baantjes omdat ik volgens hun nog net niet genoeg ervaring opgedaan heb, of ze laten gewoon niks van hun horen..
    Ik weet dat ik nu echt geen baan meer kan vinden, want wie neemt nou nog een meid/vrouw aan die al over de helft is van haar zwangerschap.
    Doordat ik geen baan heb, kom ik echt in de problemen en heb ik achterstanden die elke maand alleen maar hoger worden.
    Ik breng mezelf niet alleen in de problemen daardoor, maar mijn partner ook.
    Wil zo graag mijn auto verkopen, maar krijg er ook niet gek veel voor, is maar een oude mazdaa waarvan de kleppen etc verrot zijn.
    :( ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, en zie gewoon nergens meer een optie voor, is echt niet leuk zo zwanger zijn!

Misschien dat jullie mij kunnen adviseren wat ik eventueel nog kan doen, want denk zo echt een depressie te krijgen.. want ik zie alles gewoon totaal niet meer zitten. :(

bedankt alvast voor de reactie.

Groetjes Claudia

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Claudia,

Ik begrijp dat je in een moeilijke situatie zit. Er is echter al beoordeeld dat je geen recht hebt op WW omdat je op staande voet bent ontslagen. Omdat jullie gezinsinkomen boven het sociaal minimum ligt, heb je helaas ook geen recht op ondersteuning vanuit de bijstand.

Je kunt daarom geen aanspraak maken op een andere uitkering van UWV. Daarvoor zou je eerst weer moeten werken. Het werkbedrijf kan je helpen om werk te vinden. Hiervoor kun je je via de website inschrijven als werkzoekende.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel succes bij het zoeken naar een leuke baan.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina