Ik ben nu op dit moment 6 weken en 4 dagen zwanger. Dit weet ik zeker aangezien ik op 2 juni ongesteld ben geworden, een cyclus heb van 30 dagen en op 30 juni al een positieve test had. Vanaf dinsdag 15 juli kreeg ik opeens bruin bloedverlies, heeeel weinig, alleen met afvegen. Als ik een maandverbandje gebruikte zat er gewoon helemaal niets op. Vrijdag 18 juli toch maar naar de verloskundige gebeld, en ik kon gelijk terecht voor een echo. Daar zagen ze een vruchtzakje op van 0.83 mm, wat volgens haar veel te klein was voor de tijd dat ik zwanger zou zijn (toen was ik dus 6 weken en 2 dagen zwanger) Geen vruchtje te zien, en ze zei dat het vruchtje nu zo groot had moeten zijn als het vruchtzakje was. Verder niets te zien, geen cystes bij mn eileiders, geen bloed in de baarmoeder, niets. Ze zei dat dit geen goed teken was, en het 90% zeker was dat er een miskraam op gang kwam. Maar nu het rare, ik bloed nu al vanaf vrijdag avond niet meer. helemaal niets. Ook geen buikpijn (heb ik tevens ook niet gehad). Wat denken jullie? Zou ik toch deze week nog vragen om een echo voor de zekerheid en niet twee weken wachten zoals afgesproken is met de verloskundige? Ik denk niet dat ik twee weken kán wachten namelijk... maak mezelf helemaal gek. En is er iemand die dit herkent en hoe is dat afgelopen?
Ik zou inderdaad voor komende week toch nog een echo vragen. Het klinkt niet heel positief. Zo klein lijkt me echt te klein voor je termijn, maar wie weet heb je een hele late innesteling gehad, dat kan zo een week schelen, en soms kun je dan alsnog heel vroeg positief testen. Hoe vaak lees je wel niet dat het toch goed zat maar het gewoon nog niet te zien was. Het kan natuurlijk zijn dat het een miskraam wordt, maar ik denk dat er ook een hele kleine kans is dat het bruinverlies nog van je innesteling is. Bruin bloed is oud bloed. Bij een vroege miskraam begin je namelijk meestal ook vrij vlot na het bruinverlies rood bloed te verliezen. Wil je geen valse hoop geven, maar dat is wat ik ervan denk Sterkte, lijkt me heel naar om niet te weten waar je aan toe bent.
Dank je voor je reactie Ijsthee! Wat jij zei, heb ik ook gelezen op internet. En dát is juist wat me zo onzeker maakt. Ik ga denk ik morgen bellen als ik geen bloedverlies meer heb gehad, of ik ergens halverwege de week nog een echo kan krijgen. K word echt gek van de onzekerheid....
Hallo TS, wat een verdrietige toestand. Ik wil je veel sterkte wensen. Ik heb het niet meegemaakt, maar wel gelezen over iets dat ze 'blighted ovum' noemen, dan is er wel een vruchtzakje, maar geen vruchtje. Het vruchtzakje heeft invloed op de hormoonproductie, vandaar dat je wel positief test. Ik hoop natuurlijk dat dit het niet is, maar dat je bij een volgende echo verrast wordt met een gezond vruchtje! En ik zou geen twee weken willen wachten, maar gewoon met een week de volgende echo.
Hilly dank je wel voor je reactie. Ik hoop ook dat ik met de volgende echo een mooi vruchtje zie! Ik ga morgen bellen of ik eerder een echo krijgen kan... Jolina, ik ben nu 3 maanden geleden gestopt met de pil. Maar als ik 2 juni ongesteld ben geworden, en 30 juni positief test, kan dat dan, dat mijn ei later was??
Mijn eerste cyclus was 28 dagen en toen twee maal achter elkaar 30 dagen. Ik had een licht streepje op 30 juni, op de kruidvattest (die goedkope, 2 v 5 euro.) Smiddags een clearblue digital gedaan en die gaf 1-2 weken aan....
Het kan best dat je toch korter zwanger bent je weet immers niet precies wanneer je ei was. Een weekje kan veel schelen op zo'n echo. Maar ook wil ik je meegeven dat je mk nog op gang moet komen, dat kan helaas ook Die echo zou ik idd vervroegen...een week later dan je eerste echo kan ook dan zou je verschil moeten zien. Heel veel succes en sterkte met het vreselijke afwachten. Het kan volgens mij nog beide kanten op...
Dank je wel voor je antwoord Maar is het dan niet raar, als de mk nog op gang moet komen, dat ik dan nu helemaal geen bloed oid verlies?
Nee dat kan, ik persoonlijk heb ook eerst een echo gehad waarbij ze nog een beetje positief bleven. Ik heel de week geen bloed gezien dus dacht echt dat het goedzat. Helaas was dit toch niet waar. En ook daarna verloor ik opeens 2 dage later ons kindje terwijl op die tweede echo niks meer te zien was. Ik snapte het al niet want ik was geen bloed meer verloren. Wil je nu geen rotgevoel geven met mijn verhaal daarom vertelde ik het eerder ook maar niet. Maar het kan gewoon 2 kanten op. Voor nu zou ik gewoon even die tweede echo afwachten. Het zou bij jou ook zo maar gewoon goed kunnen gaan he
Wat erg dat het toch nog mis ging.... Ik ben me er ook van bewust hoor, dat ik er echt rekening mee moet houden dat het mis gaat, maar onbewust blijf je hopen he, en grijp je je vast aan elk beetje hoop wat zich voor doet... Maar ja, eerst morgen maar eens naar de vk bellen en dan weten we meer zodra er een echo is geweest...
Zeker totdat je niet de bevestiging hebt dat het over is blijf je hopen...moet je ook doen Ik hoop dat je snel een echo krijgt...
Heb mn eigen vk gebeld, en daar kon ik niet eerder terecht voor een echo. Toen heb ik een andere in de buurt gebeld en daar kan ik morgenvroeg om half 9 al terecht! Gelukkig maar want k word gek van de onzekerheid
Ik heb afgelopen vrijdag, de 18e dus, een echo gehad. Misschien is er morgen nog niet veel te zien, maar dan hoor ik in ieder geval de mening van een andere vk.
Oké ja want normaliter is een week ertussen wat gebruikelijker...dan zie je duidelijk verschil. Maar klopt hoor misschien zie je al meer en heeft zij meer duidelijkheid voor je. Ik zou ook gaan
Vanmorgen bij een andere vk geweest en.... er was een vruchtje te zien van 4 mm! Wel klein, maar zij denkt ook dat ik dan korter zwanger ben dan ik dacht te zijn, dat het een diapauze heeft gehad, maar t kan ook gewoon nog steeds een slecht teken zijn. T was op zich een goed teken dat er nu een vruchtje te zien is, en volgende week moet ik weer langs komen voor een echo om te zien of er een hartje te zien is... spannend! Maar k ben zo blij, ook al weet ik dat ik in mn achterhoofd moet houden dat t alsnog fout kan zijn... maar voor nu ben ik gewoon al blij met t feit dat t vruchtje 4 mm is!