Bezoekje aan de huisarts

Discussion in 'Zwanger worden' started by chantal84, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Hallo meiden,

na vele adviezen van jullie ben ik toch vorige week naar mijn huisarts geweest ivm mijn korte luteale fase (7/8 dgn). (Eisprong op dag 23, totale cyclys +/- 30 dgn)

Ze heeft me doorgestuurd naar het laboratorium om bloed te laten prikken.. Die waardes waren gelukkig goed... Vriendje moet morgen een potje inleveren..

Nu vroeg ik aan haar of dat er niet een medicijn is om OF mijn luteale fase te laten verlengen of mijn eisprong vroeger te laten komen.. Haar antwoord: Nee, want dit is de wet van moeder natuur....
    Maar er zijn hier toch medicijnen voor??? OF heb ik dit nou altijd verkeerd begrepen....

Zijn er nog meer meiden die hier "last" van hebben (gehad)?

Gr. Chantal

2. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi Chantal,

Volgens mij heb je daar Clomid (of zo iets) Heb er totaal geen verstand van. Maar heb wel eens gelezen dat ze die gebruiken om je eisprong op te wekken en je een regelmatige ongi te geven. Maar zo te zien heb je dat niet nodig, maar je weet maar nooit.
    Zelf totaal geen last van. Veel sucses meid.

Gr

3. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hoi chantal,
    ik heb er ook niet echt verstand van, er is hieronder ergens wel een onderwerp over etos zwanger worden. dat zou ook een positieve invloed op je lf moeten hebben..moet je ff zoeken. Succes ;)

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Nou, vandaag potje met zwemmers afgeleverd op het laboratorium... Ben benieuwd. Ik mag woensdag met de huisarts bellen...

Zijn er toevallig meer meiden met een korte luteale fase????

5. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

En meid hoe waren de zaadjes of heb je nog niks gehoord?

Gr

6. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ja, de zaadjes waren gelukkig goed.. Deze cyclus maar weer eens afwachten en als ik dan weer een korte luteale fase heb zit ik weer op de stoel bij de ha...

7. Loe

Loe Niet meer actief

Meid, als je een te korte luteale fase hebt, dan kan je een tekort aan progesteron hebben, en dat kan worden opgelost met progesteron capsules die je moet inbrengen. Raar dat je huisarts dat zo zegt, voel je je toch ook niet serieus genomen. Het middel heet utrogestan of progestan. Maar ik zeg het alleen maar eerlijk, omdat zelfs mijn eerste gynaecoloog mij niet serieus nam: die zei: progesteron zit ook in de pil, je wilt toch zwanger worden? Eigenlijk heel gemeen.........wij zijn dan ook naar een ander ziekenhuis gegaan.
    Dus laat je niets aanpraten. Als ze niet mee willen werken, dan kunnen ze dat, vind ik, ook normaal zeggen..........toch?

Heb je je progesteronwaardes opgevraagd? De waarde moet tussen 5-8 dagen na je eisprong gemeten worden en moet boven de 20, en liefst boven de 30, zitten...
    Tis moeilijk, als je een verkeerd ziekenhuis treft, dan 'doen ze daar niet aan'. Het is namelijk een discussiepunt onder gyns of een progesterontekort de oorzaak kan zijn van het niet zwanger worden.

succes meid!

8. Loe

Loe Niet meer actief

als je op google zoekt naar luteale fase, dan zul je zien dat de meesten artsen toch aangeven tussen de 10-14 dagen en het liefst tussen de 12-14 dagen (of iets langer)

Groetjes!

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Progestan of Utrogestan is er idd om de luteale fase te verlengen. Wat vreemd dat jouw arts zegt dat er daar niks voor bestaat.

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Kun je dat via de huisarts krijgen of gaat dit enkel via de gyn??

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Eum, in principe kan de huisarts het voorschrijven, maar dat doen ze meestal niet zonder de nodige onderzoeken.

12. Loe

Loe Niet meer actief

je kunt er vanuit gaan dat een huisarts dat niet voorschrijft, daar willen ze toch wat onderbouwing voor enzo, dat zal een gyn doen. Maar ik zou als ik jou was eens beginnen met mijn progesteronwaarde op te vragen.

13. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Heb jij dit met ovu-testen gemeten? Groetjes

Share This Page