Justin plast sinds gisteren op het potje. Eerst dachten we aan een 'toevalstreffer', maar vandaag heeft hij zeker 6x geplast hierop. Nu geven we een sticker als hij een plasje heeft gedaan en een high five. Uiteraard is hij gruwelijk trots. Maar nu wil hij iedere (serieus) minuut op het potje zitten om te kijken of er nog wat komt, moet ik hier op doorspelen? Want ik heb het idee dat hij straks wat plas ophoudt, een minuut later weer gaat zitten en het restje gaat plassen. En zo heeft hij 2 stickers 'verdient' op zijn manier. Of kan hij dit nog niet 'uitspelen'? Zo zit zijn potje binnen no time vol natuurlijk. En ik wil ook niet zeggen, ja straks mag je weer maar nu niet hoor, je bent net geweest, we gaan nu even dit of dat doen. Hoe hebben jullie het in de beginperiode gedaan? Het is nu mooi weer, dus we zijn vaak buiten (achter buiten in zijn blote billetjes) en kunnen we het goed oefenen. Maar wanneer begin je hem dan geen luier om te doen als je een rondje gaat lopen ofzo met hem/haar? Ik wil iig de wat goedkopere versie luiers kopen voor overdag zodat hij er meer erg in heeft. Iemand tips?? 8) Ben zooo trots haha.
Nou ik zou hem gewoon zijn sticker geven ook al plast hij dan steeds maar een beetje. Goed toch? Wel leuk, gister heeft Isabella het ook voor het eerst gedaan. We moeten zo nog even weg, maar zodra we weer thuis zijn gaat de luier uit.
Haha, dat lijkt mijn zoontje wel. Met het verschil dat die stickers hem geen bal interesseren. Het potje wel, hij doet niets liever dan voortdurend kleine plasjes en dan weer het hele riedeltje van plasje weggooien, doortrekken, potje afspoelen, handen wassen........ en dan weer opnieuw. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Na een keer of 5 trek ik hem meestal maar weer een luier aan en dan zeg ik dat hij maar in z'n luier moet plassen. Ook niet goed, maar ik heb ook wel eens wat anders te doen dan potjes omspoelen en applaudiseren voor elke miniplas.
Nils is hier nu 3 weken zindelijk, maar is ook echt vies van zijn luier overdag. 's Nachts wil hij wel een luier aan, maar blijft hij 9 van de 10 keer droog. Hier ging het ineens heel snel. Oma zag dat hij moest poepen, toen hij daar op visite was en zette hem op het potje. De eerste dag heeft hij 11 keer op de wc geplast en ook iedere keer mocht hij een sticker plakken op een zelfgemaakt beloningsblad. Ik heb hem wel iedere keer een sticker gegeven, hij ging vanzelf minder naar de wc en nu (3weken verder) gaat hij alleen nog wanneer hij echt moet en gaat overal mee naartoe zonder luier aan, ook al hebben we een autorit van 2 uur. Hij heeft al 1 keer in de bosjes geplast en nu zegt hij iedere keer als we met de auto weggaan, mama nilsje op de blaadjs plassen??? Hahaha. Dus ik zou gewoon zo doorgaan, het kan zijn dat hij een terugval krijgt, dan is hij er gewoon nog niet klaar voor, heeft Nils een paar maandjes geleden gehad. Het aantal keren dat hij op het potje wil wordt vanzelf minder, nu is alles nog nieuw. Het kost wel ff veel tijd, maar het scheelt dadelijk weer enorm in de portemonnee!! O ja wel een tip, ik heb luierbroekjes gehaald, is handiger voor als je toch een luier aan wilt doen en hij ineens toch weer op het potje wil. Succes ermee
Dat deed Eva dus ook in t begin hahaha....om de 5 min; o moet plassen. Gewoon laten gaan en plakken maar, wordt vanzelf wel minder