HELP!!! Ik weet het niet meer....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Daan0201, Sep 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik zit met een probleem, en dat is dat Evi vlak na haar geboorte een tijdje heel goed sliep 's-nachts, toen heeft ze een tijdje 's-nachts om half 3 een flesje gehad en dan weer rond 6 uur.
    Toen haar voeding werd verhoogd wist het consultatiebureau 'bijna zeker' dat ze daardoor de nacht zou doorslapen.
    Nou, mooi niet dus....Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ben dus nu van 2 uur tot half 5 's-nachts aan het 'rekken' om maar vooral 's-nachts geen flesje meer te geven (want na 3 nachten 'heb ik ze dan weer' volgens het CB)...
    En met haar speentje slaapt ze dan bv. 10 min., kwartiertje, hooguit half uurtje.

Maar ik weet bijna zeker dat als ze 's-nachts als ze wakker wordt nog een flesje zou krijgen, ze netjes slaapt tot de volgende voeding.
    Dan ben ik liever een half uurtje kwijt aan het flesje 's-nachts dan 3 uur lang rekken...Toch?

Tot wanneer hebben jullie nachtvoeding gegeven?

Groetjes,
    Daan

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Misschien is ze er nog niet aan toe om de hele nacht door te slapen. Je kan een kindje niet dwingen om door te slapen!!
    Ze is dacht ik nog maar 3 maanden? Het ene kindje slaapt wel al door het andere kindje nog niet.
    Je zal echt geduld moeten hebben, uit eindelijk zal ze zelf wel gaan door slapen.

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Begrijp me niet verkeerd hoor! IK denk dat ze nog niet de hele nacht op de laatste voeding door kan slapen.
    Maar het CB zegt dat ik beter geen nachtvoeding meer kan geven.

Maar nu ben ik dus 3 uur aan het rekken, terwijl Evi, als ze dan haar flesje op heeft, slaapt als een roos.
    Dus ik denk inderdaad dat ze het nog nodig heeft en vind het geen enkel probleem om haar 's-nachts te voeden.
    Maar omdat het CB zegt dat ik dat beter niet kan doen word ik daar een beetje onzeker van snap je?

Ik twijfel er niet aan dat als Evi nog nachtvoeding zou krijgen dat ze op den duur vanzelf een keertje doorslaapt. Maar volgens mij heeft ze het nu nogh hard nodig; ze was na 2 maanden bijna 10 cm. gegroeid en meer dan 2 kilo aangekomen!
    En ze krijgt HA voeding wat ook nog een licht verteerbaar is....Dus volgens mij heeft ze daarmee aan 5 flesjes niet genoeg..

4. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen en haar 's nachts nog wat voeding geven. Het komt vanzelf wel goed met het doorslapen, dat kun je toch niet dwingen.

Pim

5. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Nee precies, dat zegt mijn gevoel dus ook!
    Ik heb het idee dat ze het dan nog gewoon nodig heeft. Dat kan toch best met 3 maanden nog? En ze groeit ook ontzettend hard!

En volgens mij slapen ze toch vanzelf een keer over die nachtvoeding heen? Dat hoef je toch helemaal niet af te bouwen? Dat kun je toch niet dwingen gaat toch vanzelf? Of heb ik dat verkeerd?

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Je hoeft echt niet te doen wat het CB adviseerd? hoor... Soms geven die adviezen waar je haren recht overeind van gaan staan. Geef jij je meisje maar lekker een flesje snachts. Hoe vermoeiend het ook mag zijn ..... Zolang ze dat nodig heeft gewoon doen.. Luister naar JOUW gevoel, het is JOUW kindje en niet dat van het CB. Sterkte meid... Ooit komt de dag/nacht dat je smorgens wakker schrikt omdat zeniet is gekomen voor de voeding.... Of dat je zelf wakker ligt van waar blijft ze nou :)

Maak je haar zelf wakker of komt ze echt nog zelf? Zolang ze zelf nog komt gewoon blijven voeden, en anders proberen om haar te laten slapen ..... En mocht ze dan komen dan is de voeding snel gemaakt..
    Dikke knuffel meid. Geloof me het gaat goed komen:)

7. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Als je het cb moet geloven dan barsten de beebjes van de honger, zegt mijn moeder altijd..hihi

8. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Nee, ze komt echt zelf.
    Ze krijgt haar laatste voeding rond 22.15 uur en wordt dan tussen kwart voor 2 en kwart over 2 weer wakker (precies 4 uur dus)
    En ik geef haar liever dan nog een flesje en dat zij (en wij) daarna weer verder slapen) dan dat we elke nacht lopen te hannessen 3 uur lang! Dat breekt meer op dan dat ene flesje... ;)

Ik ga het vannacht toch eens proberen...

Het is toch ook niet abnormaal dat een kindje van bijna 3 maanden 's-nchts nog voeding nodig heeft? Ook al is ze dan al bijna 6 kilo?

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Nee hoor zeker niet abnormaal, je kindje geeft het vanzelf wel aan wanneer ze er niet meer aan toe is.

Wat het CB betreft, ja ach ze geven een richtlijn, soms heb je er wat aan en soms niet. Zou er niet te zwaar aan tillen en lekker op je eigen gevoel af gaan.

Bij Lotte heb ik nooit zo heel bewust stil gestaan bij het aantal flessen, ze was geen grote drinker dus ik hoefde me iig geen zorgen te maken dat ze de max van 1 liter zou overschrijden. Mijn dametje regelt het ook prima zelf..drinkt ze haar flessen niet meer goed, prima proberen we het met eentje minder.

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Denken jullie ook wel dat als Evi het op een gegeven moment niet meer nodig heeft dat ze dan doorslaapt 's-nachts?

Ben een beetje bang dat het dan haar ritme is geworden of is dat niet zo?

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja hoor als je kleintje geen behoefte meer heeft aan de nachtvoeding slaat ze hem vanzelf over :)

dus lekker doen wat hou hartje ingeeft , komt allemaal goed dan

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik hoop het!
    Bedankt voor al jullie antwoorden en geruststellingen in ieder geval vast en ik hou jullie op de hoogte! ;)

13. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dat cb.... moeten ze toch eens anders gaan doen. Bij ons: Je moet wel gewoon de nachtvoeding geven,hoor, want hij wordt niet voor niets wakker. Je mag wel proberen gewoon iets minder te geven ( doet ie al, maar 80cc), ze slapen vanzelf door!

Dus doe gewoon wat jij denkt en aan je topic te zien, denk ik dat je haar gewoon 's nachts wat moet geven..... :)

xxx

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi,
    Ik zou Evi haar laatste voeding geven als je zelf naar bed gaat, en als ze s'nachts wakker wordt gewoon een volle fles geven, ze slaapt heus wel een keer door, bij de 1 gaat het gewoon wat sneller als bij de andere.
    Niet laten rekken, als jezelf dorst hebt, pak je toch ook drinken?
    Ik vertel die truusjes bij het cb niet (te)veel, ze weten toch altijd beter.
    Succes.
    p.s ik had Steven overdag om de 4uur al gewend, en nu gister had hij ineens na 2,5 uur honger??? nou heb hem gewoon een fles gedaan,hij had honger, misschien wel een regeldag.
    Doe ik niet moeilijk over hoor.
    Een kind wat alles volgens de boekjes doet bestaat niet ;) .

15. mistral

mistral Lid

Sep 26, 2005
    15
    0
    0
    Ga altijd op je eigen gevoel af! Jij kent je kindje het beste! Succes

Share This Page