Hoi dames, Sinds vrijdag is onze meid niet zichzelf. Ze heeft vrijdag op zaterdagnacht verhoging gehad en is aan het spoken geweest in de nacht. Zaterdag leek het beter. 's Middags naar de speeltuin maar na een uurtje kakte ze helemaal in. Nu al 4 nachten constant wakker en gieren. Ze drinkt minder goed en is verkouden. Net naar de huisarts geweest maar geen oor- of keelontsteking. Ik weet niet goed wat te doen. Probeert ze ons uit 's nachts? Ze zegt steeds dat ze naar beneden wil (wat we niet doen, ze blijft hoe dan ook op haar kamertje). 's Ochtends is het hysterie met kleding aantrekken. Ze huilt zichzelf helemaal over haar toeren. Overdag gaat het goed en dan slaapt ze tussen de middag ook wel. Ik weet niet hoe ik dit gedrag moet zien en herken mijn meisje niet meer. Peuterpuberteit?? Iemand die het herkent en me tips kan geven? Vooral voor de nacht.
verkouden zei je he..... leg een extra kussen onder t matras dat ze met haar hoofdje wat hoger ligt... Lekker warm badje, daarna goed sprayen met zoutoplossing en lekker insmeren met dampo/luuf.... en leg desnoods een ui onder haar bed.... zolang ze niet benauwd is, zal ze beter inslapen.... en word ze uitgerust wakker en heb je geen hysterie sóchtends omdat ze dan eigenlijk nog oververmoeid is door t slechte slapen..... Succes........ peuterpubertijd..... aiii praat me er niet van.... Jamie heeft af en toe nu snachts dromen en word dan wakker... als ik er heen ga is t mamma eng of bang... na 4x heen en weer lopen naar zijn kamertje... neem ik m uiteindelijk mee naar ons bed en daar is hij met 5 min weer in katzwijm en leg ik m terug.... t is een fase zeggen we dan maar weer....
Dank je voor je tips. Ik vind het zo lastig om in te schatten wat ik 's nachts moet doen. Tot 4 nachten geleden sliep ze eigenlijk altijd door en nu is ze zeker 4 keer per nacht wakker en roept ze om mama. Moet ik heen gaan of juist niet, uit bed halen of juist niet? Ik weet het niet goed. Weet wel dat het opbreekt als je 4 nachten niet slaapt.
Onze oudste van 2,5jr wordt ook geregeld 's nachts wakker en roept om mij. Ik ga er dan even heen omdat ze anders niet meer gaat slapen. Ik geef haar haar speen en doekje en zeg dat ze weer lekker mag slapen, meestal gaat ze gelijk weer liggen en slaapt verder. Eventueel zing ik nog even ons vertrouwde slaapliedje voor haar. Blijft ze roepen dan ga ik er kort heen en zeg alleen dat ze lekker mag gaan slapen. Ze komt verder zeker niet uit bed!! Succes ermee, tis altijd een zoektocht als ze niet goed slapen!!
Ik las een ander topic en misschien is het toch het uur verschil. Je gaat je van alles in je hoofd halen. Madame ligt nu al weer een klein uur mama te roepen (niet huilend, gewoon roepen). Ik ken het niet van haar. Dat is zo raar. Het is vast een fase want medisch gezien is er dus niets aan de hand.