Nadat ik gestopt ben met de pil ben ik (m.u.v. de 1e menstruatie) niet meer ongesteld geworden. Nu hoor ik dat teunisbloemolie je hormoonhuishouding reguleert maar dat dit toch eigenlijk afgeraden wordt. Monnikspeper zorgt er toch ook voor dat je cyclus en hormoonhuishouding regelmatiger wordt. Is dit dan ook schadelijk, of kun je dit wel gewoon nemen (ik heb de druppels)?
Hoi Kitt, ik ben zelf niet zo'n voorstander van die pillen. Het is allemaal niet wetenschappelijk bewezen en daarom kan ik er ook geen goede uitspraak over doen. Ik heb inderdaad ook gelezen dat teunisbloemolie liever niet genomen moet worden als je zwanger wilt worden en van monnikspeper heb ik persoonlijk nog geen verhalen gehoord. Wanneer je nu na een paar weken nog niet ongesteld bent geworden, zou ik eerst even langs de huisarts gaan, die kan eventueel aanvullende onderzoeken laten doen. Geef het even de tijd in ieder geval, na stoppen met de pil, kan je cyclus wel 6 maanden van slag zijn. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je snelle antwoord. Je hebt idd wel gelijk dat ik beter eerst naar de huisarts kan gaan voordat ik allerlei andere middeltjes ga proberen. Bovendien is het ook maar afwachten wat dat met je lichaam doet. Zal ik dat bennenkort maar eens doen. Gr, Kitt