Help ik weet het niet meer!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rissie, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    Ik heb een kleintje van 15 maanden. Sinds zondag wil ze niet meer naar bed 's avonds. We hebben een vast ritueel douche,tandenpoetsen en papfles en dan slapen.
    Nu wordt ze rond 0:00 uur wakker krijsend en brullen. Ik heb alles al geprobeerd flesje water om rustig te worden.
    Nacht lampje rustig muziekje etc etc.

Heeft iemand nog een tip?
    Ik heb zelfs geprobeerd om er even te laten liggen. En elke keer goed leggen en dan weer weg lopen.
    Streng toe spreken helpt ook niet.

Nou is het wel zo dat ik zwanger ben van de 2e. Ik laat haar alles zien en lees haar uit een boekje voor over een nieuw zusje.

Heeft iemand ook zo een situatie met het kindje. Ben echt ten einde raad en heeeel erg moe

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn broer heeft ook zo'n periode, vanaf dat ze 1 3/4 jaar is. Bij hen lijkt het erop dat ze droomt 's nachts, wellicht akelige dromen in haar ogen. Ze verwerkt echt dingen.

Dan is bijvoorbeeld een kindje gaan huilen om de één of andere reden en dan 2 dagen later wordt ze in paniek wakker en zegt ze steeds ... (naam) huilen. Of als haar iets is gezegd wat ze niet mag is het 1-2 dagen later in paniek wakker worden met ... (eigen naam) mag niet/niet doen.

Kan dat bij jou ook aan de hand zijn? Ook mijn schoonzus is zwanger trouwens. Maar zij hebben zich er goed bij neer kunnen leggen, gewoon accepteren als een fase. Het enige wat ze kunnen doen is troosten, even praten om het in het juiste perspectief te zetten en haar weer proberen te laten slapen. Zij laten de kleine ook in het eigen bed, omdat ze bang zijn dat ze anders steeds bij hen in bed wil komen. Weet niet of dat ook een waarheid is, hopelijk hebben anderen ervaring?

3. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    Den Hoorn
    Ik laat haar bewust ook niet in ons bed liggen. Omdat ik niet wil dat ze dan denkt dan mag ik daar slapen. Maar je blijft 's nachts wel in de weer

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier de laatste tijd precies hetzelfde! Nooit geen problemen gehad en n inderdaad 's avonds wakker worden en krijsen, brullen etc.. Bij ons zoontje komt het waarschijnlijk door tandjes, misschien bij jullie ook? Hij heeft daar erg last van...
    Wij laten hem ook niet bij ons in bed.. we blijven met hem op zijn kamer met de lampen uit.. even uit bed rustig worden, en dan inderdaad weer terug en begint hij weer te krijsen.. Wij lopen op een gegeven moment gewoon weg, laten hem huilen.. zo'n 5/10 min. en dan slaapt hij weer de hele nacht

5. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    Den Hoorn
    Heb ik ook naar gekeken. Maar dat is het zeker weten niet.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Hier heeft meisje soms ook zo'n bui - enige wat helpt is de tiet

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben het ook gehad na 2 weken was het over.
    Heeft ze geen last van haar oren?

8. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    Den Hoorn
    Ze heeft een week geleden een midden oorontsteking gehad.
    Maar ze zit er niet aan en we hebben goed gedruppeld en gespryt

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Misschien is dat toch nog niet over dan?

10. adi

adi Niet meer actief

Rond 1,5 jaar hebben de dreumesen de heftigste fase van verlatingsangst. Wij hebben toen een maand samen met kinderen geslapen, Dit heeft nooit tot gewenning geleid. Ze hebben veiligheid gekregen dat we er ten alle tijde zijn en blijven (en niet weglopen), en na die fase zijn ze weer gewoon zelf gaan slapen in eigen kamers.

Wat je ook doet, een kind met verlatingsangst zou ik niet laten huilen.

Deel Deze Pagina