Ik zou gewoon weer de hap bellen. seh zou ik niet doen hier word je nl weggestuurd als je geen verwijzing hebt of krijg je een boete als het niet levensbedreigend is en je gewoon naar dr hap had gekunt. succes iig en beterschap!
Ik zou ook weer de hap bellen. Normaal moet die antibiotica vrij snel werken. Dus hij heeft een andere kuur nodig. Daarnaast vind ik hem erg jong voor al zolang ziek te zijn! Succes!!!
Hoe is het nu met je kindje? Jeetje bloed kan niet goed zijn. Ik zou door blijven zeuren en nog een keer naar de HA (post) gaan. Heel veel sterkte hopelijk is hij gauw weer beter!!!
Hier ook roodvonk gehad vorig jaar. En dat is inderdaad een streptokok. Dochterlief lag te gillen van de pijn op de bank rond 12 uur. En dat terwijl er 's ochtends nog niks aan de hand was. Maaaaar met het kuurtje ging het echt al vrij rap een stuk beter. Ze is zeker een week echt flink ziek geweest maar niet zo erg als die eerste dag. Maar na de AB was het ook over. Overigens kan het zonder AB wel 4 weken duren... Dis misschien slaat de kuur niet goed aan?
: Roodvonk is een streptokok! Gaat vanzelf over maar omdat je er flink ziek van kunt zijn en het nogal besmettelijk is krijg je meestal (beetje afhankelijk van de huisarts...) er AB voor.
het gaat nog steeds hetzelfde. er zijn inderdaad momenten waarop hij niet ziek lijkt en momenten waarop het lijkt alsof hij kapot gaat van de pijn. Meestal begint het bij eten, drinken of hoesten. Dan doet dat pijn en begint hij te huilen, daarvan te hoesten en uiteindelijk is hij zo overstuur dat hij niet stopt en ook begint te spugen. maar als je hem dan goed afleid (zoals naar de HAP) dan is hij weer bijgekomen. Hij snikt nog wat, ziet witjes maar is niet meer zo overstuur en werkt goed mee. en dan ziet hij er dus niet ziek genoeg meer uit. Ik ga morgen direct de huisarts bellen en hopen dat die me wel serieus neemt. ik heb een hele fijne huisarts dus hoop dat hij iets voor zijn keel heeft.
Dat is ook dezelfde arts als die de roodvonk constateerde toch? Dan komt dat vast goed Onze arts zag het trouwens letterlijk in oogopslag toen we binnen kwamen. De arts in opleiding deed er vrij lang over... Schijnt te maken te hebben met dat het nu nog maar weinig voorkomt... Maar in de tijd van mijn oude huisarts (net met pensioen) een stuk vaker
O nou, sorry dat wist ik niet. Alleen met de keelontsteking ervaring, was er 2 keer hondsberoerd van. En de eerste keer, kreeg ik dus ook een AB die niet werkte, heb daarna alsnog die peniciline geregen.
nee dat was de huisartsenpost die dat constateerde, die man zag het ook direct inderdaad! Mijn eigen huisarts heb ik nog niet gehad want toen ik daar was kreeg ik een vervangster. dus hij heeft nog niet gekeken naar de situatie.
Om duidelijk te maken wat er precies gebeurd moet je hem filmen op het moment dat hij zo overstuur raakt. Deze tip is mij ooit gegeven door een kinderarts omdat mijn kleintje ook altijd 'opknapte' zodra ik bij de huisarts was. Na het laten zien van het filmpje zagen ze wat er gebeurde en konden ze haar gaan behandelen. Het is wel heel frustrerend als ze je niet geloven en zo weg sturen, ken dat gevoel! Heel veel beterschap!
goed idee dank je wel! Voel me gewoon zo slecht op zo'n moment en dan denk je er niet aan om rustig je kind te filmen terwijl het zo'n pijn heeft maar na 1,5 week weet ik dat ik op dat moment toch niets kan doen dus dan is dit wellicht wel een goed idee.
Ik vond dat ook lastig om te doen. Vond het sneu om inderdaad toe te kijken dat mijn kleintje pijn had maar naar diverse keren weg gestuurd te worden omdat het allemaal wel meeviel was ik ook ten einde raad. Ik werk zelf in een ziekenhuis en heb toen de kinderarts gevraagd wat ik hiermee moest. Die zei dat hij deze tip ook gaf aan de ouders van zijn eigen patiëntjes want het geeft meteen een goed beeld.
Jeetje, m'n mond valt op bij het lezen van dit verhaal. Arm mannetje en wat een gepruts! Mocht je huisarts je maandag nou niet serieus nemen dan hoe dan ook door daar ehbo/ziekenhuis en kinderarts raadplegen. Laat je niet afschepen en blijf op je strepen staan! Beterschap voor je zoontje.
Wat sneu voor je zoontje! Het valt me wel op dat iedereen het steeds heeft over "weggestuurd worden" en "niet serieus genomen worden". Snap dat nooit zo goed. Zij zijn de artsen die er voor geleerd hebben. Zij weten nou eenmaal beter hoe dit soort dingen in elkaar zitten en handelen daarnaar met een reden. Misschien hebben ze je te weinig uitleg en advies gegeven?! Bloed uit de oren is vrij "normaal" bij een ontsteking. En uit de keel,.tja... Je zegt het zelf al dat hij zoveel keelpijn heeft. Dus bloed door die ontsteking kan natuurlijk ook. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het heel zielig is. En ik zou vandaag ook zeker je eigen huisarts bellen. Maar op laten nemen of naar de seh,.gaat wel erg ver in mijn ogen.
ik heb iets verzachtends voor zijn keeltje meegekregen van de huisarts en tot nu toe lijkt het goed te helpen, geen huilbuien meer gehad sinds dien! Dank jullie wel voor je reacties