Ivm met verhuizing hebben wij net de afrekening gehad. Ik moet zeggen het viel mij zo erg mee Nog geen 100m3 in een jaar tijd Het gemiddelde verbruik voor een gezin met 2 kids onder de 12 is: 160 m3 Komen jullie daaraan?
Dat is best veel zeg,hebben jullie een zwembad ofzo Wij douchen om de dag,en kids om de dag in bad Dagen daartussen wassen met was hand,en vaatwasser ook gewoon gebruikt en wasmachine ook.
Heb de afrekening vorige week gekregen, was hier voor mijn doen heel weinig: 99 m3, de jaren ervoor 142 en 147 m3 en dat met 5 personen! Ben dus zeer tevreden met het resultaat van opletten. Nu zijn wij heel zuinig met water, terwijl ik veel was (zeker 10-14 wassen pw) Maar douchen doen man en zoon in 3 min tijd, en de 2 jongsten gaan in een klein badje. Ik let heel erg op watermisbruik (zoals kraan uit met tandenpoetsen, etc)
Zeker netjes mamabri, wij letten ook redelijk op en jongens ook alleen in kleine bandjes dat zal dus best wat schelen.
Ja, terwijl we eigenlijk al niet overdreven veel gebruikten of zo, maar ik heb echt een vreselijke hekel aan "misbruik" maken van schoon drinkwater. Ik heb bijv een tijdje terug wat kleine schoonmaakemmertjes gekocht, ipv grote, dat scheelt blijkbaar ook enorm! Ik had het ook niet echt verwacht eigenlijk, dus ik was er erg blij mee hahaha.
Een kleine of een grote schoonmaakemmer scheelt vijf liter water per emmer. Evenveel als een toilet doortrekken. Wat bij ons een grote besparing was was een boiler in de keuken. Er ging serieus 20 liter (twee grote schoonmaakemmers) water weg voor ik eindelijk een keertje handwarm water had in de keuken. Nog niet eens lekker heet voor een afwasje. Inmiddels hangt er een nieuwe ketel maar daar hadden we toen geen geld voor. Zou het ook niet willen missen. Kraam open en direct heet water (eco stand 65 graden) In het begin is het wel wennen dat het na 10 liter op is. Zoals spoelen van de afwas maar ook daar leer je mee omgaan en dus zuinig zijn. Als mijn moeder hier is moppert ze altijd op 'die stomme boiler omdat het hete water altijd op is'. Nee mams moet je met handen wassen en water voor koffie zetten enzo maar gewoon koud water pakken ipv hele dag warm/lauw water.
127m3 met 3 personen 2 honden en 2 katten en een bad. als ik dat zo lees aankomend jaar maar eens een beetje opletten. hier trouwens ook op eco stand maar daardoor duurt het wel lang voordat het water warm is. ben benieuwd wat het volgend jaar is met de baby erbij.
93 toen we met 3 waren nu met 4 ik weet het nog niet. Moet zeggen ik ben een pietlut met water altijd glazen vullen niet laten stromen. Wc met spoelstop. Man en kids douchen met zn 3en heel gezellig. Hebben geen vaatwasser en wasmachine altijd eco.
Pff, geen idee hoeveel water we hebben verbruikt afgelopen jaar. Ik weet alleen dat de meneer die de meterstanden op kwam nemen, zei dat we echt weinig verbruiken en we kregen rond de 300 euro terug van het bedrijf.