Help!! Ik weet het niet meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miepiemoos, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hoi dames,

Ik heb jullie hulp nodig! Mijn dochter is nu 4 maanden en pre/dysmatuur geboren (36 weken En 1600 gram) Vanaf dat ze 2 mnd is krijgt ze flesvoeding (nenatal voor prematuren). Ze heeft ook reflux waarvoor ze sinds december medicatie krijgt wat Goed helpt tegen de pijn. Sinds deze week Zijn we overgestapt (iom kinderarts) op nutrilon pepti ivm vermoeden KMA (reflux, overstrekken, verstopping, exceem boven ogen). Maar nu komt het: ze spuugt Bergen meer sinds de overstap. DE voeding is namelijk dunner dan DE nenatal. Ze drinkt ook ineens meer.

Ik vraag me af of dit wel een Goed idee is omdat ze mbv medicatie reflux en florax (ontstopper) wel goed ging groeien (eindelijk) op de nenatal.
    Ze bleef eerder heel erg achter in groei door de verstopping en dronk maar 60/70 cc per fles en viel af...dit alles zonder ook maar 1 kik Van madame (ze huilt dus niet) ze heeft heel veel tekorten gehad in de buik waardoor ze niet kraait als ze te weinig krijgt. Maar dit was dus opgelost. Nu spuugt ze met de pepti ineens alles weer eruit (zonder pijn).

Ik wil graag dat ze Goed groeit en Ben bang dat als ze alles eruit blijft spugen ze nooit een inhaal gaat maken (ze weegt nu 4400 gram bij 4 maanden)

Wat zouden jullie doen?
    1.kinderarts bellen met DE vraag: Terug Naar nenatal met medicatie voor reflux en om beter te poepen
    2. Nutriton proberen icm pepti (Ben alleen bang voor meer verstopping en krampjes met nutriton)
    3. Niks doen En kijken Hoe het gaat zo En of ze Goed groeit...

Pfff ik heb werkelijk alles al geprobeerd En wil gewoon dat mijn meisje goed gaat groeien, ze heeft al genoeg geleden :(

Ik Ben het overzicht kwijt, vandaar mijn berichtje.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Als de kinderarts KMA vermoed dan zou ik niet terug gaan naar andere voeding maar nutriton of pure johannesbroodpitmeel gaan gebruiken.
    Ons zoontje had ook KMA en wij hebben nutriton gebruikt omdat hij ook veel begon te spugen en het hielp! Geen krampjes ervan gehad.
    Ook hadden wij speen level 1 omdat het anders veels te snel ging.
    Het ene kindje reageert idd met krampjes op nutriton maar het hoeft niet.
    Zou het gewoon proberen en kijken hoe ze erop reageert.
    Blijft ze nou zoveel spugen dan zou ik idd de kinderarts bellen.

3. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    In jouw geval zou ik even niet zelf gaan proberen maar contact houden met de kinderarts en overleggen.

Mijn dochter heeft is nu 6 mnd en heeft na de geboorte (29 weken) ongeveer 3 maanden borstvoeding gehad en daarna nenatal. Die mogen we nu afbouwen.
    Mijn dochter heeft in het begin ook last gehad van verstopping en daar even forlax voor gebruikt. Alleen was bij haar een half zakje te weinig en een heel zakje te veel. Daarom zelf de nutrilon omeo erbij geprobeerd. Werkte goed inmiddels niet meer.

Heb verder geen verstand van reflux en/of kma maar mij lijkt dat de symptomen veel op elkaar lijken.
    Mijn dochter had tijdens de overgang naar flesvoeding ook veel last van krampen.

O ja het meer drinken komt mij ook bekend voor.

groetjes Jolanda

4. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    o ja . de veranderingen hebben wel een week of 2 nodig en dat lees ik hier ook vaak.

5. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inmiddels een fles met nutriton geprobeerd En ze spuugde flink stuk minder!! Wel heeft ze geen ontlasting gehad vandaag maar had maar een half zakje forlax. Ga het morgen proberen met een heel zakje icm nutriton...hopelijk Werkt die combinatie Goed...

Wat een gepuzzel zeg...

6. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Ja het is idd een heel gepuzzel . Het lijkt er op dat we hier ook aan t indikken moeten.
    Maandag maar even ziekenhuis bellen

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik denk dat die pepti een Goed idee was...madame is gewoon in 1,5 week 380 gram aangekomen!!!! Wow gaat het dan eindelijk gebeuren? Ze groeide zo langzaam eerst...

Trotse moeder Van een niet meer zo mini meisje! :)

8. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18

Deel Deze Pagina