Kan iemand mij t verschil uitleggen tussen de 0-6 mnd fv voeding en de opvolgmelk die erna komt? Ik gebruik Hero standaard 1 nu. Is t zo dat die opvolgmelk niet compleet is qua voedingsstoffen? Zit te twijfelen wanneer je nou moet overstappen.. mijn zoontje is bijna 6mnd maar hij zal niet meteen al t vaste voedsel eten aangezien ik t rustig wil opbouwen. Maar wil natuurlijk wel dat hij alle voedingsstoffen binnenkrijgt die hij nodig heeft. Hoe lang mag je die 1 dan nog gebruiken?
WHO adviseert om nummer 1 te gebruiken tot je overgaat op gewone koemelk, zo tussen de 9 en 12 maanden. Opvolgmelk is overbodig. Het is een product dat verzonnen is om reclamewetten te omzeilen.
@dirksmama...waar vind je al die adviezen van het who op het internet, want ik heb geprobeerd wat op hun site te vinden maar dat is me niet gelukt
En ik vroeg me dat inderdaad ook al af.....want we zijn hier ook nog niet heel actief met de bijvoeding.....was met 4,5 maand al begonnen maar weer even gestopt....nu sinds een paar dagen krijgt hij weer groentehapjes en afgelopen zondag zelfs al een broodkorstje om te proberen, maar echt veel gaat er nog niet in....dus voorlopig blijf ik nog maar even op de nr. 1 van Nutrilon...
Er is hier eens eerder een topic over geweest en daar had iemand een linkje van WHO ingezet. Op die manier kwam ik ook tot besluit om niet met opvolgmelk te beginnen als het zover is.
Ik zoek steeds op de site van WHO maar kan dit soort dingen niet vinden. Heb jij misschien de link voor mij? Kan ik het ook aan mijn man onderbouwen
Wat je ook doet: niet aan nr 3 t/m 6 beginnen. Als er iets vette commerciële onzin is, is dat het wel!
Ik was vd week begonnen met opvolgmelk maar omdat mijn meisje veel last kreeg van haar darmen ben ik gaan zoeken op internet. Ik kwam ook het bericht tegen van de WHO en ben direct gestopt en gewoon weer terug bij zuigelingenvoeding nr 1. Wat worden we misleid! Krijg de link helaas niet gekopieerd, site heet anurati.com!
Maar niet beter dan toch ook niet slechter? Wat is dan de reden om bij 1 te blijven zeg maar? (serieuze vraag)
@vrolijkheid. Kunstvoeding producenten mogen geen reclame maken voor zuigelingenvoeding. Om deze regel te omzeilen hebben ze opvolgmelk verzonnen.
Ja inderdaad dat wist ik maar ik vroeg mij dus af : is de samenstelling dan anders? Slechter? Of gaat het er meer om dat je dan beter bij hetzelfde kan blijven voor de darmpjes? Omdat het eigenlijk hetzelfde is, dat 2 niet iets toevoegt ?
@vrolijkheid. Sorry verkeerd begrepen. Maar dat durf ik niet te zeggen. Misschien dat je de ingrediënten kunt vergelijken?
In opvolgmelk zit teveel ijzer. Dat maakt kinderen gevoeliger voor darminfecties en geeft kans op ontwikkelingsvertraging.
Dank! Mijn zoontje heeft nog steeds last van obstipatie en gevoelige darmpjes dus het lijkt mij dan een slecht plan over te stappen.