Help ik weet het niet meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fijnedag, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fijnedag

    Fijnedag Bekend lid

    5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Maeve heeft verborgen reflux, slaapt heel slecht overdag ( ook niet op mijn arm , gewoon haast niet) niest, je hoort slijmvorming in haar keel tijdens het drinken. Stinkscheten. Huilt overdag veel. Rode vlekjes na de voeding. We hebben omeprazol en nu sinds vrijdag ook pepti. Maandag en dinsdag sliep ze eindelijk 2 uur achter elkaar ingebakerd. En sinds gisteren is het al weer prut. Wat kan ik nou nog doen? Omeprazole is al opgehoogd
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Terug naar de kinderarts
    Of verwijzing voor kinderarts halen als je daar nog niet onder behandeling bent
     
  3. Hellomama

    Hellomama Lid

    9 feb 2020
    22
    18
    3
    Vrouw
    Ik werk zelf op de afdeling kindergeneeskunde. Pepti en omeprazol is vaak effectief. Officeel duurt het 2 weken voordat je kan concluderen of de medicatie effectief is. Vaak zie je na een dag of 2 a 3 nog wel eens een 'terugval' om het zo even te noemen, dus volhouden is wel belangrijk. Ik snap dat jij en je kindje daar nu vrij weinig aan hebben.
    Hoe oud is je kindje, is ze al toe aan wat vastere voeding? Eventueel voeding indikken? Reflux kan ook een bijwerking zijn van koemelk eiwit allergie, dus wees hier allert op.
    In combinatie met de winderigheid en de rode vlekjes klinkt dit namelijk heel erg als koemelk eiwit allergie. Heeft ze dunne ontlasting? Of juist last van opstipatie? Dit zijn hier allemaal kenmerken van. Omdat vast te stellen is er een provocatietest nodig.de volgende stap na Pepti is neocate. Deze voeding bevat geen koemelk eiwitten en zijn de eiwitten nog verder verknipt.

    Een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je meer info wilt kun je me een pb sturen. Heel veel succes voor jou en je kindje!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    In draagzak of draagdoek bij je houden?

    En ik zou weer naar de kinderarts gaan, kan zijn dat pepti niet goed wordt verdragen en je neocate nodig hebt
     

Deel Deze Pagina