schoonmaken flesjes

Discussion in 'Flesvoeding' started by jobijntje, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje van 3 wkn drinkt uit de fles. Ik heb gister een magnetronsterrilisator gekocht. Van onze kraamhulp heb ik geleerd om de flesjes met koud water af te spoelen en daarna 5 min uit te koken. Ik wil nu graag de magnetronsterrilisator gebruiken is dan alleen afspoelen met koud water van te voren voldoende? Het lijkt me nl niet echt hygienisch zo? En kan ik de flesjes ook met afwasmiddel of in de vaatwasser schoonmaken?

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    flesjes kunnen schoongemaakt worden in heet sop en dan goed naspoelen.. en in vaatwasser met temp van min 65 graden meen ik

in zon sterilisator maak je de bacterien dood.. maar als jij je er beter door voelt kan je ze eerst met heet sop afwassen en dan in dat apparaat

3. Misha

Misha Actief lid

Dec 26, 2008
    212
    0
    0
    Amsterdam
    Ik doe ze ook met hete sop afwassen en dan in de sterilisator. Zijn ze gewoon helemaal schoon hoor..

4. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Ik was ze ook 1 x per dag af met afwasmiddel en daarna in dat ding!

5. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Doen jullie ook de speentjes zo schoonmaken of kunnen die ook zo in de sterrilisator?

groetjes!

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Flessen gaan hier in de vaatwasser of met de hand en ik gooi de spenen (van de fles) en de gewone spenen zo nu en dan in een pannetje om uit te koken. Lijkt me wel voldoende, Madelief doet het er goed op en Jasmijn is er ook groot van geworden.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier ook, flessen en andere harde delen in de vaatwasser en spenen etc. kook ik om de dag in een pannetje 3 minuten uit.

Share This Page