Help, ik weet het soms niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje heeft verborgen reflux, sinds vorige week zijn zijn medijnen (zantac) verhoogd, krijgt nu 2 x per dag 2 ml, en ging even 1 dag beter, maar toen ging het weer bergafwaarts, veel huilen etc, wij dachten dar het krampen waren, door de jbpm die er in de nutrilon ar zit, dus toen hebben we de overstap gemaakt om enfamil te gaan geven, nou 1 dag volgehouden en t was echt drama gewoon!!
    Heeeeeel veel huilen, zeg maar liever schreeuwen en dan echt de hele dag!!
    Zoo zielig!
    Sinds giser dus direct terug gestapt naar de oude voeding (nutrilon ar), maar nog steeds huilt hij heel veel en hard, hij is zelf helemaal schor door het schreeuwen!
    Ook in je handen bijna niet te troosten....
    Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet, dus vandaar jullie hulp advies gevraagd!!!!!!!!!!!!!
    Als hij zijn fles gehad heeft is hij even stil en dan na een half uur begint het huilen/schreeuwen weer tot aan de volgende voeding!
    Soms slaapt hij even in je armen maar echt hele korte slaapjes en word dan weer slikkend wakker en begint weer van voor af aan...
    Zal die nu zo huilen door de overstap van de voeding?
    Of werken zijn medicijnen niet goed genoeg??
    Straks is zijn slokdarmpje verbrand ofzo, heelt dit vanzelf weer???
    Ben in staat om naar de dokterspost te bellen, maar mn man zeg dan dat ze daar ook verder niks kunnen doen.....
    Wat moet ik hier nou mee?? Wachten of bellen of naar ehbo????
    Pffff word hier zooo verdrietig van!!

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hoe oud is je kindje eigenlijk, zie wel een banner maar denk niet dat tie 1 jaar is.
    reflux moet je ook echt proberen samen te doen met rust en regelmaat het is nl alsof je mijn verhaal typt. ik wist het ook niet meer. slaapt tie zelf in in bedje of altijd bij jullie? probeer hem eens na de fles in z`n bedje te leggen en probeer hem dan te troosten in z`n bedje ga elke 5 min terug misschien met speentje.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als jij het niet vertrouwd en geen verbetering ziet op treden dan kan je best de hap bellen of vragen of je naar een ka mag of iets. Dit lijkt me niks zo te lezen en heeft je zoontje aardig wat pijn bij het slikken en degelijk. Niet te lang wachen hoor.

Verder niet veel advies.

Mijn dochter had ook reflux maar die spugde het uit en werd dronken van de zantac ze werd er gewoon naar van en we zijn er toen mee gestopt. Toen een tijd behoorlijk bezig geweest met de juiste verhouding jhbp en op eens ging het steeds beter. Wel na een maand of drie getopt maar ze heeft er verder niet al te veel last van gehad.

Troostje met de gedachten dat het rond een maand of zes steeds beter gaat hier dan teminste maar als jij het niet vertrouwd jij bent de moeder jij voelt en ziet het. Doen wat je gevoel in geeft.

4. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    Mag ik eens vragen hoe ze er zijn achter gekomen dat hij verborgen reflux had? Mijn dochtertje huilt ook enorm veel (net een nieuw topic gestart 'huilbaby?" en ik weet hier de reden niet van..ze heeft ook nutrilon ar en medicijnen gehad voor reflux..deze heb ik een week haar moeten geven maar volgens mij hielp het niks als ze al reflux had of heb. Ik weer er alles van dat het dood vermoeiend is een baby die zooo veel huilt, het is ook zo zielig! Gewoon de hap bellen wanneer je het niet vertrouwd!

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Oh sorry geen leeftijd erbij..., mn zoontje met reflux is 11 weken, en we kwamen erachter toen hij 2 weken oud was en krijgt sindsdien ook al zantac, de dosis is nu 3 keer verhoogd.
    Vorige week voor de 2de keer!
    Met zijn klachten werd het duidelijk dat het verborgen reflux was en een aantal weken geleden heeft hij in het zh gelegen, in eerste instantie voor abneus, maar toen hij daar lag heeft hij dat niet meer gehad (gelukkig), maar had wel het rs virus erbij, de kinderarts die hem toen zag zei gelijk te zien dat hij reflux had!
    Ik probeer zoveel mogelijk rust en regelmaat toe te passen, maar hij heeft de 1ste weken nooit overdag op zn bedje geslapen omdat zodra we m neer legde in bed ging hij huilen en bleef dan ook huilen, van alles al geprobeerd!!!
    Toen het wat beter ging lukte het wel en sliep dan zo 2 uurtjes op zn bedje, maar nu het dus weer niet goed gaat met hem slaapt hij alleen nog maar hazeslaapjes in onze armen...., zodra hij neer gelegd word slaapt hij soms even 10 min en dan is het weer brullen!
    Word er echt verdrietig en moedeloos van , je ziet gewoon dat hij pijn heeft, constant slikken,hikken etc!
    Vanmiddag heb ik toch de ha post gebeld en we moesten dus ook komen, nou echt voor jan lul dus, we hadden een ha in opleiding en hebben alles uitgelegd en ze ging toen overleggen met een ha en dr zat een ha die zei dat we morgen onze eigen ha moeten bellen of de ka, want deze dokter is er helemaal niet voor om medicijnen te geven aan een kindje onder de 3 maanden...
    Nou heb gewoon in de auto zitten huilen, ik denk helemaal dr heen rijden voor niks dus!
    Ze kunnen makkelijk lullen als ze niet de hele dag met een kindje zitten die niet eens meer normaal huilt, maar krijst van de pijn!
    Morgenochtend vroeg ga ik gelijk de ka bellen!
    Gelukkig is ie nu al een uurtje heel rustig en heeft net even geslapen....
    Nou laat het morgen wel weten als ik gebeld heb!

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ohjeetje het lijkt mijn verhaal wel!
    verschil dat het bij hem 1 week na de geboorte begon en hij na 8 weken opgenomen is in het ziekenhuis! en ik een heel ander kind mee kreeg!!

even wat vragen die bij me op komen

denk je dat hij echt alleen reflux heeft of zou er ook nog kma bij kunnen zitten?
    heb je al eens andere medicijnen gekregen als zantac?
    heb je al gekeken hoe hij zijn flesje drinkt?
    hou je hem goed rechtop na zijn fles enzz?
    heb je weleens geprobeerd om hem te laten slapen op een voedingkussen?
    heb je hem wel eens ingebakerd?

veel vragen maar ik weet hoe het is! en misschien kan ik je een beetje helpen.
    ik zal mijn verhaal ook even typen, misschien heb je er wat aan

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    oke mijn verhaal!

toen mijn zoonje 1 week oud was begon de ellende, hij was zo verschrikkelijk huilerig! hij trok hele vieze en pijnlijke gezichten! als ik hem neerlegde begon hij gelijk te gillen niets was goed.
    uiteindelijk huilde hij gemiddeld 16 uur per dag, hij sliep snachts als ik geluk had misschien 4 uurtjes op mijn borst. overdag steeds slaapje bijmij van 10 min ofzo.

nouja toen begonnen de ziekenhuis bezoeken! iedere x maar weer naar ka oe en weer van het kastje naar de muur gestuurd worden!
    toen kregen we zantac, dit hielp voor 3 dagen daarna weer mis, weer terug naar de ka weer opgehoogd.
    hielp niet, weer terug. uiteindelijk naar de logopediste en fysio toe om te opserveren hoe het dronk en zich gedroeg enzz, die zagen gelijk al dat het ontzettend heftig was, nou tips gekregen enzz,maar die wisten ook niet meer wat ze moesten doen.
    weet terug naar de ka en ongeveer iedere dag naar de huisarts voor controle uitdroging!
    toen ben ik naar de osteopaat gegaan

toen hij 8 weken was weer een spoedafspraak bij de ka ( en weer werden onze vermoedens weggewuifd namelijk kma en reflux)
    toen was ik het zooo spuugzat dat ik een second opinion heb aangevraagd, en de volgende dag kon ik terecht, daar hebben ze ons aangehoord, en werd hij gelijk opgenomen.
    daar is gestart met nieuwe medicijnen namelijk nexium( hoogste dosis)
    en met pepti voeding!
    ze hebben bloed geprikt om verder alles uit te sluiten.
    hij werd ieder slaapje ingebakerd in een speciale doek,

nouja conclusie! kma reflux.
    inbakeren pepti voeding en nexium en natuurlijk rust en regelmaat.
    ik had oen zo'n ander kind.
    natuurlijk huilde hij nog en had hij nog wel eens pijn, maar na een tijdje sliep hij de hele nacht door en sliep hij overdag gewoon 2 uur!!

en wat ook geweldig was, 1 week nadat hij uit het ziekenhuis kwam,lachte hij voor het eerst naar ons!! dat had hij nog nooit gedaan,omdat hij zoveel pijn had gehad!

volg aub je gevoel! en vecht ervoor want ze sturen je zo gauw naar huis!
    en jij voel echt wel of er wat is!!

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou hij heeft pas in het zh gelegen en toen zei de kinderarts dat het geen kma was....
    Want hij dronk zn fles goed en komt ook gewoon aan...zei de ka...?!
    Hij heeft nog nooit andere medicijnen gehad als zantac.
    We houden hem minstens een half uur tot een uur recht op na de voeding.
    Hij ligt al ingebakerd.
    We hebben hem nog niet op een voedingskussen laten slapen nee....
    Dus we hebben zo'n beetje alles al geprobeerd naar mijn idee, maar niks lijkt te helpen.......
    Net als het weer even goed gaat en ik eindelijk weer blij ga worden voor mn mannetje dan gaat het weer mis!!!
    Moet over 2 weken weer gaan werken, nou ik zie er echt tegen op phoeeee!

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    onze ka bleef ook volhouden dat hij geen kma had ,maar nadat we bij de andere ka kwamen was het DUIDELIJK kma
    en zoontje dronk ook goed ( want hij had wel honger,dus hij wilde wel drinken alleen dan het liefst vaak kleine beetjes)
    ons zoontje groeide ook ( langzaam maar hij kwam wel aan)
    dus dat de ka dat zegt wil niets zeggen hoor!
    volg je gevoel..

wij deden op een gegeven moment overdag de voedingskussen in een bolletje neerleggen en hem ertussen dus dat hij bijna recht opzat. en zo wilde hij af en toe wel in slaap vallen of gewoon even lekker liggen..

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb met je te doen meid! Weet er helaas alles van..En nu nog zitten we ermee !!

Enfamil hebben wij hier ook gegeven, maar ze bleef onrustig. Wel kwam de voeding niet zo extreem meer op als met gewone melkvoeding..JBPM kon ze absoluut niet tegen...
    Ik zou toch wel de voeding blijven verdikken en wachten tot jullie misschien verder worden geholpen...Want als de kleine veel last van de reflux heeft is het absoluut niet prettig om het onverdikt te krijgen...Marin ging pas ook slapen overdag toen ze de enfamil kreeg...Daarvoor was ze niet in slaap te krijgen, vreselijk!
    Maar goed ondanks de enfamil bleef het drama!
    Maar ze kon ook niet tegen medicatie, nu nog niet...Best lastig..

Als je kleine echt zo blijft doorschreeuwen dan zou ik als ik jullie was erop STAAN dat de kleine word opgenomen..
    Ik heb 1 ding geleerd en dat is VECHT voor je kleine.....
    Ik heb er echt zo voor moeten vechten, en nog! Maar ik vraag nu niet meer ik zeg gewoon wat ik wil en dan maken ze dat maar mogelijk...Ik heb me in het begin alles laten wijs maken...

Veel sterkte want het is echt een akelige iets die reflux!!!!!

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties!
    Heb net gelijk mn huisarts gebeld en moet 9.40 er zijn met hem, en ik ga zeker voor mezelf op komen en zorgen dat ik snel een afspraak krijg met de kinderarts, want dit is geen doen!!!
    Nou hopen dat ie vandaag wat rustiger is, ga hem nu uit bed halen!

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    succes meid laat je niet weg sturen hoor met niks. laat je het nog weten.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Dank je!!!
    Nou ben bij de ha geweest vanmorgen en mn verhaal gedaan en hij ging de kinderarts bellen en zou vandaag nog terug gebeld worden!
    Net weer even gebeld naar de ha en hij zei dat hij nog in discussie was met de ka.........?!??
    Wat hij daar dan mee bedoelde snap ik ook niet helemaal, maar goed word iig straks nog terug gebeld!
    Laat me zeker niet afschepen, want wil nu eindelijk wel is een keer dat t goed gaat met mn mannetje!!!
    Nou vandaag is hij best rustig, af en toe even huilen,maar zeker niet te vergelijken met de afgelopen week!!!
    Hij slaapt nu ook in de box al ongeveer een driekwartier, dus super goed!!!
    Wel ga ik dan gelijk weer aan mezelf twijfelen..., denk ik weer straks moet ie snel naar de kinderarts en dan gaat t ineens weer goed en straks gaan zn zn medicijnen veranderen terwijl het net weer ff goed gaat...!
    Dit maakt me zo onzeker allemaal, terwijl als ie zo huilt/schreeuwt denk je hoop dat ze ie andere medicijnen krijgt of dat ze iets gaan doen.....
    stom he haha...
    En is het wel zeker geen kma??
    Misschien heeft ie dat er wel bij???
    Nou ja laten ze het maar een keer onderzoeken want ben er nu klaar mee!!! haha

14. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    ow meid kan me zo inleven in je onzekerheid..ik weet ook niet meer waar ik goed aandoe. heb topic huilbaby?

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    he meis..
    hoe is het afgelopen? nog wat gehoord van de huisarts??

en ik heb ook vaak zat gehad dat als ik belde en eindelijk weet terecht kon bij de ka, dat hij toevallig die dag dan net wat beter was..maar laat je daardoor niet afleiden hoor! want vaak was het de volgende dag weer net zo erg!!

16. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou moet morgen om 10.00 bij de kinderarts zijn!!!
    En het is alweer drama hoor, hij is al 2 uur aan t krijsen!!!
    Dus nu weet ik zeker dat ik me niet laat afschepen, want dit is niet normaal!!
    Word gek van die onzekerheid, en terwijl ik diep van binnen weet dat t niet goed zit!!!
    Hij heeft volgens mij ook gewoon keelpijn van het schreeuwen, zo zielig!
    Ik laat morgen wat weten als ik geweest ben!!!

Ohh ja zal is ff meelezen / schrijven in het toppic huilbaby's!

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dit zou ik zo kunnen typen! Precies hetzelfde!
    Dus sta er op dat er eens goed naar gekeken wordt!

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    succes morgen!
    en ik hoop dat ze je zoonje nu eens goed gaan helpen!

ben je trouwens als eens bij een osteopaat geweest?
    deze gaf mij de bevestiging dat mijn zoon kma had!

19. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou ben geweest en hij heeft 2 x daags 3,5 ml motillium erbij gehad en ik word vrijdag terug gebeld door de ka hoe het gaat en als t niet beter gaat word hij opgenomen in het zh voor ongeveer een week om te kijken wat hun kunnen doen.....
    Dus hoop dst t snel beter zal gaan met ons kereltje!!
    Weet iemand wanneer ik precies dat motillium moet geven want de ka heeft dat niet verteld en bij de apotheek zeiden ze doe maar s'oachtend en s'avonds, dus dat is op zich wel goed, maar s'avonds na zn laatste fles (20.30) slaapt hij vaak al goed dus lijkt me zo weinig nut hebben voor de rest van de dag...
    En moet er een bepaald aantal uur tussen zitten???
    Hoop dat iemand me kan helpen!
    Heb het net direct uit het zh gegeven (12.00) en toen om 12.30 zn fles...

20. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    fijn dat er nu wat aan gedaan word.
    en ik duim voor je dat het beter gaat! zoniet is het voor een goed doel dat hij opgenomen word meis.

ik zou de medicijnen zeker smorgens en savonds geven, en dan voor ze fles!
    zodat hij na de medicijnen dus weer wat lekker krijgt snap je?
    die van smorgens werkt dan goed voor overdag en die van savonds zorgt dan dat het in de nacht ook rustig blijft in zijn lijfje..

succes!!

Deel Deze Pagina