12 dagen overtijd, negatieve testen, onbegrip

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lentezon, Mar 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lentezon

lentezon Nieuw lid

Mar 7, 2008
    2
    0
    0
    Hallo, Ik zit met mijn handen in het haar. Ik ben vandaag om precies te zijn 12 dagen overtijd. Heb de afgelopen 9 cyclussen nooit een cyclus langer dan 32 dagen gehad (zit nu op 44). Maar 3 keer negatief getest Afgelopen maandag gesproken met de HA assistente, die raadde aan om eind van de week weer te testen en bij een negatieve test kon ik contact opnemen. Dus vandaag 3e test gedaan, negatief, dus gebeld, zijn ze er niet... Vervolgens gebeld met vervangende HA assistente, die wimpelde me ook al af. Waarom doen ze dat toch?! Ze deed net of ze nog nooit van een bloedtest had gehoor toen ik vroeg of ik geen verwijsbriefje kon krijgen. Ik word hier heel onzeker van en het huilen staat me nader dan het lachen... Ik weet niet waar ik aan toe ben en door de zenuwen en teleurstellingen na een negatieve test krijg ik nog meer behoefte in roken.. Wat ik dus ook nog doe. Het enige wat deze misleiding kan betekenen is de verhuizing die we net achter de rug hebben, maar zo gestresst was ik nou ook weer niet. We hebben uitbundig geklust rond m'n vruchtbare periode, die ik ook gevoeld/ gemerkt heb aan de afscheiding. Nu voel ik me verder normaal, alleen veel plassen wat ik niet gewend ben. Ook heb ik het erg koud en minder puistjes dan wanneer ik normaal gesproken ongesteld moet worden.
    Zou iemand me uit kunnen leggen hoe het mogelijk is dat ik 12 dagen overtijd ben, zonder positieve test (zelfs geen schaduw, stipje, vlekje, o.i.d.), en waarom de ha zo moeilijk doet over een bloedtest? Ik zie een antwoord met belangstelling tegemoet, hopelijk voel ik me dan eindelijk even begrepen. Grt. lentezon

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Lentezon,

Dat is inderdaad niet wat je bij jou zou verwachten, je bent normaal harstikke regelmatig. Dus ik zou ook in eerste in stantie zeggen dat je zwanger bent. Ik vind het jammer dat je niet goed bent in gelicht bij de huisarts. Bel morgen en maak een afspraak.
    Toch kan het wel met de verhuizing te maken hebben, onbewust kan je best wat spannigen hebben gehad die de menstruatie tegenhoud. misschien heb je deze keer toch een latere eispong gehad waardoor je net te vroeg was met testen. Meld je maandag bij de huisarts en laat ze het maar even goed uitzoeken.

Imke

3. lentezon

lentezon Nieuw lid

Mar 7, 2008
    2
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord, ik ga morgen meteen bellen, hopelijk weet ik binnenkort meer zodat ik er rekening mee kan houden. Bedankt voor de rustige reactie op mijn gestresste vraag ;)

Share This Page