Help, ik weet niet meer wat ik moet doen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linn84, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Volgens de arts bij de hap is het inderdaad reflux. We moesten maar weer naar huis gaan, haar voeden en kijken wat er dan gebeurde, omdat de nachten meestal wel goed gaan (dan is ze uitgeput van de dag natuurlijk) Als ze weer ging huilen moesten we weer bellen, dan zou de kinderarts kunnen kijken of er meteen iets gedaan kon worden.
    Gelukkig heeft ze vannacht super goed geslapen.
    We moeten straks naar onze eigen huisarts en vragen om medicijnen en een verwijzing naar de kinderarts.
    Ga daar dus ook zeker niet weg zonder!

2. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Meid ga vragen om ren doorverwijzing naar ka.
    Kwijlen kan ook van reflux!!!

Bedje schuin zetten, voeding Indikken met Nutriton, inbakeren...

Als.ze erg onrustig drinkt dan kan je ook vragen om hulp van een logopediste.
    Kijk eens bij het grote reflux topic ;)
    Liefs

Laat jr.niet wegsturen hoor!!!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Gelukkig nam de huisarts ons heel serieus.
    Hij vond haar aan de jonge kant voor medicatie en wilde graag dat ik eerst naar de kinderarts ging zodat die kon beslissen. Toen ik aangaf dat de grens voor mij bereikt was en ik het niet zag zitten om nog dagen zo door te knooien heeft hij de kinderarts meteen gebeld om te overleggen.
    Vanmiddag kunnen we Zantac halen bij de apotheek. Als dat dan na een paar dagen nog geen verbetering oplevert moeten we terug bellen en krijgen we voorrang bij de kinderarts.
    Dus nu maar hopen dat het aanslaat en ze rustiger wordt!

Vannacht en vanochtend heeft ze geslapen, pure uitputting denk ik. Inmiddels huilt ze alweer...

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    hoop dat de zantac helpt,sterkte!!

5. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    en? helpt het?

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Ja, heb het idee van wel. Ze had vanochtend veel last van krampjes en ze heeft één keer gespuugd, maar ze oogt wel veel rustiger. Hoop dat het vanmiddag ook goed gaat, de middagen en avonden zijn vaak het ergst.

Nog wel een vraagje, hoop dat iemand een tip heeft...

Ze krijgt 2 keer per dag 1 ml Zantac met een spuitje. Maar dat spul vind ze heel erg vies en ik krijg het er maar heel moeilijk in. Ze werkt het er steeds weer uit zonder te slikken. Ben bang dat ze zo niet voldoende binnen krijgt. Is hier wat aan te doen of gewoon hopen dat ze voldoende doorslikt?

7. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Hier maakte ik altijd de fles en dan goot ik een beetje ervan in een ander flesje. Daar deed ik de Zantac doorheen en dat dronk ze zonder problemen op. Succes en ik hoop dat het helpt!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Oh, ik ben zo blij :D
    Ze heeft nu al twee dagen niet gekrijst van de pijn, het lijkt dus echt goed te werken! Kan wel goed merken dat het nog steeds omhoog komt en dat ze dat niet fijn vind, maar ze hoeft er niet meer van te huilen.

De zantac geef ik nu tijdens het flesje, als ze begint te drinken spuit ik het er gauw naast. Ze trekt dan wel even een vies gezichtje, maar ze drinkt het wel.

9. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Zo doen wij het inderdaad ook :)
    En echt super dat het helpt joh!
    Ik ben blij dat jij niet 6 weken bezig was zoals ik, en dat ze gewoon geluisterd hebben!

Share This Page