?

Discussion in 'Miskraam' started by joyce2809, Apr 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce2809

joyce2809 Lid

Mar 24, 2012
    32
    0
    0
    #1 joyce2809, Apr 9, 2012
    Last edited: Apr 9, 2012
    Hoi hoi,

Ik ben 5+5 dgn nu,,,, maar erg bang.
    Sinds vanmorgen.enorme buikpijn.... En de symptomen lijken anders Ye worden.
    We hebben een dochter van 2 die 2x eerder een mk van mij.heeft aangevoeld!
    Ook vanavond zegt mijn.dochtertje ineens : mama? Baby buik wordt terretje ( sterretje)
    Mama dokter toe, beter maken!

Wat moet ik nu? Ik zit helemaal in de rats! Heb de 17e eigenlijk pas echo, maar zolang kan ik écht niet wachten! Word helemaal gek van mijzelf!
    Dochter weigert ook.weer te slapen, net als vorige keren...
    Is totaal der zelf niet....
    Help!

2. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je iets anders kunt dan afwachten. Probeer jezelf niet te gek te maken. Kinderen zeggen soms de gekste dingen en onbewust projecteer je ook heel veel emoties op hen die ze oppikken.
    Sterkte ermee in ieder geval. Hoop dat dit keer alles goed mag gaan voor je.

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    met 5 weken ongeveer had ik ook enorme buikpijn maar dit was gewoon bandenpijn...Kan bij jou ook zo zijn...

Maar aangezien kinderen snel angst aanvoelen bij de ouders denk ik dat je dochtertje wel voelt dat je angstig bent en daarom denkt dat het babytje een sterretje wordt...Laat je vooral niet te gek maken door het gedacht.

Maar als je echt niet gerust ben bel je morgen even naar je vk of gynae voor een eerdere opname...

Veel succes!!! :)

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

#4 twinkle star, Apr 9, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 9, 2012
    Weet en wist ze de vorige keren dat je zwanger was en een mk hebt gehad? Kan het dan niet zo zijn dat ze nu denkt het ging twee keer mus dus nu vast ook?

Helaas kan je niet meer doen dan afwachten, sterkte.

Wij vertelde onze kinderen overigens pas dat we zwanger waren nadat we een goede echo hadden gehad en al een eind opweg waren. Toen ik mijn buik niet meer kon verbergen. Dit om ze niet onnodig met een event. Mk te bezwaren maar ook omdat 9 maanden al lang zat zijn om te wachten.

Helaas dachten de ouders van een klasgenootje van mijn dochter er anders over. Het kereltje vertelde met 4 weken dat hij een grote broer zou worden in de kring. Met de echo bleek het hartje niet te kloppen en vertelde hij in de kring dat de baby dood was. De impact die dat op ons kindje had was heel heftig. Ze is dagen van slag geweest en dan staat het nog zo ver weg.

5. joyce2809

joyce2809 Lid

Mar 24, 2012
    32
    0
    0
    Hallo...

Ons dochtertje vertelde nog voordat ik de test had gedaan dat mama nieuwe baby in de buik had.
    Op de 1 of andere manier voelt ze dit aan.
    De 2 mk kwamen bijij niet gewoon op gang, echo vertelde definitief dat t wéér mis was.
    Ons dochtertje vertelde dit eerder.

Daarbij komt dat ik bloedverlies heb gehad vannacht!
    Dus ik bel dadelijk de gyn. Ook maar.
    Hoe gek ook, borsten zijn ook stukken minder gevoelig....
    Hopelijk verbeeld ik mij dingen, en blijft dit kleintje wel zitten, kan alleen eventuele echo afwachten nou...

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Met 5 weken 5 dagen krijg je met een echo ook nog geen duidelijkheid. Ik denk ook dat je dochter jouw stress aanvoelt. Onze dochter heeft dat ook gedaan en bij deze zwangerschap ook regelmatig gezegd dat er geen baby meer in de buik zat, dit tot mijn grote schrik. Je zou nog een paar testen kunnen doen om te zien of ze eventueel lichter worden. Pas ergens volgende week hoort er op een echo echt een hartje te kloppen en kan een echo je uitsluitsel geven. Als die nu nog niet klopt of nog niet goed te zien is zegt dat helaas nog niets.

Sterkte!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ook ik denk dat je dochtertje jullie angsten/gevoelens oppikt. Plus de ervaringen van de vorige keer, zal zij zich herrinneren dat je toen naar dokter moest om beter gemaakt te worden.

Ons zoontje onthoudt ook alles van tijden terug. En pikt overduidelijk onze emoties op.

Wij hebben pas nu verteld dat hij een broertje krijgt en ik denk zelf dat we nu nog te vroeg zijn. Het duurt nog zolang voor hem en het is nog zo ontastbaar.

Drie maanden nog is gewoon te onoverzichtelijk voor hem, maar ik wilde de tijd hebben om hem voor te bereiden, denk dat 8 weken van te voren ook nog ruim zat zou zijn.

Ligt een beetje aan de leeftijd van het kind natuurlijk. Onze zoon is drie jaar.

Bloedverlies is nu over? Er zijn heel veel vrouwen die veel of vaak bloedverlies hebben de eerste paar maanden. En zetten een hele gezonde beeb op de wereld. Dus dat zegt denk ik nog niets. Ik heb 5 missed abortions gehad, nooit een druppel bloed of krampje gezien of gehad.

Het wel of niet hebben van, of het komen en gaan van kwaaltjes zegt niets over het wel of niet goedgaan vd zwangerschap!!!! Je hormoonspiegel schommelt heel erg nog nu in het prille begin, dus logisch dat je kwalen ook schommelen.

Nu een echo gaat je geen duidelijkheid geven, alleen maar meer onzekerheid.

8. joyce2809

joyce2809 Lid

Mar 24, 2012
    32
    0
    0
    Ik geloof zonder twijfel dat wij onze gevoelens kunnen overbrengen op onze kinderen,toch kan ik hier kennelijk niet helemaal overbrengen wat ik bedoel!
    Had er alle vertrouwen in dat deze zwangerschap in orde zou zijn.... Dat het helemaal goed ging!
    Klachten werden juist met de dgn erger! Wat mij ook logisch lijkt naarmate de zwangerschap vordert.

Zo uit het niets zei mijn dochtertje dit.
    Ik heb nu nog licht bloedverlies! Ik bel gewoon de gyneacoloog, ik kijk wel wat hun zeggen.... Gewoon afwachten inderdaad

Iig bedankt voor jullie reacties

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Heel veel succes gewenst hoor!!!

Hoop echt dat het een plakbeebje wordt en dat er niets aan de hand is x

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik kan beide kanten begrijpen. De vorige ronde had ik een vmk en op de dag dat ik het meest in de rats zat week ons teefje niet van mijn zijde tijdens het wandelen. Zij voelde dat er iets niet goed was bij mij, omdat ik dat projecteerde. Gelukkig wist ze ook dat het niet met haar van doen had, zodat ze dicht bij me kon blijven. Erg lief...

Mijn miskraam begon met het minder worden van symptomen (pijnlijke borsten namen af) en bruin bloedverlies. Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is, maar je verhaal klinkt wel akelig.
    Kinderen zouden veel gevoeliger zijn, dus wellicht dat zij de energieën wel kan aanvoelen. Het lijkt te toevallig dat ze steeds juist voorspelt (als het klopt wat jij zegt). Ik begrijp je punt.

Ga inderdaad eerder naar een hulpverlener, wellicht kunnen ze al wat vertellen. Aan mijn verloskundige met echo had ik helaas helemaal niks, maar ik denk dat ik gewoon teveel weet omdat ik in het ziekenhuis werk als verpleegkundige. Ik heb andere info nodig. Maar goed, het was lief dat ze de echo wilden doen. Nu ga ik wel naar een andere verloskundige, mede omdat het gewoon niet anders kan omdat ik in het buitenland woon.

Succes!!!

11. joyce2809

joyce2809 Lid

Mar 24, 2012
    32
    0
    0
    Hoi sandana,

Bedankt voor je begrip.
    Vaak voel je het zelf uiteindelijk ook wel aan, dat heb ikn nu ook na t bloedverlies en minder gespannen en pijnlijke borsten.
    Ik heb de gyneacoloog gebeld, die zegt dat ik gewoon tot de 17e wachten moet
    Dan zou ik 7 weken moeten zijn, en t hartje hoort dan te kloppen
    .
    Als ik.nu zou gaan, en.t zit er nog, kan ze mij niet vertellen of het gestopt is met leven.
    Dus dan zou ik alsnog volgende week moeten komen, want dan zou t én gegroeid moeten zijn én t hartje moet kloppen!

Nu nog 7 lange dgn wachten, tenzij het zich zelf eerder opruimt.
    De gyneacoloog vertelde ook wel dat het hebben van minder pijnlijke borsten en bloedverlies samen, op ren vroege mk kan duiden...

Fijn..... Dus nu afwachten! Dan duurd een week lang!

12. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    heel veel sterkte

13. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en hoop dat deze dagen maar snel voorbij mogen gaan

14. joyce2809

joyce2809 Lid

Mar 24, 2012
    32
    0
    0
    Dank jullie wel....

15. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wat raar dat je om die reden moet wachten. Een vruchtje kan al eerder gestorven zijn dan dat je gaat bloeden.
    Ik ben met 5 + 4 gaan bloeden, met 6 + 2 heb ik een echo gehad en... niets te zien! De vk nog hoop, de week erna nieuwe echo, maar ik wist al genoeg.

Succes met zo'n lange week. Mocht het mis zijn, dan hoop ik dat je vruchtje zichzelf al eerder meld, zodat je niet zo lang in onzekerheid hoeft te leven. Ik vond dat het ergste.

Share This Page