Goede kwaliteit en pasvorm rompers? Rainbowbabies?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Suzanne75, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Tot nu toe (t/m maat 74/80) was ik erg te spreken over de kwaliteit van de HEMA-rompers. Heb afgelopen week nieuwe gekocht met lange mouw, gewoon de witte, in maat 86/92 maar die zijn anders van kwaliteit. Dunnere, minder vaste katoen die snel uitwijdt. Ben dus zwaar teleurgesteld :( . Nu ben ik dus op zoek naar een ander merk van goeie kwaliteit. Ik heb er een hekel aan als spullen uitwijden, scheef worden etc. Ben dus niet op zoek naar Zeeman, Wibra en Prenatal-achtige zaken.
    Bijkomend "probleempje" is dat Dax forse bovenbeentjes heeft waardoor rompers snel te smal zijn. Kan dus ook niet uit de voeten met bijv. Petit Bateau, veel te smal voor hem.
    Ik hoorde dat rainbowbabies goede kwaliteit zou hebben maar hoe zijn die qua pasvorm? Iemand ervaring?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik herken het verschil iin kwaliteit niet. Heb ook in de 'grotere' maten goede rompertjes van Hema.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou die kleine maten die zijn van een soort gladdere vaste katoen en de grote maten met lange mouw zijn van een soort hele fijne ribbelkatoen. Die ribbels wijden enorm uit vind ik.

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zweer bij rbb! Ik heb alleen nog maar rompers van hun en het i even een rib uit je lijf (ik bestel er meteen 8 per maat), maar ze blijven perfect en zitten gewoon goed! Ik vind ze gewoon vallen met misschien een iets lange mouw. Julia draagt nu maat 74 en de rompers 68-74 zitten prima en ze kan er nog even mee vooruit.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij zijn er ook fan van! Blijft lang mooi en zitten prima. (nu moet ik wel zeggen dat onze dochter nogal smalletjes is. maar volgens mij kan het ook prima bij wat forsere kinderen!)

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Het lijf valt wel mee maar de bovenbenen zijn mollig. Als de romper daar te smal is knelt dat af he.

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Grappig Susanne, ik heb exact dezelfde ervaring...ik had al veel rompertjes van de Hema gehad en die waren allemaal prima. Maar recent een blauwe met lange mouwen gekocht en die wordt dus inderdaad enorm wijd aan de mowtjes, geen gezicht! Ik heb goede ervaringen met rompertjes van petit bateau, maar die zijn wel smal...moet je dus gen hele stevige baby hebben qua buikje enzo.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind de lange mouwen rompers over het algemeen ook bal! Ik heb ze van hema en h&m. De zonder mouwen rompers van hema vind ik wel fijn!

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb er een aantal besteld bij rainbowbabies aangezien het toch gratis retourneren is als het niet bevalt. Maar als ik de ervaringen hoor zijn ze vast goed. Vind ze wel duur maar ja liever iets meer uitgeven en ze zijn mooi dan goedkoop en ik vind het niks.

11. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik koop nooit rompers met lange mouw.

Ik heb ze het liefste van Hema (ook maat 86/92) en dan de witte badstof variant, die zijn echt prima.
    Andere hoef ik niet en koop ik niet eigenlijk...

Het is ondergoed en hoeft van mij geen mouwtje aan te zitten, gaat alleen maar opproppen onder een truitje, bij kou liever een extra of dikker truitje aan :)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heb je geen shirts met korte mouwen dan? Mijn dochter heeft vandaag een romper met lange mouwen aan met daaroverheen een poloshirt met korte mouwen. En heb je dan ook slaapzakken met mouw ofzo, anders is het toch veel te koud? Behalve als je pyjama's gebruikt natuurlijk.. Haha wat een vragen..gewoon nieuwsgierigheid hoor.. :)

13. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Suzanne: ik heb nog even gekeken welke maat ik nu heb voor Julia en de rompers zijn 62-68 en die zitten echt nog prima terwijl ze al een tijdje in maat 74 zit. Rond de beentjes heeft ze sowieso meer dan genoeg ruimte terwjil ze redelijk spekpootjes heeft.

@Cellie: misschein dat het met een meisje anders is, maar ik gebruik rompers echt als onderdeel van de outfit en dus niet alleen als ondergoed. Bij veel meisjeskleren zie je sowieso de boord van de romper dus dat moet dan wel in een matching kleurtje :) En op dagen als vandaag doe ik een truitje met korte mouwen over de romper met lange mouwen aan en dan vind ik het wel belangrijk als de mouwtjes er een beetje aardig uitzien.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha, hier dus precies hetzelfde vandaag!

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zag je antwoord nadat ik zelf had gepost. 2 zielen...

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nou ben niet mee eens hoor dat dat voor meisjes anders is ;)

Ik krijg in november een knul en heb al witte rompers met lange mouwen voor hetzelfde doel ;)

17. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan heeft ook vaak rompers met lange mouwen. Onder een poloshirt of onder een overhemdje met korte mouwen.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ohh dat vind ik zo leuk bij een jongetje, zo'n overhemdje met korte mouwen met daaronder een romper met lange mouwen!

19. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Rompers van www.babygoodie.nl vind ik goede kwaliteit en niet te duur (en volgens mij ook niet erg smal ofzo)!
    Groeten
    Maaike

20. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Die zien er inderdaad goed uit, alleen jammer dat ze alleen gekleurde hebben met lange mouw. Als je een licht t-shirtje aan doet dan schijnt dat zo door dus ik wil ook graag effen witte of creme-kleurige....

Deel Deze Pagina