Positieve ovutest en 2 dagen later helder rood bloedverlies?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mira85, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Zoals het onderwerp al aangeeft heb ik een vraag over helder rood bloedverlies.

Op 25 juli ben ik ongi geworden na een cyclus van 76 dagen (daarvoor een cyclus van 125 dagen na ruim 7 jaar pilgebruik). Afgelopen weekend werden de ovutesten steeds duidelijker positief tot maandag en dinsdag er echte knallers op stonden. Woensdag, gisteren en vandaag werden ze weer lichter waardoor ik dacht mijn eisprong te hebben gehad.

Vandaag ging ik naar het toilet en zag helder rood bloedverlies in mijn ondergoed en bij het afvegen zat op het toiletpapier ook redelijk wat helder rood bloed zitten. Als eerste kwam bij mij de schrik en daarna de gedachte dat ik ongi was geworden, maar daarvoor is het natuurlijk veel te snel na de eisprong.

Zou helder rood bloedverlies ook bij een eisprong of innesteling kunnen horen? Op internet vind ik namelijk verschillende verhalen.

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Je zegt 25 juli ongesteld te zijn geworden dan kan je nu nog geen positieve ovulatietest hebben, bedoel je 25 juni?

Helderrood bloedverlies kan door een eisprong komen. De innesteling vind ongeveer 7-10 dagen na de eisprong plaats dus dit is nog vroeg.

Maar het kan ook door het ontpillen komen.
    Doordat je lichaam moet wennen aan een eigen cyclus hebben zeg maar.

Groetjes Ineke

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hoi hoi,

Idd, typfout. Ik bedoelde 25 juni.

Inmiddels wat bekomen van de schrik denk ik ook dat mijn lichaam nog moet wennen aan een eigen cyclus opzetten en behouden.

Super bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina