HELP, ik weet t effe niet meer!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door main, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Hallo ik ben nieuw hier op het forum. Ik weet eff niet meer wat ik moet denken. Ik ben al enkele weken niet lekker dacht steeds tegen een griepje aan te zitten. Vorige week donderdag dacht ik opeens dat ik misschien wel eens zwanger kon zijn, ik getest (s'avonds) en harstikke positief, vrijdag ook, zondag neg, maandag bij de huisarts heel vaag. Nu gisteren weer getest (na een half uur weer licht str) nu vandaag weer niets te zien! Ik moest van ha vrijdag een echo doen om zeker te zijn. Tevens heb ik getest met matcare testen, zijn die zo onbetrouwbaar? ik hoor daar zovel over?
    :confused:

2. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik vind Matcare wel betrouwbaar hoor.
    Bij mij zijn ze altijd negatief tenzij ik zwanger ben.
    En ben je huisarts was het ook licht positief.
    Dus denk wel dta je dus zwanger ben.
    Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je urine minder geconcentreerd
    was en je ook een test had gebruikt die meer HCG nodig had om
    positief uit te slaan.Welke test had je zondag gebruikt toen het
    negatief was? En was je urine toen ook minder geconcentreerd?

Overigens zien ze pas wat op een echo als je HCG rond de 1000-1500
    is en dan praat ik over een inwendige echo bij een uitwendige
    echo moet je HCG zelfs nog hoger zijn.
    Ik zou voor een beta-HCG vragen.Dat is een bloedtest en dan weet je
    exact hoe hoog je HCG is.Na 2 dagen kan het ook herhaald worden
    en weet je of je HCG goed stijgt mocht je twijfelen.

Hoop voor je dat je snel duidelijkheid heb. :)

3. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Ik had inderdaad positief met matcare en negatief met eigen merk apotheek! Ik krijg een inwendige echo want ik zou dan waarschijnlijk al verder zijn als ik dacht! Heb twee keer maar één dag menst gehad dat heb ik nog nooit gehad en de laatste was ook op daf 27 normaal cyclus van 31 dagen, dus ik weet het ook niet ben al behoorlijk wat weken niet lekker en was er ook helemaal niet mee bezig totdat ik donderdag opeens dacht :verhip zou ik misschien zwanger zijn. Ik natuurlijk helemaal in tranen want dit was de eerste pos test. Ja na al die behandelingen in het ziekenhuis had ik 1,5 jaar terug zo iets van nu eff geen polonaise meer aan mijn lijf en zien wat de natuur voor ons in petto heeft!
    :(

4. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    ik sanp er niets meer van ovu testen geven niets aan terwijl ik gisteren afscheiding had zoals je normaal hebt voor eisprong, dus dat klopt dan niet neem ik aan. In principe zou ik morgen of overmorgen dan eisprong hebben. Ik geloof dat ik het nu echt niet meer weet. Weet iemand hier iets van. Want ik heb begrepen als je zwanger bent dat de ovu test ook positief moet aangeven?

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hoeft niet hoor.....bij sommige is het positief maar er zijn
    ook anderen bij wie het negatief is.

6. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Dank je Nessy, je wordt soms ook niet helemaal wijs van de antwoorden die sommige geven. En dan wordt je nog onzekerder , ik had nog nooit ovu testen gebruikt dus ik weet er ook niets van hoe het werkt. Maar we zullen zien. fijn dat je mij even hebt gerustgesteld
    :)

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    als je al langer zwanger zou kunnen zijn zouden de vage testen ook daar aan kunnen liggen.. vanaf 16 wk neemt het hcg drastisch af.. maar dan zou je dus al wel een tijdje zwanger moeten zijn....buiten dat zeggen ze dat en positest nooit vals kan zijn, maar een negatieve test wel.. maar ik hoop dat je snel zekerheid hebt en dat de natuur jullie het prachtigste geschenk van de wereld zal geven...

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hoi ichtus volgens mijn gyn kan een positieve test wel vals zijn maar volgens mijn vk niet. daar zijn de meningen dus over verdeeld

ik hoop dat het gewoon goed is meid

Deel Deze Pagina