2 softmarkers ontdekt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door muuske86, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske86

muuske86 Nieuw lid

29 okt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit hier toch behoorlijk in onzekerheid. Afgelopen donderdag 20 weken echo gehad en hierbij 2 softmarkers ontdekt. Een cyste bij de hersens en te korte bovenbeentjes. Nu zijn wij allemaal niet echt groot, ik 1.55m en man 1.75m. De echoscopiste had het gelijk over het down syndroom terwijl mijn eigen verloskundige zich niet zo druk maakt. Op lang aandringen toch vervolgonderzoek gepland. Verder hebben wij niet veel informatie gekregen over wat dit nu allemaal betekent en door het internet af te zoeken alleen maar onzekerder geworden. Heb ik reden tot zorgen voor een kindje met down syndroom of niet? Bij 12 weken een dunne nekplooi gezien maar niet gekozen voor het onderzoeken van down syndroom. Wat kan het nog meer betekenen dat de bovenbeentjes wat korter zijn (2.7 cm bij 19 wk).

Groetjes een hele onzekere mama in spe

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vaak is er niets aan de hand, je zegt zelf al dat je wat kleiner bent, dus die bovenbeenlengte kan ook genetisch klein zijn.
    Aan softmarkers kun je geen diagnose aflezen.
    Het nadeel hiervan is dat je je wel zorgen maakt, maar dat de kans dat er echt iets mis is eigenlijk vrij klein is.
    Een vervolgonderzoek geeft misschien meer duidelijkheid, misschien ook niet.

Mirjam

Deel Deze Pagina