Ik neem dat als je naar een dietiste gaat dat ze voorschrijft om vooral veel brood te eten. Ik hou dus helemaal niet van brood, krijg het erg moeilijk weg. Weet iemand een goede vervanger van brood?
ben ook geen brood klant.....dus ik lees mee...... pap, muesli is ook geen optie voor me... sorry...wat ben ik eigenlijk toch een raar mens...
Euh, ik weet het niet zeker hoor... maar andere deegwaren, zoals pasta's? Volkoren knäckers, cruselie, muslie? Dat soort dingen?
als ik aan zou komen van chocomelk, dan had ik volgens mij nu tonnetje rond kunnen en moeten zijn.... volle melk, volle chocolademelk, aardbeimelk..... tja...het zit er niet in...eh zat er niet aan...of zoiets....
ik weeg als ik jullie verhalen zo eens lees niet eens extreem weinig. ik ben 1.60 en weeg 49kilo, maar wil heel graag wat meer kilootjes hebben. ook ik krijg het niet voor elkaar. nu moet ik zeggen dat ik het omgekeerde heb van wat veel mensen hebben. ik val af van ongezond eten. ik heb een tijdje ook slimfast gedronken tussen de middag bij mn brood, maar dat hielp niet heel erg. ik eet nu smorgens 2sneetjes brood, dan om 10uur een pakje sultana, om 12uur 4broodjes, om 15uur weer een pakje sultana en een kopje cup a soup (voor mn bloeddruk die te laag is) en dan om 17uur een plakje ontbijtkoek en dan om 19uur mn avondeten en vaak daarna nog iets van vla of yoghurt met cruesli. je zou dus denken dat dat wel genoeg is om aan te komen. helaas niet. mn man gaat vanaf morgen weer sonja bakkeren en dan doe ik alleen het avondeten mee (weeg het alleen niet af voor mezelf natuurlijk). ben benieuwd, de vorige keer dat hij dat deed kwam ik super veel aan (mede door mn zwangerschap) en toen hij ermee stopte (en ik dus ook) kwam ik niet meer zo snel aan. het klinkt een beetje raar ik weet het, maar we zullen zien of het aankomen ook een beetje te danken is aan sonja bakker. liefs doris
Als dat toch is zou helpen .. Ik drink elke dag wel minimaal 1 liter van nutricia chocomel (vetter kan je ze niet krijgen ) Voor degene die geen brood eter zijn: tosti's en geroosterd brood? Krijgen jullie dat wel weg? Tosti's enzo verteren sneller (bij mij iig) waardoor ik dus meer eet. Gewoon brood krijg ik niet weg, maar geef me een tosti met kaas en ketchup (of ham erbij) en ik eet zo een half brood weg! Ik val nu nog steeds af. Echt sinds ik met de pil gestopt ben (of met foliumzuur begonnen ben weet niet welke van de 2 de boosdoener is) ben ik al minimaal 8 kilo kwijt Zijn jullie ook (meer) afgevallen sinds jullie gestopt zijn met de pil/begonnen zijn met foliumzuur?
Mijn gewicht is dus al jaren exact hetzelfde. Net ietsje minder als 52. Na het stoppen met de pil en beginnen met folium is er dus niks veranderd.
En hoe zouden jullie het aanpakken om een kind een beetje aan te laten komen? Mijn stiefdochter is vorige week ziek geweest en is een paar kilo afgevallen, en ze was als best heel slank..Ze weegt nu 25,4 kg ongeveer.(ze is 9 jaar) Nu is het zo dat ze meestal gewoon totaal geen zin heeft om te eten...'s morgens eet ze een kom cornflakes (doet ze wel 3 kwartier/een uur over) 's middags zo'n 3 sandwiches of boterhammen, dit gaat redelijk goed! En 's avonds...tja een vleeseter is het sowieso niet dus het is altijd een strijd om er een beetje vlees in te krijgen... Maar nu eet ze ook haar aardappelen heel slecht/traag... Ze doet wel 1/1,5 uur over haar bord, en dan blijft er meestal nog wat vlees liggen ook... Negeren is moeilijk, ze is nu echt een beetje mager en ook bleek, dus we zouden willen dat ze haar bordje leeg eet... We moeten echt bij ELKE hap zeggen:'neem nog eens een hapje, eet eens door',enz... Soms zakt ze gewoon onderuit in haar stoel en vertikt het om verder te eten, terwijl ze nog niet de helft op heeft... Na veel aandringen eet ze dan wel verder, maar dan kijkt ze echt heel koppig en doet ze ook heeeeel lang over elk hapje... We hebben al geprobeerd het eten naar een iets later tijdstip te verschuiven, zodat ze echt honger heeft, maar dat werkt niet... Ze is ook geen snoeper ofzo... Eet zo goed als niks tussendoor... Dus we weten niet zo goed wat we hiermee aan moeten... Sorry voor het lange verhaal! Hoop dat iemand tips heeft...
Ik weet van het kindje van vrienden van ons die wil ook niet wil eten. HIj is een prematuur (na 27 weken zw. schap gehaald) en nu 4 jaar en erg klein. Ook hij wil niet eten, ook niks tussendoor ofzo. Aandringen/boos worden had allemaal geen zin. De artsen zeiden dat ze gewoon maar moesten geven en niet dwingen dat werkte toch niet. Eet hij niet dan niet. Hij is nu 4 en weegt maar 12 kilo ofzo schat ik
Ik zou naar de dokter gaan. Misschien is er iets mis waardoor ze niet wil eten. Misschien vind ze zichzelf te dik (begint al vroeg tegenwoordig) Misschien is ze jaloers op de baby en vraagt op deze manier aandacht. Maar bij een kind zou ik het toch echt navragen, die hebben nog zoveel nodig voor het groeien.
Bij de speciale zaken drogist of de tuinen of kruidenwinkel (reform winkel)had je eerder bussen met poeder, dat moest je door je vla of yogurt doen.
Hoi Ik heb misschien wel een paar goeie tips... Ik kan n.l niet eten 's ochtends ik dronk dus 2 bekers drink ontbijt maar dan wel gewoon brintadrink ontbijt. Binnen een maand was ik 10 kilo aangekomen. Wat ik ook gehoord heb is probeer waar kan slagroom in te verwerken zoals sausjes en soepen je toetje (ijsje of vla) Havermout wordt je ook zwaarder en ronder van. Nou suc6
Hoi Dreamer, ze vindt zichzelf volgens ons zeker niet te dik, ze wil zelfs graag wat dikker worden. Dat ze jaloers is kan,maar ik kan het me niet goed voorstellen...ze gaat heel goed met Alyna om en we proberen de aandacht altijd zo goed mogelijk te verdelen. Soms zet ik Alyna express in de box of wipper als ze me iets vraagt, zodat ik m'n aandacht op haar kan richten.We doen ook veel samen als Alyna slaapt enzo... We hebben al gevraagd of er iets anders scheelt maar ze zegt dat alles oké is , en verder is ze ook gewoon zichzelf, vinnig en vrolijk! Het is echt begonnen toen ze ziek was, ze at toen bijna niet en dit zijn nog de naweeën misschien? Heb al eens advies aan de ha gevraagd, maar die zegt dat het waarschijnlijk nog van het ziek zijn komt, en dat we maar af moeten wachten omdat ze 's middags wel heel goed eet. Anyway,nadat ik dat bericht plaatste heeft ze heel goed/flink gegeten! Dus misschien toch een kwestie van ongeduldig zijn van onze kant... Maarja 't is ook niet gemakkelijk, ze was al heel slank en nu nog meer...je ziet het direct als ze een kilootje kwijt is en ze wordt ook nog eens gauw ziek enzo... Misschien dat ik eens wat vitamientjes ga halen anders... Heel erg bedankt voor je reactie!
Heeft ze moeten spugen toen ze ziek was? Zo ja, dan kan ze daar misschien bang van geworden zijn. Het kan idd ook nog een nasleep zijn van het ziek zijn. Fijn om te horen dat ze weer goed gegeten heeft En kindervitamines kunnen nooit kwaad (tipje: neem de kauwvitamines, makkelijk en lekker! Gebruik ze zelf ook en ze werken prima )
Ze was toen bij haar mama toen ze ziek was, maar ik neem aan dat ze wel heeft moeten spugen of in elk geval flink diarree had, want ze had buikgriep... Niet bij stilgestaan dat ze daar wel eens bang van kunnen zijn, bedankt voor de tip! Ik heb een vitaminesiroop gevonden, die ook (volgens het boekje ) de eetlust opwekt , zou dat iets zijn? Groeimelk drinkt ze bij haar mama ook wel eens (heeft een peuter rondlopen),kan ik haar dat ook geven of is het echt speciaal voor peuters bedoeld? Zitten toch wat vitamientjes in denk ik...